Skip to article

10 idei pentru un somn linistit in timpul sarcinii

10 idei pentru un somn linistit in timpul sarcinii
Sarcina aduce cu sine o varietate de tulburari ale somnului , provocate de neplaceri precum greata, arsuri, crampe ale picioarelor si sforait. Toate aceste probleme survin din obiceiuri nesanatoase deprinse adesea inainte de a ramane insarcinata.

Vestea buna este ca ele pot fi ameliorate tinand cont de 10 aspecte esentiale pentru o odihna de calitate, pe care nu trebuie sa le ignori daca te afli in cea mai frumoasa perioada a vietii unei femei.

Spune "nu" fumatului si alcoolului

Nicotina si alcoolul pot face mult rau atat bebelusului tau, cat si somnului extrem de necesar in timpul sarcinii.

Nicotina este un stimulent care provoaca in multe cazuri insomnii (fumatorii se odihnesc mai putin decat nefumatorii) iar alcoolul te determina sa adormi mai repede, insa te vei trezi in repetate randuri de-a lungul noptii si te vei trezi buimaca.

Consuma cat mai putina cofeina

Incearca sa reduci consumul de bauturi si alimente care contin cofeina, precum cafeaua, ceaiul, sucurile si ciocolata. Evita-le in totalitate in cea de-a doua parte a zilei si seara.

Nu manca alimente consistente inainte de culcare.Alimentele picante precum ardeiul iute sau produsele acide cum sunt rosiile pot provoca arsuri stomacale si indigestie. O cina copioasa are acelasi efect.

Daca ai probleme de hiperaciditate, alege feluri de mancare usoare si serveste-le devreme. Ofera-ti un ragaz de doua, trei ore pentru digestie inainte sa te odihnesti.

O gustare seara inlatura greata de dimineata

In cazul in care te confrunti cu stari de greata dimineata, este mai bine sa nu-ti lasi stomacul gol. Incearca sa iei o mica gustare inainte sa mergi la culcare, precum biscuiti, covrigei sau crochete din cereale integrale.

Rasfata-te cu cate un pui de somn

Un pui de somn de jumatate de ora sau un ceas in timpul zilei te va energiza, te vei simti mai odihnita si mai plina de viata. Ai grija totusi sa nu te afunzi in asternuturi prea tarziu, pentru a nu-ti periclita somnul de seara.

Nu face miscare in doua parte a zilei

Miscarea usoara este foarte sanatoasa in timpul sarcinii, insa nu spre lasarea serii. Sportul iti va energiza organismul si il va tine alert cateva ore bune, astfel ca recomandat este sa iti inchei rutina sportiva cu cel putin trei sau patru ceasuri inainte sa te bagi in pat.

Practica tehnici de relaxare

Documenteaza-te asupra tehnicilor de relaxare care induc o stare propice pentru somn, precum meditatia, respiratia adanca sau detensionarea progresiva a muschilor.

Nu lasa grijile cotidiene sa te afecteze

Daca vei pastra pe noptiera lista cu milionul de lucruri care te ingrijoreaza, ii vei face loc langa tine in pat nesuferitei anxietati.

Incheie-ti socotelile cu grijile inainte sa dormi cu patru ore si concentreaza-te doar pe ganduri pozitive si amintiri placute.

Urmeaza cursuri pentru viitoare mamici

Daca esti o gravida anxioasa si tematoare privind travaliul si nasterea, ingrijirea bebelusului sau alaptatul, inscrie-te la un curs special pentru viitoare mamici.

O buna cunoastere a perioadei prin care treci iti va da sentimentul echilibrant de control, astfel ca vei fi mai linistita atat ziua, cat si noaptea.

Autor: Maria Ionescu

Articole recomandate

Primele simptome ale sarcinii Primele simptome ale sarcinii
Femeia insarcinata isi poate da seama ca va avea un copil dupa o serie de semne clare, care pot fi confirmate de  testul de sarcina  si apoi de consultul de specialitate.Cand ramai in sarcinata, primul semn si cel mai important este absenta menstruatiei. Atentie, insa! Cand banuiesti ca
Studiu: Ce tip de mama are cea mai proasta influenta asupra copilului. Tu esti asa? Studiu: Ce tip de mama are cea mai proasta influenta asupra copilului. Tu esti asa?
Ce tip de mama are cea mai proasta influenta asupra copilului? Cercetatorii evalueaza de multa vreme rolul pe care parintii il joaca in dezvoltarea copiilor lor. Cercetatori de la Universitatea din Missouri au dat spre informare presei rezultatul studiului lor, anume ca stilul autoritar, sever, de
Infectii respiratorii recurente la copii? Ce poti face Infectii respiratorii recurente la copii? Ce poti face
Copiii au un sistem imunitar imatur pana la varsta de 8-10 ani, iar acest lucru ii face sa fie foarte receptivi la infectii. Incidenta infectiilor respiratorii este foarte ridicata in randul celor mici. Orice parinte este obisnuit cu “scenariul” in care copilul da dintr-o viroza in
Sarcina si coronavirus: sfaturile expertilor Sarcina si coronavirus: sfaturile expertilor
Coronavirusurile sunt o familie numeroasa de virusuri care provoaca boli care variaza de la raceala comuna la boli mai severe. Noul coronavirus care a creat pandemia din prezent este o tulpina noua care a fost descoperita in 2019 si care nu a fost identificata anterior la om. Un nou studiu publicat
Marturia unei asistente romance in Italia, mama a doi copii: "Nu pot sa-i imbratisez cand ajung acasa" Marturia unei asistente romance in Italia, mama a doi copii: "Nu pot sa-i imbratisez cand ajung acasa"
O asistenta romanca lupta sa salveze vietile celor afectati de noul coronavirus. Lucreaza intr-o sectie de Terapie Intensiva a unui spital din Lombardia, cea mai afectata zona din Italia in ceea ce priveste numarul de imbolnaviri cu coronavirus. Asistenta romanca, in varsta de 42 de ani, intra