Skip to article

Somnul in timpul sarcinii

Somnul in timpul sarcinii
Somnul in timpul sarcinii este esential. Trebuie sa te odihnesti si sa dormi cel putin opt ore pe noapte. Uimitor este ca desi te simti obosita si chiar extenuata, tu nu poti sa adormi, ceea ce inseamna ca suferi de insomnie. Iti pui intrebarea de ce oboseala nu te lasa sa adormi? Starea de veghe a ta se datoreaza metabolismului permanent al bebelusului.

Copilul creste si se dezvolta zi si noapte, iar metabolismul nu incetineste nici seara - organismul functioneaza la capacitate maxima. Asta inseamna ca ii asiguri copilului mancare si oxigen, zi si noapte, motiv pentru care metabolismul tau nu isi permite sa incetineasca ritmul. Acest lucru se reflecta in neputinta ta de a adormi. Nu te opune insomniei si nu lua somnifere fara a consulta medicul.

Daca nu reusesti sa dormi sau te trezesti in timpul noptii si devii nelinistita, negasind locul in pat, incearca una dintre metodele de mai jos:

Bea un pahar de lapte fierbinte inainte de culcare; asta te va ajuta sa te relaxezi si sa adormi.

Fa o baie calduta inainte de culcare
Iti va calma atat minea cat si trupul, dandu-ti o stare de somnolenta si de calm, relaxandu-ti muschii. Fii atenta ca apa sa nu fie foarte fierbinte, caci poate avea efectul invers, de stimulare in loc de relaxare.

Adauga produse aromoterapeutice in apa de baie: esente florale de levantica, de trandafir, de muscata si musetel, plante recunoscute ca fiind cele ma relaxante.

Majoritatea femeilor au nevoie de mult spatiu in timpul somnului. Daca patul in care dormi este mic, nu ar fi o idee rea sa iti cumperi unul mai mare cu o saltea confortabila. Un pat mai mare iti ofera si posibilitatea sa iti gasesti pozitii favorabile, cand trebuie sa alaptezi, mai ales daca ai la dispozitie si cateva perne pe care sa te poti sprijini.

Somnul in timpul sarcinii

Evita sa stai intinsa pe spate. Mai bine dormi pe o parte, intr-o pozitie care ti se pare buna. Mai pune cateva perne in plus si foloseste-le pentru a te simti confortabil. Pernele aranjate cu grija te pot ajuta, dar nu-ti pune prea multe perne sub cap, pentru ca, astfel, coloana vertebrala se va curba prea mult.

Chiar daca nu poti adormi imediat, du-te devreme la culcare, citeste o carte buna, care te poate ajuta sa te relaxezi.

Daca te trezesti in timpul noptii, nu ramane intinsa in pat, cuprinsa de agitatie. Fa un lucru pe care l-ai tot amanat din lipsa de timp. Sau pregateste-ti o ceasca de ceai de plante, cum ar fi macese, musetel sau menta, caci astea te vor ajuta sa adormi.

Asculta muzica relaxanta, fie in pat, fie in alta camera.

Asigura-te ca nu iti este cald in timpul noptii. Nu uita ca circulatia se intensifica, ceea ce inseamna ca iti va fi mai cald. Aeriseste-ti bine camera cu aer proaspat, deschide, daca este nevoie si usa si fereastra, inlocuieste paturile si plapuma cu niste cuverturi mai subtiri.

Articole recomandate

Pregatirea pentru sarcina in 6 zile Pregatirea pentru sarcina in 6 zile
Esti pregatita sa devii mamica. Iata ce trebuie sa faci cu 6 zile inainte de data conceptiei. Afla mai multe despre primul trimestru de sarcina pe  calculator sarcina . Ziua 1: Renunta la anticonceptionale  Daca doriti sa deveniti mama va trebui sa intrerupeti orice forma de prevenire a
Un nou serial la Minimax, Talking Tom si prietenii lui Un nou serial la Minimax, Talking Tom si prietenii lui
De luni până vineri, de la ora 16:00, micii telespectatori vor face cunoștință cu cel mai inventiv grup de prieteni, alături de care vor învăța totul despre lumea aplicațiilor de succes Minimax a adus un nou serial pentru micii telespectatori,
Liber la joaca dupa relaxarea restrictiilor. Ce activitati sunt recomandate Liber la joaca dupa relaxarea restrictiilor. Ce activitati sunt recomandate
Copiii si parintii asteapta, deopotriva, sa poata iesi mai mult in aer liber dupa relaxarea restrictiilor impuse in starea de urgenta provocata de pandemia COVID-19. Eliminarea obligativitatii de a iesi din casa doar pentru cumparaturi de stricta necesitate ori pentru a merge la serviciu va scoate
Primele simptome de sarcina Primele simptome de sarcina
In timp ce testele de sarcina si ecografiile sunt singurele modalitati de a determina daca sunteti gravida, exista si alte semne si simptome pe care le puteti analiza.  Primele semne ale sarcinii  sunt mai mult decat o perioada ratata. Acestea pot include, de asemenea, varsaturi,
Calendarul inscrierilor la gradinita 2020-2021, publicat de Ministerul Educatiei Calendarul inscrierilor la gradinita 2020-2021, publicat de Ministerul Educatiei
Calendarul inscrierilor la gradinita pentru anul scolar 2020-2021 a fost publicat pe pagina de Facebook a Ministerului Educatiei. Inscrierile la gradinita 2020 debuteaza cu reinscrierea copiilor care urmeaza deja invatamantul prescolar. Parintii micutilor care acum sunt grupa mica sau grupa