Skip to article

5 vitamine esentiale pentru copilul tau

5 vitamine esentiale pentru copilul tau
Alimentatia are o importanta primordiala in dezvoltarea corecta si armonioasa a micutului tau, astfel ca exista o serie de nutrienti absolut necesari pe care sa ii incluzi in mesele zilnice ale acestuia. Dintre toate componentele de baza ale nutritiei se remarca 5 vitamine esentiale pentru copilul tau, care indeplinesc necesitatile de baza ale organismului.

Prin urmare, asigura-te ca puiul tau primeste zilnic la masa vitaminele responsabile cu echilibrul fiziologic si mental:



Antioxidantii

Sistemul imunitar se poate lupta impotriva substantelor nocive care ar putea sa afecteze celulele corpului numai cu ajutorul antioxidantilor. Prin urmare, include-i in dieta zilnica migdale, fructe de padure, citrice, morcovi, spanac, rosii sau ardei gras.

Incurajeaza-i consumul de antioxidanti preparandu-i un parfait compus din iaurt gustos, afine, mure si migdale prajite.

Proteinele

Proteinele sunt parti constitutive ale celulelor organismului, iar alimentele precum lactatele, ouale, fructele de mare si carnea furnizeaza cel mai mare aport al acestui nutrient.

Adauga cateva nuci in iaurtul pe care copilul il serveste ca gustare pentru a completa cantitatea proteica din alimentatie. Fasolea, legumele, nucile si semintele contin si ele o cantitate generoasa de proteine. Amestecul de fructe uscate precum stafidele, merele, afinele, alunele si cerealele bogate in fibre sunt o varianta sanatoasa in locul chipsurilor sau al covrigilor.

Fierul

Dieta copiilor este de obicei saraca in fier , desi acest mineral asigura transportul de oxigen din sange catre tesuturi si organe astfel incat puiul tau sa aiba energie.

Carnea slaba, ouale, pestele, fasolea, spanacul si fructele uscate contin o cantitate generoasa de fier, care poate fi asimilat mai bine cu ajutorul vitaminei C. Un mic dejun cu omleta si suc de portocale reprezinta o masa care favorizeaza absorbtia mineralului.

Fibrele

Fibrele sunt necesare pentru functionarea corecta a sistemului digestiv. Masa de dimineata este ideal sa cuprinda minim 3 grame de fibre la o portie si cat mai putine produse bogate in zahar.

Fasolea este o sursa puternica de fibre si proteine, care poate fi adaugata in supe, tocanite, salate si omlete. Unge cateva felii subtiri de telina cu unt de arahide si presara stafide deasupra pentru o gustare sanatoasa si atractiva.

Calciul

Calciul ii asigura micutului tau oase puternice si dinti sanatosi, de aceea este nutrientul cel mai important in perioada de crestere. Alimentele bogate in calciu sunt laptele, branzeturile si iaurtul. Legumele verzi si sucurile fortifiante sunt de asemenea o sursa importanta.

Ai grija ca dimineata sa manance un castron generos de cereale integrale cu lapte semi-degresat si cateva felii de fructe proaspete. Intre mese, indeamna-l sa consume iaurt degresat, piureuri din fructe sau branzeturi astfel incat gustarile sale sa fie bogate in calciu.

Sucurile cu adaus de calciu si cerealele sunt alternative bune pentru lactate, in cazul in care vrei sa-i diversifici meniul.

Asigura-i aportul suficient de calciu cu un desert special preparat la blender, amestecand lapte cu ciocolata, o banana si putina gheata.

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Pregatirea pentru sarcina in 6 zile Pregatirea pentru sarcina in 6 zile
Esti pregatita sa devii mamica. Iata ce trebuie sa faci cu 6 zile inainte de data conceptiei. Afla mai multe despre primul trimestru de sarcina pe  calculator sarcina . Ziua 1: Renunta la anticonceptionale  Daca doriti sa deveniti mama va trebui sa intrerupeti orice forma de prevenire a
Un nou serial la Minimax, Talking Tom si prietenii lui Un nou serial la Minimax, Talking Tom si prietenii lui
De luni până vineri, de la ora 16:00, micii telespectatori vor face cunoștință cu cel mai inventiv grup de prieteni, alături de care vor învăța totul despre lumea aplicațiilor de succes Minimax a adus un nou serial pentru micii telespectatori,
Liber la joaca dupa relaxarea restrictiilor. Ce activitati sunt recomandate Liber la joaca dupa relaxarea restrictiilor. Ce activitati sunt recomandate
Copiii si parintii asteapta, deopotriva, sa poata iesi mai mult in aer liber dupa relaxarea restrictiilor impuse in starea de urgenta provocata de pandemia COVID-19. Eliminarea obligativitatii de a iesi din casa doar pentru cumparaturi de stricta necesitate ori pentru a merge la serviciu va scoate
Primele simptome de sarcina Primele simptome de sarcina
In timp ce testele de sarcina si ecografiile sunt singurele modalitati de a determina daca sunteti gravida, exista si alte semne si simptome pe care le puteti analiza.  Primele semne ale sarcinii  sunt mai mult decat o perioada ratata. Acestea pot include, de asemenea, varsaturi,
Calendarul inscrierilor la gradinita 2020-2021, publicat de Ministerul Educatiei Calendarul inscrierilor la gradinita 2020-2021, publicat de Ministerul Educatiei
Calendarul inscrierilor la gradinita pentru anul scolar 2020-2021 a fost publicat pe pagina de Facebook a Ministerului Educatiei. Inscrierile la gradinita 2020 debuteaza cu reinscrierea copiilor care urmeaza deja invatamantul prescolar. Parintii micutilor care acum sunt grupa mica sau grupa