Skip to article

13 semne ca vei avea o viata lunga

13 semne ca vei avea o viata lunga
In secolul al 20-lea, speranta de viata medie a omului a crescut cu 30 ani, reprezentand cea mai mare crestere in 5 000 ani. Centenarii nu mai reprezinta in zilele noastre un club exclusivist, numarul lor crescand cu 51% din 1990 pana in 2000.

Cum se explica acesti pasi mari? Descoperirile in medicina, educatia si preventia bolilor au dus la cresterea sperantei de viata. Iata care ce spun ultimele cercetari in domeniul longevitatii : semne ca esti pe drumul cel bun catre o viata lunga!

1. Mama ta te-a avut la o varsta frageda

Daca mama ta avea mai putin de 25 ani cand te-a nascut, ai o sansa de doua ori mai mare sa traiesti pana la 100 ani. Se pare ca mamele tinere produc spre fertilizare ovule de mai buna calitate decat mamele mai in varsta.

2. Iti place ceaiul

Atat ceaiul verde, cat si cel negru, contin o doza concentrata de catehine, substante care ajuta vasele de sange sa se relaxeze si care iti protejeaza inima. Ai nevoie de doar 1-2 cani pe zi de ceai proaspat preparat pentru a beneficia de proprietatile ceaiului. Atwntie: ceaiul gata preparat, vandut in supermarket, nu are aceleasi calitati. Odata ce apa este adaugata peste frunzele de ceai, catehinele incep sa se degradeze, si procesul de degradare este complet in cateva zile.

3. Preferi sa mergi pe jos

Oamenii care merg pe jos aproximativ 30 minute pe zi traiesc de 4 ori mai mult decat aceia care lenevesc. Ce mai astepti? Fa o plimbare in pauza de pranz!

4. Nu consumi sucuri carbogazoase (nici macar dietetice)

Oamenii de stiinta au descoperit ca una sau mai multe bauturi dietetice cu cola pe zi dubleaza riscul de sindrom metabolic (termenul ce inglobeaza hipertensiune, diabet, obezitate). Unul dintre vinovati se pare ca este colorantul care ii da bauturii nuanta caramel. Inlocuieste aceste sucuri cu ceaiul.

5. Ai picioare puternice

Picioare puternice inseamna echilibru bun, flexibilitate si rezistenta. Pe masura ce imbatranesti, aceste atribute vor reprezenta cheia de reducere a riscurilor de caderi si fracturi, care duc apoi la inrautatirea sanatatii. De aceea, nuezita sa-ti pui muschii picioarelor la treaba!

6. Consumi alimente mov
Struguri, afine, vin rosu: toate isi trag culoarea din polifenoli, compusi ce reduc riscul de boli cardiovasculare si protejeaza impotriva bolii Alzheimer. Polifenolii mentin peretii vaselor de sange si arterele flexibile si sanatoase. Tot polifenolii iti ajuta si creierul sa functioneze bine, astfel ca vei ajunge la 100 ani cu memorie ca-n tinerete!

7. In adolescenta ai avut o greutate normala

Se pare ca adolescentii supraponderali au un risc de doua ori mai mare decat cei cu o greutate normala de a deveni diabetici la varsta adulta. Adultii cu diabet se transforma in bolnavi de inima mai tarziu…

8. Nu-ti plac hamburgerii

Carnea rosie in exces creste riscul de cancer de colon. Expertii nu stiu de ce carnea rosie are acest efect, dar presupun ca elementele carcinogene se formeaza atunci cand aceasta este procesata termic sau conservata cu nitrati. Poti manca un hamburger la o zi festiva, dar nu-ti face din asta un obicei!

9. Ai mers la facultate

Un studiu nou al Universitatii Harvard a descoperit ca oamenii care au mai mult de 12 ani de educatie (chiar si cu unul in plus) traiesc cu 18 luni mai mult decat cei mai… nescoliti. Explicatia ar fi decizia de a fuma: se pare ca absolventii cu studii medii fumeaza in proportie mai mare decat cei cu studii superioare.

10. Iti iubesti prietenii

Relatiile interpersonale de buna calitate actioneaza ca un amortizor impotriva stresului. Stiind ca ai alaturi de tine oameni pe care te poti baza te mentine sanatoasa, atat fizic cat si psihic. Stresul cronic slabeste sistemul imunitar si determina imbatranirea prematura a celulelor, scurtand pana la urma viata cu pana la 4-8 ani, potrivit studiilor.

11. Prietenii tai sunt sanatosi

Daca prietenii tai sunt obezi, riscul ca si tu sa devii ca ei creste cu pana la 60%, potrivit unui studiu. Pentru a-ti mentine un stil de viata sanatos, este important sa te asociezi cu oameni care au teluri similare.

12. Iti plac provocarile

Oamenii care se considera auto-disciplinati si organizati traiesc mai mult si au cu pana la 90% sanse mai scazute de a dezvolta Alzheimer. Stabileste-ti teluri personale si profesionale si indreapta-ti toata atentia catre atingerea acestora intr-o anumita perioada de timp. Incearca lucruri noi care sa-ti stimuleze creierul.

13. Nu ai menajera

Da cu aspiratorul, spala podelele sau geamurile, fa aceste activitati timp de o ora si vei arde astfel 300 calorii, reusind sa-ti scazi riscul de moarte cu pana la 30%!

Articole recomandate

Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza? Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza?
Menopauza este un fenomen natural, pe care multe femei îl traversează cu dificultate și care ridică multe întrebări. Trebuie reținut că menopauza, momentul instalării menopauzei, nu apare brusc, fiind precedat de premenopauză și
Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire
Un nou studiu publicat in revista medicală si realizat de savantii chinezi arata ca pacientii cu COVID-19 prezintă cel puțin un simptom activ la șase luni după ce ce s-au îmbolnăvit. Cele mai frecvente simptome care persistă este oboseala sau slăbiciunea
Au aparut primele cazuri de gripa in Romania Au aparut primele cazuri de gripa in Romania
In saptamana 28 decembrie - 3 ianuarie au fost confirmate in tara 15 cazuri de gripa, a anuntat, vineri, Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile. Anul trecut in aceeasi perioada erau 500 de cazuri de grippa.La nivel național, numărul total de cazuri
Infectia cu coronavirus poate sa apara si dupa vaccinare. Cum explica epidemiologii fenomenul Infectia cu coronavirus poate sa apara si dupa vaccinare. Cum explica epidemiologii fenomenul
Dupa vaccinare exista posibilitatea infectarii cu noul coronavirus, sustin medicii epidemiologi. Imunizarea ajuta insa organismul sa lupte cu boala. Astfel, persoanele vaccinate vor suferi o forma mai usoara de Covid-19.  Vaccinul impotriva infectiei cu noul coronavirus ofera imunitate la un
Cum remediezi dereglarile de somn Cum remediezi dereglarile de somn
Un somn odihnitor este foarte important pentru starea de bine si de sanatate a fiecaruia dintre noi. Totusi ce putem face atunci cand nu ne putem bucura de efectele binefacatoare ale somnului? Exista numerosi factori care pot cauza dereglari ale somnului, printre care bolile cronice, precum