Skip to article

Fitness dupa nastere - cum iti recapeti formele?

Fitness dupa nastere - cum iti recapeti formele?
Redobandirea greutatii normale este una dintre cele mai grele incercari prin care trec mamicile dupa nastere . Fiecare organism este diferit si, prin urmare nu exista o reteta universala. Musculatura slabita, laptele matern care picura, oboseala si stresul fac cu atat mai dificila recuperarea de dupa nastere.

Exista insa metode prin care iti poti intari organismul si poti pierde in greutate, astfel incat sa te simti bine cu tine insati.

1 Sportul se incepe treptat

Dupa 4-6 saptamani de la nastere este indicat sa se faca un control pentru ca mama sa aiba acordul medicului de a incepe sa faca efort, putin cate putin. Se incepe cu exercitii usoare, precum intinderile, mersul pe jos etc, fara sa se exagereze.

2 Ai grija cu alaptatul

Alaptatul ajuta nu doar bebelusul, dar si mamica, deoarece procesul in sine duce la pierderea de calorii. Nu este recomandat mamicilor sa tina diete de slabit in perioada in care alapteaza, insa acestea trebuie sa se alimenteze sanatos. Meniul ar trebui sa contina alimente sanatoase si hranitoare precum salate, supe, fructe proaspete, iaurt, nuci, seminte etc. Insa toate acestea trebuie consumate moderat. Excesul de calorii nu ar trebui sa depaseasca 500 kcal pe zi.
Exercitiile fizice pentru recuperarea de dupa sarcina trebuie sa fie facute dupa ce este alaptat copilul, pentru ca laptele sa nu-si schimbe gustul din cauza acidului lactic.
De asemenea, este recomandat consumul de apa in timpul exercitiilor fizice, astfel incat sa se evite deshidratarea, care poate afecta lactatia.

3 Tonifiaza musculatura

Sarcina lasa adesea urme inestetice pe abdomen, ca urmare a pielii care s-a intins in decurs de 9 luni. Exista insa exercitii fizice pe care le poti face astfel incat sa-ti recapeti musculatura. Unul dintre cele mai simple exercitii este sa stai intinsa pe podea, pe spate si sa-ti ridici usor capul si umerii spre abdomen.

Un alt exercitiu pentru care nu este nevoie de nicio aparatura speciala trebuie sa folosesti un scaun. Aseza-te in fata lui si apleaca-te ca si cum ai vrea sa te asezi, insa nu du miscarea pana la capat. Cand esti aproape de scaun, ridica-te, apoi repeta miscarea.

4 Mergi la inot cu bebelusul tau

Apa este extrem de eficienta din multe puncte de vedere. Pe langa faptul ca te va ajuta sa arzi multe calorii, apa este benefica si pentru cei mici, care pot sa-si intareasca musculatura in apa. In plus, timpul petrecut impreuna in mediul acvatic, lipsit de gravitatie, este unul extrem de placut, care intareste legatura dintre mama si copil.

Autor: Maria Ionescu

Articole recomandate

Pregatirea pentru sarcina in 6 zile Pregatirea pentru sarcina in 6 zile
Esti pregatita sa devii mamica. Iata ce trebuie sa faci cu 6 zile inainte de data conceptiei. Afla mai multe despre primul trimestru de sarcina pe  calculator sarcina . Ziua 1: Renunta la anticonceptionale  Daca doriti sa deveniti mama va trebui sa intrerupeti orice forma de prevenire a
Un nou serial la Minimax, Talking Tom si prietenii lui Un nou serial la Minimax, Talking Tom si prietenii lui
De luni până vineri, de la ora 16:00, micii telespectatori vor face cunoștință cu cel mai inventiv grup de prieteni, alături de care vor învăța totul despre lumea aplicațiilor de succes Minimax a adus un nou serial pentru micii telespectatori,
Liber la joaca dupa relaxarea restrictiilor. Ce activitati sunt recomandate Liber la joaca dupa relaxarea restrictiilor. Ce activitati sunt recomandate
Copiii si parintii asteapta, deopotriva, sa poata iesi mai mult in aer liber dupa relaxarea restrictiilor impuse in starea de urgenta provocata de pandemia COVID-19. Eliminarea obligativitatii de a iesi din casa doar pentru cumparaturi de stricta necesitate ori pentru a merge la serviciu va scoate
Primele simptome de sarcina Primele simptome de sarcina
In timp ce testele de sarcina si ecografiile sunt singurele modalitati de a determina daca sunteti gravida, exista si alte semne si simptome pe care le puteti analiza.  Primele semne ale sarcinii  sunt mai mult decat o perioada ratata. Acestea pot include, de asemenea, varsaturi,
Calendarul inscrierilor la gradinita 2020-2021, publicat de Ministerul Educatiei Calendarul inscrierilor la gradinita 2020-2021, publicat de Ministerul Educatiei
Calendarul inscrierilor la gradinita pentru anul scolar 2020-2021 a fost publicat pe pagina de Facebook a Ministerului Educatiei. Inscrierile la gradinita 2020 debuteaza cu reinscrierea copiilor care urmeaza deja invatamantul prescolar. Parintii micutilor care acum sunt grupa mica sau grupa