Skip to article

10 legi pentru sanatatea ta

Fii mai sanatoasa respectand cele 10 legi tot timpul anului.

1. Voi consuma mai multe fructe, legume, soia si ceai verde. Potrivit studiilor, o alimentatie bogata in vegetale furnizeaza organismului mai multe grame de molecule anti-cancer in fiecare zi. Cat despre soia, cercetatorii spun ca femeile care consuma minimum 6 g pe zi din aceasta leguma prezinta o concentratie de colesterol rau mai mica deca aceea a femeilor care nu consuma. Ceaiul verde este benefic deoarece contine polifenoli care au proprietati anti-cancer.

2. Voi reduce consumul de cafea si alcool. Daca bei mai mult de 4 cesti de cafea pe zi, acestea iti vor afecta calitatea somnului, iar in ceea ce priveste consumul zilnic de alcool, el iti poate afecta sistemul nervos.

3. Imi voi atinge sau imi voi pastra greutatea ideala pentru sanatatea mea. Nu adopta un regim drastic, opteaza pentru trucuri simple pe care sa le poti aplica in fiecare zi. De exemplu, bea cafeaua neindulcita sau inlocuieste inghetata cu iaurtul inghetat.

4. Voi face sport regulat. Atunci cand ne miscam, circulatia sangvina este accelerata si organele sunt mai bine irigate, ceea ce aduce mai multe nutrimente la celule. In plus, sportul ne ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare, a osteoporozei sau a cancerului de colon, fara sa mai amintim de slabit. Ar fi o nebunie sa nu profiti...

5. Ma voi juca afara. Daca faci sport la interior, e bine, insa la exterior, e si mai bine. Nu doar datorita aerului proaspat, dar si lumina naturala are beneficiile ei. Aceasta ne influenteaza hormonii si ne simtim mai bine dispuse.

6. Voi dormi suficient si mai bine. Specialistii spun ca avem nevoie in general de 7-9 ore de somn pe noapte. Iata deci un scop de atins. Dar cum? Evitand thriller-ele, munca si discutiile seara si culcandu-te imediat cum simti ca ti-e somn. 10 legi pentru sanatatea ta



7. Imi voi gestiona mai bine stresul. Stresul este rau pentru sanatatea ta: te impiedica sa dormi, iti slabeste sistemul imunitar si te poate ingrasa. Pentru a reduce stresul, poti evita sursa care il provoaca sau poti adopta o tehnica de relaxare cum ar fi respiratia abdominala sau yoga.

8. Imi voi rezolva problemele, una cate una. Datoriile iti otravesc viata? Nu mai gasesti nicio satisfactie la locul de munca? Te simti singura? Daca ai impresia ca aceste probleme te secatuiesc de energie, cere ajutorul unui consilier financiar, a unui consilier de orientare profesionala sau a unui psiholog.

9. Imi voi face teste de depistare la nevoie. Preventia este foarte importanta, de aceea consulta-ti medicul oftalmolog, dentist si cel de familie o data pe an, sau mai des daca observi simptome neobisnuite.

10. Imi voi face viata mai frumoasa. Fericirea nu are nicio legatura cu banii, nivelul de scolarizare sau frumusetea. Aceasta stare de spirit tine mai mult de prietenie si de relatiile interpersonale armonioase, de practicarea unui sport sau a unei religii, sau chiar de obiceiurile sanatoase de somn. Pe langa aceste concluzii, studiile au demonstrat ca persoanele active din punct de vedere social si cele extravertite sunt mai fericite decat celelalte.

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza