Skip to article

Marketingul produselor cosmetice, intre fictiune si realitate

Marketingul produselor cosmetice, intre fictiune si realitate
Industria cosmetica se bucura in prezent de o continua expansiune, investind puternic in cercetare, inovare si dezvoltare.

In acest context, consumatorul actual, asaltat de o gama variata de produse si de reclame agresive, ia decizia de cumparare in urma unor factori superficiali, dictati de strategia de marketing a producatorului.

In fata acestor instrumente manipulatorii, informarea pe cont propriu sau specializata este singura modalitate de protectie care garanteaza un consum responsabil.

Piata produselor cosmetice este caracterizata de supraaglomerare, fapt ce deruteaza consumatorul final prin natura ofertei variate. In lipsa informatiilor specializate, diferentierea la nivel de calitate si necesitate a produsului devine greu de realizat, principiile de selectie fiind influentate de aspectul ambalajului, plasare, pret sau notorietatea producatorului.

Toate aceste instrumente de marketing seteaza trenduri in domeniul cosmeticelor si ofera promisiuni din ce in ce mai mari, care sunt imposibil de respectat: "Trebuie retinut ca imbatranirea nu poate fi stopata, iar rolul produselor cosmetice este de a ajuta functiile pielii si de a le completa. Un ten luminos, fara urma de acnee ori semne ale imbatranirii, cu ingrediente lipsite de reactii adverse, sunt afirmatii care stimuleaza cu succes consumul, insa nu au la baza premise adevarate.", avertizeaza Neli Pfeiffer, specialist cosmetica apicola si fondatoarea Salonului de Cosmetica Apiestetic by Neli Pfeiffer.

Cum putem fi siguri de ceea ce alegem?

Pentru a putea alege un produs cosmetic in cunostinta de cauza, consultarea listei de ingrediente poate fi de un real folos. Desi la prima vedere, cele listate pe ambalaj par transpuse intr-un limbaj specializat, inaccesibil publicului larg, informatiile se dovedesc a fi decodificate prin familiarizarea cu sistemul de notare comun. Spre exemplu, un indiciu important este dat de ordinea in care figureaza ingredientele, acestea fiind afisate descrescator, in functie de procentajul folosit.

"Pentru industria de cosmetice a fost emis standardul international INCI (International Nomenclature of Cosmetic Ingredients), care isi propune sa uniformizeze modalitatile de publicare a informatiilor pe ambalaj, insa acesta este consultat doar cu titlu orientativ. Inca nu exista o reglementare in acest sens, motiv pentru care aceste practici variaza.", explica Neli Pfeiffer.

Un alt factor important in momentul deciziei il reprezinta ambalajul, a carui functionalitate nu trebuie sa fie legata de design, ci de conservarea ingredientelor active, sensibile la lumina si aer. Astfel, produsele hidratante trebuie ambalate corespunzator, in recipiente din materiale opace si cu capac ce se infileteaza, pentru a fi cu adevarat eficiente.

Ce trebuie sa contina un produs cosmetic?

Ingredientele aflate in compozitia produselor au o justificare precisa, detinand un rol important in raport cu intreg amestecul. Prin urmare, pentru a stabiliza formula si a o conserva, se apeleaza la ingredientele non-active, iar pentru a stimula functiile pielii si a trata diferite afectiuni, sunt folosite cele active.

Printre ingredientele active ce nu ar trebui sa lipseasca dintr-un produs, se regasesc: emolientii - ingrediente care refac matricea intercelulara a pielii, agresata de agentii din mediul exterior, anti-iritantii - ingrediente care atenueaza actiunea agentilor iritanti, si anti-oxidantii - ingrediente care previn impactul daunator al radicalilor liberi, recomandate a fi prezente in numar cat mai mare.

Cum ne ferim de ingredientele daunatoare?

Uneori, principala sursa de informare a consumatorilor de produse cosmetice sunt reclamele, care se afla insa sub o slaba reglementare la nivel local. Acestea nu au posibilitatea de a furniza informatii mincinoase, dar se folosesc frecvent de tactici de inducere in eroare, prin omisiuni sau intariri strategic realizate.

"O falsa opozitie exploatata in prezent este cea dintre natural si chimic, in compozitia produselor cosmetice. Insa aceasta este gresit inteleasa: ceea ce este "chimic" nu este neaparat daunator, cat timp este realizat si testat sub o atenta supraveghere specializata. Pana la urma, procesele chimice sunt o realitate ce ne inconjoara, atomii fiind la baza tuturor organismelor vii.", ne lamureste specialistul in cosmetica apicola.

Pentru a avea siguranta ca produsul achizitionat nu contine ingrediente controversate sau nocive, este recomandata consultarea unui specialist in cosmetica. Pe langa consilierea cu privire la compozitia recomandata, acestia pot realiza si diagnosticarea tipului de ten, esentiala in momentul alegerii produselor adecvate de ingrijire si intretinere.

Despre Apiestetic by Neli Pfeiffer

De mai bine de 15 ani, echipa de profesionisti ai Centrului de Sanatate si Tratament Apiestetic by Neli Pfeiffer reuseste in cadrul tratamentelor dermato-cosmetice sa combine produsele apicole brute cu o linie de produse realizata in Laufen, Germania, create de catre dr. Nobis Arnold.

Articole recomandate

Cum faci ca machiajul sa reziste mai mult cu tehnica jamsu, trucul coreean de beauty Cum faci ca machiajul sa reziste mai mult cu tehnica jamsu, trucul coreean de beauty
Spray-urile de fixare a machiajului sunt un produs cosmetic banal pentru multe dintre noi, insa nu dau intotdeauna randamentul necesar. Cele care au intr-adevar efecte remarcabile ne golesc buzunarele, iar celelalte confera, in general, rezultate abia vizibile. Daca ti-am spune insa ca exista un
Machiaj in culorile toamnei. Sfaturi de make-up de la specialist Machiaj in culorile toamnei. Sfaturi de make-up de la specialist
Odata cu schimbarea anotimpului, simtim nevoia sa adaptam intregul nostru aspect fizic, de la ingrijirea pielii si pana la imbracaminte, la sezonul rece. Daca pana nu demult pastelurile si culorile electrizante ne hipnotizau cu farmecul lor, incet-incet incep sa ne atraga nuantele calde ale
Cum poti face tranzitia de la machiajul de vara la cel de toamna in mod corect Cum poti face tranzitia de la machiajul de vara la cel de toamna in mod corect
Schimbarea anotimpului aduce cu sine si modificari la nivel psihologic si emotional, pentru ca suntem nevoiti si nevoite sa ne adaptam la un nou mediu. Temperaturile mai joase si zilele mai scurte si cu mai putin soare conduc la activitati diferite si, ca atare, stari sufletesti pe care nu le traim
Sfaturi pentru un machiaj de vara perfect Sfaturi pentru un machiaj de vara perfect
In aceste luni calduroase de vara, machiajul poate parea mai mult o corvoada decat o placere. Cu toate acestea, nu trebuie să fie asa. Cu produsele si instrumentele de aplicare potrivite, machiajul tau poate rezista o zi intreaga, fara sa il simti prea incarcat sau sa il vezi ca se scurge pe
Machiaj de vara in albastru clasic, culoarea anului 2020 Machiaj de vara in albastru clasic, culoarea anului 2020
Albastrul profund, culoarea anului, este o culoare perfecta si pentru vara. Te duce cu gandul la vacanta, la mare, la posibilitati nesfarsite. Tocmai de aceea este perfect pentru o seara in oras, pentru o petrecere la malul marii sau pentru o prima intalnire. Cum obtii un machiaj de efect cu