Skip to article

Silueta ta e mar sau para?

Silueta ta e mar sau para?
Marea majoritate a noastra, a femeilor, ne incadram, de obicei, intr-un anumit tipar de forma a corpului, in functie de felul in care masa grasa este dispusa:"mar" sau "para". Forma corpului nostru ne poate spune cum putem slabi mai usor si care sunt riscurile de imbolnavire la care suntem mai mult expuse.

Femeia - Mar

Femeia-mar prezinta cea mai mare parte a masei grase in regiunea abdominala. In general, acest tip de femeie are brate si picioare relativ subtiri, sanii mari, talie aproape inexistenta marcata de un abdomen proeminent.

Masa grasa la acest tip de conformatie inconjoara organele interne, find cunoscuta sub numele de grasime viscerala. Acest tip de grasime prezinta riscuri mai mari pentru sanatate decat grasimea subcutanata, caracteristica femeii-para. Grasimea viscerala creste presiunea sangelui, deficiteaza actiunea insulinei in corp si scade nivelul colesterolului bun - HDL, crescand astfel riscul aparitiei bolilor de inima si a diabetului. Cu cat abdomenul depaseste mai mult in circumferinta 80 cm, cu atat riscurile pentru sanatate cresc mai mult.

Femeia-mar va slabi foarte usor cu ajutorul ceaiurilor diuretice si evitand pe cat posibil alimentele pe baza de carbohidrati. Se recomanda sport, de preferabil fitness, aerobic, tenis precum si efectuarea unor seturi de sedinte de

Silueta ta e mar sau para?
Femeia-para prezinta cea mai mare parte a tesutului adipos in zona bratelor, picioarelor si a feselor. Femeia-para are o constitutie relativ firava in partea superioara a corpului - sani mici, talie subtire, fiind robusta in partea inferioara a corpului - coapse si fese puternic dezvoltate.

In cazul unei femei-para suprponderale, riscurile sanatatii sunt oarecum diferite fata de cele ale femeii-mar si nici pe departe atat de grave. Totusi, si acest caz, prezinta incoveniente specifice cum ar fi o predispozitie ridicata spre aparitia celulitei, a varicelor. Marea majoritate a femeilor-para au o circulatie sangvina periferica defectuoasa, avand aproape in permanenta mainile si picioarele reci, suportand mult mai greu temperaturi joase.



Femeia-para va pierde usor in greutate evitand in principal grasimile animale. Sporturile ca aquagym, atletism, dans sportiv, ciclism sunt recomandate alaturi de efectuarea unor proceduri de remodelare corporala printre care

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!