Skip to article

Cum sa ramai activa in timpul sarcinii

Atat inainte de sarcina, cat si in timpul ei, miscarea este esentiala. Exercitiile fizice te ajuta sa ai un corp sanatos, capabil sa duca sarcina cu bine pana la capat. O data ce ai ramas gravida, exercitiile iti intaresc muschii pentru a-ti proteja articulatiile si coloana vertebrala, care este suprasolicitata de greutatea suplimentara.

Continua exercitiile pe care le practicai inainte de sarcina sau incepe un nou set de exercitii. Cel mai important este sa ramai activa. Cu cat esti mai in forma, cu atat este mai putin probabil sa ti se blocheze articulatiile pe masura ce sarcina avanseaza.

Beneficiile unei forme fizice perfecte

Exercitiile regulate iti vor imbunatati atat starea psihica, cat si pe cea fizica. Exercitiile determina organismul sa secrete endorfine care te ajuta sa te relaxezi si sa elimini tensiunile si anexietatea. Cu cat circulatia sangelui stimulata de exercitiile fizice este mai rapida, cu atat sunt mai bine oxigenati corpul tau si bebelusul.

Travaliul va fi cu certitudine mai usor suportabil daca ai un tonus muscular bun. Multe dintre exercitiile invatate la cursurile prenatale, combinate cu tehnicile de relaxare si de respiratie te vor ajuta sa ai un control mai bun asupra a ceea ce ti se va intampla.

Mentinerea formei fizice te va ajuta sa iti recapeti silueta de dinaintea sarcinii mult mai rapid dupa nastere.

Totusi, inainte de a incepe programul de exercitii, in primele luni de sarcina, este bine sa consulti medicul pentru a fi sigura ca acestea sunt potrivite. Unii medici considera ca, in cazul in care o femeie a avut o problema cu un avort spontan sau exista posibile complicatii, ar fi bine sa nu isi solicite organismul in primele luni de sarcina.

Daca vei primi acordul medicului, iata cateva sfaturi despre cum te mentii in forma in timpul sarcinii:

Incearca sa te inscrii la cursuri speciale pentru femeile insarcinate. Este folositor sa ai pe cineva care sa te controleze, corectand felul in care executi exercitiile.

Daca nu ai fost o persoana activa inainte de sarcina, este putin probabil ca te vei schimba total in timpul acesteia, dar incerca totusi sa te plimbi cand ai ocazia macar 20 de minute pe zi.

Cum sa ramai activa in timpul sarcinii

Fa-ti un program de exercitii zilnic, de 10-15 minute. In timpul sarcinii, exercitiile ar trebui facute cu regularitate. Ele trebuie sa fie ritmice, asa ca este foarte bine sa le faci pe muzica.

Nu lasa sa treaca mult timp fara sa faci deloc exercitii. Este mai bine zilnic, de cateva ori si putin, decat o data si mult, dupa care o pauza lunga.

Nu face exercitii pana la epuizare.

Nu executa niciodata un exercitiu care iti provoaca durere. Incearca o varianta mai simpla a exercitiului respectiv.

Majoritatea exercitiilor se fac pe podea, asa ca nu ar fi rau sa ai cateva perne care sa te ajute sa stai confortabil.

Inaintea fiecarui exercitiu, respira adanc de cateva ori. Asta te relaxeaza, te faci sa te simti activa, pune sangele in miscare si ofera muschilor o rezerva de oxigen.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!