Skip to article

10 idei pentru un somn linistit in timpul sarcinii

10 idei pentru un somn linistit in timpul sarcinii
Sarcina aduce cu sine o varietate de tulburari ale somnului , provocate de neplaceri precum greata, arsuri, crampe ale picioarelor si sforait. Toate aceste probleme survin din obiceiuri nesanatoase deprinse adesea inainte de a ramane insarcinata.

Vestea buna este ca ele pot fi ameliorate tinand cont de 10 aspecte esentiale pentru o odihna de calitate, pe care nu trebuie sa le ignori daca te afli in cea mai frumoasa perioada a vietii unei femei.

Spune "nu" fumatului si alcoolului

Nicotina si alcoolul pot face mult rau atat bebelusului tau, cat si somnului extrem de necesar in timpul sarcinii.

Nicotina este un stimulent care provoaca in multe cazuri insomnii (fumatorii se odihnesc mai putin decat nefumatorii) iar alcoolul te determina sa adormi mai repede, insa te vei trezi in repetate randuri de-a lungul noptii si te vei trezi buimaca.

Consuma cat mai putina cofeina

Incearca sa reduci consumul de bauturi si alimente care contin cofeina, precum cafeaua, ceaiul, sucurile si ciocolata. Evita-le in totalitate in cea de-a doua parte a zilei si seara.

Nu manca alimente consistente inainte de culcare.Alimentele picante precum ardeiul iute sau produsele acide cum sunt rosiile pot provoca arsuri stomacale si indigestie. O cina copioasa are acelasi efect.

Daca ai probleme de hiperaciditate, alege feluri de mancare usoare si serveste-le devreme. Ofera-ti un ragaz de doua, trei ore pentru digestie inainte sa te odihnesti.

O gustare seara inlatura greata de dimineata

In cazul in care te confrunti cu stari de greata dimineata, este mai bine sa nu-ti lasi stomacul gol. Incearca sa iei o mica gustare inainte sa mergi la culcare, precum biscuiti, covrigei sau crochete din cereale integrale.

Rasfata-te cu cate un pui de somn

Un pui de somn de jumatate de ora sau un ceas in timpul zilei te va energiza, te vei simti mai odihnita si mai plina de viata. Ai grija totusi sa nu te afunzi in asternuturi prea tarziu, pentru a nu-ti periclita somnul de seara.

Nu face miscare in doua parte a zilei

Miscarea usoara este foarte sanatoasa in timpul sarcinii, insa nu spre lasarea serii. Sportul iti va energiza organismul si il va tine alert cateva ore bune, astfel ca recomandat este sa iti inchei rutina sportiva cu cel putin trei sau patru ceasuri inainte sa te bagi in pat.

Practica tehnici de relaxare

Documenteaza-te asupra tehnicilor de relaxare care induc o stare propice pentru somn, precum meditatia, respiratia adanca sau detensionarea progresiva a muschilor.

Nu lasa grijile cotidiene sa te afecteze

Daca vei pastra pe noptiera lista cu milionul de lucruri care te ingrijoreaza, ii vei face loc langa tine in pat nesuferitei anxietati.

Incheie-ti socotelile cu grijile inainte sa dormi cu patru ore si concentreaza-te doar pe ganduri pozitive si amintiri placute.

Urmeaza cursuri pentru viitoare mamici

Daca esti o gravida anxioasa si tematoare privind travaliul si nasterea, ingrijirea bebelusului sau alaptatul, inscrie-te la un curs special pentru viitoare mamici.

O buna cunoastere a perioadei prin care treci iti va da sentimentul echilibrant de control, astfel ca vei fi mai linistita atat ziua, cat si noaptea.

Autor: Maria Ionescu

Articole recomandate

Cele mai utile si frumoase cadouri pentru bebelusi. Parintii vor fi incantati! Cele mai utile si frumoase cadouri pentru bebelusi. Parintii vor fi incantati!
Cadourile pentru bebelusi pot fi foarte dificil de ales, iar atunci cand trebuie sa marchezi un moment special precum prima aniversare sau un botez te poti trezi intr-un adevarat impas. Care este cel mai potrivit cadou pentru un bebelus? Cu siguranta multe dintre noi ne-am pus aceasta intrebare cel
5 cele mai frecvente intrebari despre sarcina 5 cele mai frecvente intrebari despre sarcina
Gravidele intreaba: Perioada sarcinii - mai ales daca e vorba despre primul bebe - este una plina de emotii, dar si de temeri, nelamuriri, dileme si intrebari. Iata care sunt cele mai frecvente intrebari pe care gravidele le adreseaza online. Cum pot sa aflu cand o sa nasc? Numarul de saptamani de
Ofera copilului ingrijirea specifica tipului sau de piele cu Mustela Ofera copilului ingrijirea specifica tipului sau de piele cu Mustela
Una dintre cele mai gresite conceptii in ceea ce ii priveste pe bebelusi este aceea ca pielea lor este asemanatoare, cu particularitati si nevoi similare. Insa, este important de retinut faptul ca nu toti bebelusii au acelasi tip de piele, ceea ce inseamna ca nevoile lor sunt diferite. In acest
Educatia pariorilor-pas cu pas Educatia pariorilor-pas cu pas
Trăim într-o lume în care pasiunea sportului se împletește tot mai mult cu cea a pariurilor sportive. Tot mai mulți oameni, femei și bărbați deopotrivă, vor să simtă mai multă adrenalină urmărind în direct o
Cand este momentul sa duci copilul la psihoterapie Cand este momentul sa duci copilul la psihoterapie
Copilul tau spune mereu NU, este morocanos, nu doarme, refuza sa se joace cu altcineva decat cu tine, nu reuseste sa se adapteze la gradinita, are nevoie de sprijin si suport constant din partea unui adult desi nu mai este bebelus? Sunt cateva dintre problemele care ii duc pe unii parinti la