Pilotul Adrian Iovan si-a pierdut viata luni seara, in urma unui grav accident aviatic, cand a aterizat fortat cu un avion pentru a salva viata pasagerilor. Pilotul a trecut prin clipe de cosmar, insa el s-a luptat pentru viata sa pana in ultimul moment.
Ultima convorbire pe care a avut-o acesta a fost cu cei de la Romatsa, dupa ce a trecut de Sibiu, cand a anuntat ca va urma sa coboare la o altitudine de 2.100 de metri, mai mica decat cea normala, pentru ca nu vedea nimic din cauza cetii.
"A coborat pentru a vedea spatiul. In acel moment, s-a pierdut legatura cu el. De la inceput, s-a stiut ca sunt conditii meteo nefavorabile, dar au plecat in aceasta cursa umanitara. Si faptul ca a reusit sa coboare aeronava intr-o zona extrem de dificila din punct de vedere al reliefului si al conditiilor meteorologice este un succes al pilotului", a declarat Aleodor Francu, presedintele Romatsa.
Francu a adaugat ca echipa medicala era asteptata la Oradea in jurul orei 16:00 si a precizat ca nu exclude ca la aparatul de zbor sa fi aparut probleme tehnice.
Prezentam transcriptul convorbirii dintre pilot si turnul de control:
Turnul Sibiu (TS):[...]Foxtrot Tango 111, (n.r. este vorba despre indicativul avionului, RFT 111, Romeo Foxtrot Tango 1-1-1, in alfabetul fonetic NATO) tare si clar de la turnul Sibiu, continuati.
TS:[...]Tango 111, tare si clar de la turnul Sibiu, cum ma receptionati?
TS:[...]Fox Tango 111 se aproba intrarea in zona, la Sibiu. Deocamdata, zona libera de trafic, QNH-ul 1006 hPa (n.r. presiunea redusa la nivelul marii, masurata in hectopascali).
Adrian Iovan (AI):[neinteligibil]
TS:Romeo Fox Tango 111, ultimul mesaj la Sibiu: vantul variabil doua noduri, vizibilitate 10 kilometri sau mai mult, nori scattered (n.r. nori imprastiati), la 6600 de picioare, temperatura 13 grade, punct de roua 6 grade (n.r. temperatura la care trebuie racit amestecul dintre un gaz si vaporii unui lichid pentru ca vaporii sa se condeseze), QNH-ul 1006 hPa.
TS:[...]Tango 111, pozitia si altitudinea dumneavoastra.
AI:Noi avem 8-0 (n.r. nivel de zbor 80, echivalent cu 8000 de picioare, 2438 m, la presiunea atmosferica standard, de la nivelul marii, 101325 Pa) si suntem la 15 mile (n.r. 24 kilometri) de [nedeslusit]
TS:Confirm. Sa procedati direct pe cap Oradea si sa ma anuntati cu axul liber.
AI:Ok, asa facem.
TS:[...]111, puteti urca la 9-0 (n.r. 9000 de picioare, 2743 metri)?
AI:Incercam
TS:Confirm. Sa urcati, va rog, sa ma anuntati cand va apropiati de 9-0. O sa avem un Dash 8 (n.r. aeronava Bombardier Dash 8, produs initial de firma de Havilland Canada si cunoscut ca de Havilland Canada Dash 8, DHC-8)in aproximativ 7 minute, maxim la urechi si incercam sa-l coboram sub dumneavoastra, sa nu mai fie nicio problema pentru aterizare.
AI:[neinteligibil]
TS:[...]Tango 111, procedati initial catre Sibiu, de la Sibiu direct Oradea.
AI:Da asa facem.
TS:Sa imi spuneti va rog altitudinea dumneavoastra in momentul de fata
AI:8600 (n.r. 8600 picioare, 2621 metri)
TS:Confirm, multumesc! Sa ma anuntati, va rog, cand atingeti 9-0.
AI:Va anunt.
Urmeaza o conversatie in limba engleza cu pilotul avionului Dash 8, care este anuntat ca avionul pilotat de Adrian Iovan se afla la 8600 de picioare si urca.
AI:Sibiu, daca este, am depasit oricum axul pistei [neinteligibil]
TS:Romeo Fox Tango 111, sa coborati la 8-0 si sa ma anuntati cand atingeti, acum traficul IFR (n.r. zbor dupa instrumente; se foloseste atunci cand viziblitatea este prea redusa pentru ca aparatul sa poata fi pilotat in conditii de siguranta) prin 5000 de picioare (n.r. 1524 metri).
TS:[...]Fox Tango 111 sa ma anuntati la iesirea din zona.
AI:Va anunt
TS:[...]Tango 111 se aproba iesirea din zona, in continuare monitorizati frecventa Bucuresti informare pe 136575 sau 136225.
AI:Afirmativ
TS:136225
TS:Confirm. Monitorizati 129 cu 4. Zbor placut!
TS:[...]Tango 111 puteti urca mai sus?
TS:Confirm, ca singura varianta ar fi 129 cu 4 [...] 124 cu 1, 127075.
TS:[...]Tango 111, daca zburati VFR (n.r. zbor dupa reguli vizuale; se foloseste atunci cand vizibilitatea permite pilotului sa se ghideze dupa ceea ce vede), s-ar putea sa nu va vectorizeze.
TS:[...] Tango 111? Turnul Sibiu. (n.r. turnul de control incearca sa ia legatura cu avionul pilotat de Adrian Iovan, dar acesta nu mai raspunde)
Sursa: WOWbiz.ro