Skip to article

10 actiuni contra problemelor de stomac

Reflux acid, balonari, arsuri: adopta actiunile urmatoare pentru a limita problemele de stomac!

1. Evita alcoolul, tigarile, cafeaua, sucurile acidulate

Numeroase obiceiuri cotidiene zilnice, care ne par lipsite de importanta, agraveaza refluxul gastro-esofagian. Cafeina din cafea si cola relaxeaza sfincterul, favorizand refluxul acid. Bulele din sucurile acidulate sunt de fapt gaze ce urca din stomac spre esofag si provoaca neplaceri gastrice.

2. Evita mancarurile grele si grase

Refluxul acid este mai grav dupa o masa copioasa, deoarece grasimile se digera mai greu. Ingreunarea digestiei implica si faptul ca stomacul se goleste mai greu, ceea ce lungeste probelemele digestive.

3. Evita stresul

Aparatul digestiv este considerat de medici "al doilea creier al corpului", atat de sensibil este la emotii! Cine nu a avut vreodata greata inaintea unui examen sau inainte de a vorbi in public? Stresul este un factor de declansare a refluxului acid si a durerilor de burta.

4. Mananca incet

Mancatul pe fuga streseaza stomacul, iar stresul este nefast, dupa cum am vazut mai sus. De asemenea, nu sari peste mese: stomacul gol continua sa secrete sucuri gastrice, iar in absenta alimentelor provoaca arsuri de stomac.

5. Evita unele alimente

Unele alimente nu sunt suportate de persoanele cu stomacul sensibil: ciocolata, laptele, citricele, condimentele, ceapa.

6. Bucura-te de alimentele prietene

Unele alimente reduc simptomele si intensitatea arsurilor de stomac: fulgii de ovaz, fasolea, pastele, ghimbirul, bananele, merele, morcovii, cartofii. Acestea faciliteaza digestia si diminueaza durerile de stomac.

7. Dormi cu capul ridicat

Multe persoane se plang de reflux acid in timpul somnului. Primul sfat este sa te culci dupa 2 ore de la ultima masa si sa dormi cu capul cat mai sus pe perna sau pe canapea pentru a evita arsurile.

8. Slabeste

Oamenii grasuti au adesea probleme cu refluxul gastro-esofagian. Solutia este evidenta: slabitul. Un regim sarac in calorii si grasimi duce rapid la diminuarea simptomelor si calmarea durerilor.

9. Poarta haine largi

Daca stomacul e comprimat de hainele foarte stramte, nu poate functiona normal, digestia e incetinita si au loc arsuri. De aceea nu sunt recomandati pantalonii cu talie inalta si curelele stranse.

10. Mergi la medic daca problema persista

Daca arsurile la stomac devin regulate in ciuda regimului alimentar sanatos, mergi la medic. Daca arsurile sunt zilnice sau revin de mai mult de 3 ori pe saptamana, trebuie neaparat sa ceri parerea unui profesionist.

Autor: Nuage

Articole recomandate

5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020 5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020
Între deadline-uri strânse la serviciu și ședințe cu părinții, încercarea de a găti sănătos pentru familie și toate celelalte sarcini pe care ni le asumăm ca femei, uităm adesea de noi și de sănătatea noastră.
Cum se transmite, de fapt, coronavirusul Cum se transmite, de fapt, coronavirusul
Presedintele Societatii Romane de Microbiologie, Alexandru Rafila, a facut noi precizari despre modul in care se transmite coronavirusul.  Noul coronavirus nu se transmite prin atingere, ci prin intermediul secreţiilor respiratorii, precizând că nu există niciun fel de
Ce nu stiai despre impantul dentar Ce nu stiai despre impantul dentar
Multi se sperie cand aud ca au nevoie de un implant dentar. Din cauza procedurii, ce pare complicata si dureroasa, dar si a costurilor. Medicii stomatologi spun insa ca este cea mai buna varianta pentru a avea o dantura impecabila, dar mai ales complet functionala. Cateva mituri spulberate vizavi
Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de