Skip to article

Activitati sportive in timpul sarcinii

Activitati sportive in timpul sarcinii
Exista cateva sporturi pe care le poti practica in timpul sarcinii cu conditia sa le faci treptat si sa te opresti cand te simti obosita, caci, daca simti ca nu mai poti respira, copilul este lipsit de oxigen.

Mersul pe jos
Poti merge pe jos oricat. Ai grija insa ca mersul sa se desfasoare in conditii de siguranta.

Ciclismul
Este o forma excelenta de intretinere, dar opreste-te daca abdomenul tau a crescut atat de mult incat iti afecteaza centrul de greutate.

Dansul
Atata timp cat nu depui efort sustinut, poti dansa pe toata perioada sarcinii. Este o modalitate excelenta de a face exercitiile pentru pelvis.

Inotul
Este singurul sport pe care il poti practica pana la termen. Nu intra insa in apa daca apa este rece. Foarte buna pentru imbunatatirea tonusului muscular, apa iti preia din greutate si te ajuta sa te relaxezi. In acelasi timp, apa te ajuta sa te pregatesti si pentru travaliu. Chiar daca nu inoti, poti face aceste exercitii:

- Miscari de pedalare:
Cu spatele sprijinit pe peretele piscinei, tine-te de bara cu bratele intinse in ambele parti. Ridica picioarele si fa miscari incete, exagerat de largi cu picioarele. Pedaleaza cateva minute bune, dar nu te obosi prea tare.

- Miscari de trunchi:
Cu fata catre bara, pune-ti picioarele pe peretele piscinei, cu genunchi indoiti. Misca-ti corpul dintr-o parte in alta, cu talpile lipite de perete, si repeta miscarea de leganare.

Sporturi de evitat
In nici un caz nu calari sau schia in timpul sarcinii. Chiar daca ai experienta tot exista probabilitatea de a cadea.

Fragment preluat din cartea "Sarcina si nasterea - Ghid practic" de Dr. Miriam Stoppard, bestseller mondial, publicat la editura Litera International.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!