Skip to article

`Sansa la viata, sansa la noi amintiri` - a treia editie

`Sansa la viata, sansa la noi amintiri` - a treia editie
Compania Procter&Gamble lanseaza a treia editie a campaniei "Sansa la viata, sansa la noi amintiri".

Editia din acest an isi propune sa ajute copiii nascuti prematur, prin donarea de echipamente de ultima generatie care folosesc sistemul de ventilatie cu frecventa inalta oscilatorie (HFOV).

Acest sistem de ventilatie, care nu exista in prezent in maternitatile din Romania, reduce complicatiile cauzate de prematuritate si poate creste rata de supravietuire a copiilor nascuti prematur.

Campania "Sansa la viata, sansa la noi amintiri" se va derula in perioada 1 septembrie -
30 noiembrie 2010 si are ca obiective echiparea a 11 maternitati cu 14 sisteme de ventilatie cu frecventa inalta oscilatorie, precum si educarea publicului in privinta prematuritatii.


Cele 11 maternitati incluse in program trateaza un numar mare de copii prematuri si acopera intregul teritoriu al Romaniei: Bucuresti (Cantacuzino, Giulesti, Municipal, Polizu), Cluj (Clinicile de Obstetrica si Ginecologie 1 si 2), Iasi, Oradea, Sibiu, Timisoara si Targu-Mures.

Site-ul www.sansalaviata.ro va oferi informatii despre nasterile premature si posibilitatile de prevenire a acestora, despre complicatiile pe care le pot dezvolta copiii nascuti prematur, precum si sfaturi pentru ingrijirea acestor copii.

"Procter&Gamble se implica activ in viata comunitatilor in care compania activeaza, prin programe investitionale directe si socio-educative. Editia din acest an a campaniei "Sansa la viata, sansa la noi amintiri" are drept scop salvarea unui numar cat mai mare de copii nascuti prematur in Romania.

Acest lucru se va realiza printr o campanie de informare a parintilor si a specialistilor, precum si prin sprijinirea dotarii a 11 maternitati care ingrijesc anual peste 4.000 de copii nascuti prematur. Speram ca valoarea totala a donatiei la sfarsitul campaniei, sa fie de minim 1.3 milioane de RON", a declarat Sotirios Marinidis, Director General Procter&Gamble Romania.

In Romania, in fiecare an, se inregistreaza peste 20.000 de copii nascuti prematur si nou-nascuti cu greutate mica la nastere.

Prematuritatea si complicatiile sale sunt responsabile de mai mult de jumatate din decesele neonatale, reprezentand una din principalele cauze de mortalitate neonatala din tara noastra. Cea mai frecventa cauza de mortalitate determinata de prematuritate este sindromul de detresa respiratorie (RDS).

Acesta impune folosirea unui sistem de ventilatie artificiala. Unul dintre cele mai avansate sisteme de ventilare este cel de inalta frecventa care ajuta copiii nascuti prematur sa supravietuiasca si, in plus, reduce apartia handicapurilor psiho-motorii asociate cu prematuritatea.

Ventilatia cu frecventa inalta foloseste frecvente respiratorii care depasesc frecventa respiratorie normala si se adreseaza in special prematurilor nascuti inainte de 32 de saptamani.

In 2009, in Romania s-au inregistrat 2.576 de copii care au avut la nastere o varsta de gestatie mai mica de 32 de saptamani (1% din totalul nou-nascutilor vii). Ventilatia de inalta frecventa ajuta la reducerea complicatiilor si creste rata de supravietuire. in acest moment, nicio maternitate din tara nu are in dotare un astfel de echipament.

"Speram ca indicatorul de mortalitate sa fie semnificativ redus pentru toate categoriile de prematuri, dar in special pentru cei cu varsta de gestatie mai mica de 30 de saptamani, unde avem cea mai mare rata de mortalitate.

Prin utilizarea ventilatoarelor de inalta frecventa creste sansa de supravietuire a copiilor nascuti prematur si, de asemenea, scad complicatiile asociate cu prematuritatea - in special handicapul pulmonar. Acest tip de ventilatie permite utilizarea de presiuni mai mici de ventilatie si o durata de ventilatie mai redusa, ceea ce, pe termen lung, determina o patologie pulmonara mai putin severa, atat din punct de vedere al gravitatii, cat si din punct de vedere al incidentei.

Prin utilizarea acestor echipamente ne propunem sa crestem rata supravietuirii cu 0,5 - 1 %/an si sa reducem rata complicatiilor asociate ventilatiei conventionale", declara Prof. Dr. Silvia Stoicescu, Presedinta Asociatiei de Neonatologie din Romania.

Despre campania "Sansa la viata, sansa la noi amintiri"

Editia din 2008 a campaniei "Sansa la viata, sansa la noi amintiri" a contribuit la dotarea celui de-al doilea bloc operator la Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant din Targu-Mures (IBCvT) si la specializarea in cardiologie interventionala, in Elvetia, a unui medic de la IBCvT. Valoarea totala a fondurilor donate in cadrul campaniei a depasit 1,2 milioane de RON.

Editia din 2009 a urmarit sprijinirea infiintarii celei de-a doua sectii de chirurgie cardio-vasculara pediatrica din tara, in cadrul Spitalului de Urgenta pentru Copii "Marie S. Curie" din Bucuresti. Valoarea donatiei in cadrul campaniei a fost de 1,2 milioane de RON, suma folosita pentru achizitionarea de echipamente de chirurgie cardio-vasculara si anestezie-terapie intensiva.

Produsele Procter&Gamble participante la editia din 2010 a campaniei sunt: Ariel, Bonux, Tide, Lenor, Mr Proper, Fairy, Wash&Go, Head&Shoulders, Pantene, Pampers, Always si Blend-a-Med. Toate produsele participante vor fi marcate corespunzator in magazine cu insemnele campaniei. Parte din incasarile obtinute prin vanzarea acestor marci in perioada campaniei vor fi alocate achizitionarii de sisteme de ventilatie cu frecventa inalta oscilatorie.

Despre Procter&Gamble
Procter&Gamble se implica activ in viata comunitatilor din Romania, prin intermediul investitiilor economice in fabricile din Timisoara si Urlati, precum si de la Centrul Regional de Servicii de la Bucuresti. P&G s-a implicat in programele social-educationale: "Invata sa schimbi lumea!", "Raising stars", programe educative pentru maternitati si scoli si a facut donatii pentru diferite cauze sociale.

Prezent pe piata romaneasca de peste 15 ani, P&G ofera consumatorilor romani produse de calitate destinate sa le imbunatateasca viata in fiecare zi. Produsele P&G sunt prezente in viata consumatorilor din intreaga lume, fiind folosite zilnic de patru miliarde de ori.

Compania detine unul dintre cele mai puternice portofolii de marci, ce au castigat increderea consumatorilor, cum ar fi: Pampers®, Tide®, Ariel®, Always®, Whisper®, Pantene®, Mach3®, Bounty®, Dawn®, Gain®, Pringles®, Charmin®, Downy®, Lenor®, Iams®, Crest®, Oral-B®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, Braun® and Fusion®. P&G are mai mult de 127.000 de angajati, care lucreaza in peste 80 de tari.

Articole recomandate

Cum iti incurajezi copilul sa-si faca mai multi prieteni Cum iti incurajezi copilul sa-si faca mai multi prieteni
Socializarea face parte din dezvoltarea echilibrata a copilului tau, inca de la o varsta frageda. Unii copii isi fac prieteni mai usor, in timp ce pentru altii este mai complicat sa formeze rapid relatii stranse cu ceilalti copii de varsta lor. Rolul parintilor este acela de a incuraja socializarea
Cadouri pentru pasionatii de puzzle-uri Cadouri pentru pasionatii de puzzle-uri
Copiii prefera puzzle-uri cu eroii favoriti. Jocurile de tip puzzle au multiple beneficii, atat pentru copii, cat si pentru adulti. Ele stimuleaza creierul, testeaza inventivitatea, avand un rol important in dezvoltarea inteligentei. Pe copii, acestea ii invata sa caute singuri cele mai bune
Legea alaptatului in public a fost aprobata. Ce amenzi risca persoanele care discrimineaza mamele Legea alaptatului in public a fost aprobata. Ce amenzi risca persoanele care discrimineaza mamele
Legea alaptatului in public a fost aprobata, joi de Camera Deputaţillor. Orice persoana care va discrimina o mama care alapteaza in public va fi sanctionata.  Proiectul de lege privind alăptarea în spaţiile publice a fost adoptat cu 279 de voturi "pentru"şi o
Cum sa cresti o fiica indrazneata si curajoasa Cum sa cresti o fiica indrazneata si curajoasa
Intr-o societate in care fetele si baietii sunt crescuti diferit de catre parinti, asteptarile si presiunile apar, in mod special, in viata fetelor, inca de la o varsta frageda. Pentru a creste fete cu personalitate puternica si sigure pe ele, parintii trebuie sa realizeze cat este de important sa
Jucariile pentru copii, la granita dintre joaca si pericol. Tu cum alegi jucarii sigure pentru cel mic? Jucariile pentru copii, la granita dintre joaca si pericol. Tu cum alegi jucarii sigure pentru cel mic?
Jucăriile pentru copii reprezintă o industrie imensă. În prag de 1 iunie, vârful vânzărilor în industria de jucării, ne oprim pentru câteva momente pentru a analiza calitatea acestora și nu doar diversitatea. Colorate, în forme creative