Skip to article

10 beneficii uimitoare pe care le are somnul asupra sanatatii

Mai tii minte ca in copilarie mama aproape ca te obliga sa dormi dupa-masa ca sa te faci mare, adica sa fii sanatoasa? Ei bine, mare dreptate avea, chiar daca tu aveai chef de joaca.

Acum ai da orice sa mai prinzi o ora de somn dupa-masa, dar nu te mai roaga nimeni sa dormi.

Pentru sanatate, somnul dulce multe beneficii aduce, de la mentinerea greutatii, pana la combaterea anxietatii si a stresului.


Iata cateva dintre cele mai importante motive pentru care ar trebui sa dormi cel putin 7 ore in fiecare noapte.

1. Traiesti mai mult

In 2010, un studiu intreprins de niste cercetatori americani a scos la iveala faptul ca persoanele care au un somn scurt (5 ore), pe perioade lungi de timp, traiesc mai putin. Prin comparatie, persoanele care dorm 7-8 ore pe noapte traiesc cu cativa ani in plus, pentru ca sunt mai odihnite si mai putin stresate.

2. Esti mai creativa

Specialistii spun ca o persoana care are un somn linistit si ohidnitor este mult mai creativa si mai eficienta decat o persoana care doarme putin si nu apuca sa se odihneasca. Important este ca in fiecare seara sa te culci la aproximativ aceeasi ora. Acest lucru va ajuta organismul sa se obisnuiasca cu un anumit program.

3. Iti mentii greutatea

Somnul te ajuta sa-ti mentii greutatea, deoarece in timpul somnului organismul tau elibereaza mai multa leptina si mai putina grelina. Leptina este un hormon care iti tine pofta de mancare in frau, in timp ce grelina face exact invers, adica iti provoaca foame si iti creste apetitul. Daca dormi 7-8 ore pe noapte, nu vei avea probleme cu hormonul foamei si iti vei mentine greutatea.

4. Ai memorie mai buna

Incepi sa te plangi ca uiti diverse lucruri? Unul dintre motivele care duc la uitare este lipsa somnului. Un studiu intreprins de o universitate prestigioasa din Germania a demonstrat faptul ca persoanele care dorm putin nu se mai concenteraza bine si tind sa uite ce au facut sau ce au de facut in perioada urmatoare.

In schimb, persoanele care dorm suficient, au o memorie mai buna si se concentreaza mai bine.

5. Esti mai putin stresata

Somnul combate stresul. Nu in totalitate, dar intr-o masura destul de mare. Prin urmare, daca esti stresata, bea un pahar de lapte cald si culca-te devreme.

6. Combati depresia

Somnul te ajuta sa combati depresia. Aceasta stare decurge din stres, la fel ca anxietatea sau atacurile de panica. Nu ignora beneficiile somnului, mai ales atunci cand te afli intr-o stare de spirit depresiva si simti ca nu gasesti rezolvare la problemele pe care le ei.

7. Combati bolile inimii

Unele boli ale inimii pot fi amplificate de lipsa somnului si de nivelul scazut de melatonina. Nu-ti risca sanatatea. Mai bine fa-ti un program de somn si asigura-te ca nu te abati de la el.

8. Te incarci cu energie pozitiva

Atunci cand esti ohihnita, ai o energie debordanta si ai chef sa intreprinzi numeroase activitati. In schimb, daca nu dormi bine si ai de facut treburi urgente, cu siguranta iti va fi mult mai greu.

9. Te imbolnavesti mai greu

Somnul te protejeaza de boli, deoarece nivelul de melatonina si de cortizol este optim. In cazul in care dormi putin, nivelul acestor hormoni scade, iar celulele tale sunt vulnerabile in fata bolilor.

10. Esti mai frumoasa

Somnul de frumusete te ajuta sa iti pastrezi pielea elastica si ferma si sa amani aparitia ridurilor. Ca sa nu mai spunem ca un somn de calitate te ajuta sa scapi de cearcane si de ochi umflati.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si