Skip to article

9 ponturi pentru a-ti ajuta copilul sa slabeasca

Ai un copil supraponderal , iar tu nu stii cum sa abordezi aceasta problema delicata?

Prin urmare, amani cat se poate inceperea unei diete, sperand ca pe masura ce va creste, "se va inalta si va arata mai bine".


Total gresit. Problemele de greutate se rezolva mai usor la varste fragede, iar comportamentul alimentar corect se poate forma eficient inca din primii ani de viata.

Un prichindel grasut are toate sansele sa devina un adult obez, de aceea este recomandat sa ai in vedere cele noua ponturi utile oferite de specialisti pentru a-ti ajuta copilul sa slabeasca.

1. Disciplina alimentara se invata

Este foarte important sa iti informezi micutul despre importanta unui regim echilibrat si sa ii arati ca tu insati esti preocupata in permanenta de acest lucru.

Inscrieti-va impreuna la cursuri de gatit pentru a invata retete noi si usoare pentru organism, mergeti la piata si cautati cate un fruct nou pe care sa il incercati saptamanal si incurajeaza-i interesul pentru sport si activitati de intretinere corporala. In timp, disciplina alimentara va deveni pentru copilul tau un mod de viata.

2. Fii un exemplu demn de urmat

Cand vine vorba de greutatea puiului tau, faptele cantaresc mai mult decat vorbele. Parintii sunt primul exemplu urmat de copii, asa ca nu te astepta sa stea departe de fast-food daca tu insati obisnuiesti sa consumi aceste produse cu regularitate. Invata-l sa evite junk-food-ul, asa cum si tu ar trebui sa o faci.

3. Uita de trecut, da-i un exemplu bun incepand de azi

Chiar daca v-ati obisnuit sa petreceti ore in sir in fata televizorului rontaind de zor chipsuri, niciodata nu este prea tarziu pentru un nou stil de viata.

Elimina din frigider gustarile daunatoare si cumpara in schimb iaurt degresat, fructe proaspete si biscuiti cu seminte, cereale integrale si ciocolata neagra. Apoi, fixeaza un program zilnic de plimbare in parc, fie pe jos, fie cu rolele sau bicicleta.

4. Nu-i critica greutatea la masa

Nu-i critica niciodata greutatea in timp ce mananca. Copilul va dezvolta astfel posibile tulburari de alimentatie si complexe fizice peste care nu va trece niciodata.

5. Afla cauzele exacte ale cresterii in greutate

Tulburarile metabolice sau frustrarea sociala (izolarea de prieteni) pot fi adevaratele cauze ale cresterii exagerate in greutate. Afla intai sursa adevarata a supraponderalitatii si abia apoi actioneaza.

6. Nu-l forta sa se infometeze

Restrictionarea alimentelor este cea mai mare greseala pe care poti sa o faci. Important este sa ii formezi un comportament corect la masa: portii potrivite, mancare sanatoasa, dulciuri in cantitati rezonabile (o felie de tort sa nu fie mai mare decat un pachet de carti de joc).

7. Masa in familie

Cercetarile arata ca atunci cand copiii mananca la masa cu parintii lor, la ore fixe, ei consuma alimentele mai incet si se bucura si de un climat placut, in familie.

8. Nu-i face program fix de sport

Sportul, pentru a fi placut pentru copil, trebuie sa fie egal cu distractia si vointa proprie, nu cu o responsabilitate. Nu-i stabili un program fix de cardio, ci joaca cu el in aer liber volei, tenis sau orice alt joc placut si antrenant.

9. Afectiune neconditionata

Un lucru pe care nu trebuie sa i-l transmiti sub nicio forma este acela ca beneficiaza de afectiunea ta in functie de alimentele pe care le consuma. Ajuta-l sa-si iubeasca trupul si sa aiba grija de el, avand confortul psihic de a fi placut si agreat pentru toate calitatile sale.

Autor: Adelina Dobrin

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!