Skip to article

Copiii cu varste cuprinse intre 4 si 8 ani au nevoie de minim 10 ore de somn zilnic

Dezvoltarea copiilor de varsta prescolara este direct influentata de numarul de ore de odihna, precum si de calitatea somnului.

Un program corect de odihna reprezinta un aspect esential pentru cresterea armonioasa si ii ajuta pe cei mici sa se acomodeze cu orarul scolar.





Un studiu citat de NESTLE Nesquik Plus a demonstrat ca un orar de somn inadecvat poate cauza hiperactivitate, impulsivitate si lipsa atentiei. De asemenea, problemele de somn afecteaza atat starea de spirit, relatia cu prietenii, rezultatele scolare, dar si starea de sanatate sau greutatea. De aceea, este important ca parintii sa se asigure ca prescolarii au un program de somn adecvat, pentru a evita orice fel de probleme fizice si mentale.

In intervalul de varsta de 4-8 ani procesele de socializare se intensifica, iar acest lucru trebuie corelat cu un program de odihna corect, pentru a evita starile de surescitare. Studiile mentionate1 de NESTLE Nesquik Plus au aratat ca, intre 4 si 8 ani, este recomandat ca un copil sa doarma aproximativ zece ore in fiecare noapte. Astfel, ideal este ca ora de trezire sa fie 7 dimineata, iar ora de culcare 9 seara, pentru a beneficia de un somn de refacere cat mai odihnitor. Cele zece ore de somn pe noapte sunt extrem de importante in perioada in care copiii cu varste intre 4 si 8 ani renunta la somnul din timpul zilei, pentru a putea urma cursurile gradinitelor sau ale claselor primare.

"Daca parintii observa unul dintre urmatoarele simptome: hiperactivitate, stari de iritare, probleme de concentrare sau somn intrerupt pe parcursul noptii, este posibil ca programul de odihna al respectivului copil sa fie incorect conceput. Odihna copiilor cu varste cuprinse intre 4 si 8 ani este strans corelata de rezultatele scolare si de capacitatea lor de concentrare." declara Plaiasu Daniel, specialist NESTLE in nutritie.

Pentru un somn linistit pe parcursul noptii, specialistii recomanda un program sustinut de miscare in aer liber si o dieta echilibrata, cu mese regulate. in plus, pentru o odihna corecta, masa de seara ar trebui sa fie formata din alimente usor digerabile si insotita de un pahar de lapte cald.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!