Skip to article

Nutrienti pe perioada sarcinii

Nutrienti pe perioada sarcinii
Acid folic
Acidul folic este o vitamina importanta pentru femeile care vor sa ramana insarcinate. Acidul folic este o vitamina B care reduce semnificativ riscul de a naste un copil cu coloana vertebrala bifida, cu afectiuni ale creierului (numite defecte de tub neural) sau malformatii faciale precum buza de iepure sau gura de lup. Acidul folic este necesar inca de la inceputul sarcinii recomandat chiar inainte ca femeia afla ca este insarcinata. De aceea este important ca orice femeie capabila sa ramana insarcinata, sa isi ia aportul zilnic de acid folic necesar incepand cu cel putin o luna inainte de sarcina. Moduri de obtinere a cantitatii optime de acid folic sunt servirea la micul dejun a cerealelor care contin acid folic. O dieta sanatoasa trebuie sa contina multe fructe si legume si nu uitati de acidul folic.

Fier
Aveti nevoie de fier pentru a mentine sangele sanatos atat pentru dumneavoastra cat si pentru copil. Sistemul osos si dintii au nevoie de fier ca sa se dezvolte. O deficienta de fier cauzeaza anemie. Daca sunteti palida si aveti stari de oboseala excesiva atunci e posibil sa suferiti de aceasta boala. Medicul de familie poate sa faca analize de sange in diverse stadii ale graviditatii. Toate femeile insarcinate ar trebui sa ia supliment de fier incepand de la primul trimestru de sarcina sau chiar inainte de a ramane gravida. Daca doctorul va descopera anemie, el va va prescrie un supliment de fier pe care il veti lua o data sau de doua ori pe zi. Puteti sa preveniti anemia mancand alimente bogate in fier precum fructe uscate, paine integrala si cereale cu fier fortificat.

Apa
Apa joaca un rol important in dieta din timpul sarcinii. Apa duce spre fetus toti nutrientii din alimentele pe care le mancati si ajuta la prevenirea unor probleme de constipatie, hemoroizi, balonari excesive si infectii ale tracului sau vezicii urinare. Consumarea de cat mai multa apa mai ales in ultimul trimestru de sarcina previne deshidratarea. Prea putina apa consumata duce la contractii si nastere prematura. Femeile insarcinate ar trebui sa bea cel putin opt pahare de apa pe zi si inca un pahar pentru fiecare ora de munca. Puteti sa beti sucuri pentru fluidizare. Cafeaua, bauturile usoare si ceaiurile au cofeina care reduce cantitatea de fluide din corp si nu ajuta la obitinerea aportului de fluide necesar.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!