Skip to article

13 tehnici pentru vindecarea sughitului

13 tehnici pentru vindecarea sughitului
Sughitul este un zgomot enervant, involuntar, care face imposibila desfasurarea unei conversatii.

Iata care sunt metodele cele mai cunoscute pentru a scapa de sughit!

Pe ce se bazeaza aceste metode?

Sughitul este mai mult decat un reflex. El isi face simtita prezenta atunci cand nervul vag sau una din ramurile sale, este iritat. Expertii spun ca sughitul este adesea o reactie la tulburari digestive comune. Chiar si copiii sughita, iar reflexul continua, de aproximativ 3-5 ori te an, de-a lungul vietii.

Remediile casnice folosite pentru oprirea sughitului functioneaza pe doua principii. Unul dintre acestea presupune surprinderea nervului vag cu alte senzatii. Nervul vag ii semnalizeaza creierului ca s-au ivit probleme mai importante, si ca e timpul sa inceteze cu sughitul.

Alte metode interfereaza cu respiratia, crescand cantitatea de dioxid de carbon din sange. Acest lucru face ca organismul sa fie mai preocupat de modul in care poate scapa de dioxidul de carbon decat de fabricarea sughiturilor.

Acum, iata remediile!

1. Indulcirea sughitului

Pacaleste ramificatiile nervului vag din gura cu senzatii dulci! Ia o lingura cu zahar, si daca poti, plaseaza zaharul in spatele limbii, pentru a obtine un efect maxim.

2. Joaca-te cu sughitul

Unii doctori recomanda sa-ti bagi degetele in urechi pentru o opri sughitul. Astfel vei stimula nervul vag. Fii blanda, nu e nevoie sa-ti bagi degetele pana la timpan!

3. Sperie-te

Daca cineva te ia prin surprindere, vei uimi nervul vag si vei pune punct sughitului.

4. Bea apa

Cand inghiti apa vei intrerupe ciclul sughitului, lucru care poate calma nervii. Si gargara cu apa are acelasi efect.

5. Trage-te de limba

Scoate limba si trage-te de ea pentru a opri sughitul.

13 tehnici pentru vindecarea sughitului

6. Gadila-te

Daca gadili cerul gurii cu o bucata de vata, poti reusi sa opresti sughitul. Sau, daca iti place sa te gadili, cauta pe cineva si roaga-l sa-ti satisfaca acest capriciu acolo unde doresti.

7. Tine-ti respiratia

Tine-te de nas si inchide gura cat mai multa vreme, pana vezi ca sughitul a trecut.

8. Baga sughitul in punga

Ia o punga, de preferat de hartie, tine-o in jurul gurii si respira in ea. Atata aceasta metoda, cat si cea care presupune tinerea respiratiei, mareste cantitatea de dioxid de carbon din sange, iar corpul devine preocupat de aceasta problema, uitand de sughit.

9. Ia un antiacid

Aceasta metoda este mai eficienta daca alegi unul care contine magneziu, deoarece mineralul calmeaza iritatiile si linisteste sistemul nervos. Una sau doua tablete ar trebui sa fie de ajuns pentru oprirea sughitului.

10. Mananca incet

Daca mananci repede, nu mesteci cum ar trebui. Aerul ramane prins intre bucatile de mancare, si duce la excitarea nervului bag. Mesteca bine si ia guri mici, pentru a inghiti minimum de aer.

11. Nu inghiti tot ce-apuci

Umplerea stomacului cu mancare este o alta cauza a sughitului. Unii experti spun ca sughitul este modalitatea corpului de a-ti spune sa incetezi cu mancatul pentru ca sistemul digestiv sa aiba timp sa proceseze toata mancarea pe care ai bagat-o pe gat.

12. Evita mancarea condimentata

Unele condimente pot irita esofagul si stomacul. In acelasi timp, ele determina scurgerea acidului din stomac in esofag. Acidul in exces poate declansa sughitul.

13. Bea cu moderatie

Ca si condimentele, bauturile alcoolice irita simultan esofagul si stomacul. In timp, bautul in exces duce la indigestii acute. Inghititurile mari de alcool irita esofagul, care se extinde rapid, rezultand sughitul.

Articole recomandate

Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza? Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza?
Menopauza este un fenomen natural, pe care multe femei îl traversează cu dificultate și care ridică multe întrebări. Trebuie reținut că menopauza, momentul instalării menopauzei, nu apare brusc, fiind precedat de premenopauză și
Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire
Un nou studiu publicat in revista medicală si realizat de savantii chinezi arata ca pacientii cu COVID-19 prezintă cel puțin un simptom activ la șase luni după ce ce s-au îmbolnăvit. Cele mai frecvente simptome care persistă este oboseala sau slăbiciunea
Au aparut primele cazuri de gripa in Romania Au aparut primele cazuri de gripa in Romania
In saptamana 28 decembrie - 3 ianuarie au fost confirmate in tara 15 cazuri de gripa, a anuntat, vineri, Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile. Anul trecut in aceeasi perioada erau 500 de cazuri de grippa.La nivel național, numărul total de cazuri
Infectia cu coronavirus poate sa apara si dupa vaccinare. Cum explica epidemiologii fenomenul Infectia cu coronavirus poate sa apara si dupa vaccinare. Cum explica epidemiologii fenomenul
Dupa vaccinare exista posibilitatea infectarii cu noul coronavirus, sustin medicii epidemiologi. Imunizarea ajuta insa organismul sa lupte cu boala. Astfel, persoanele vaccinate vor suferi o forma mai usoara de Covid-19.  Vaccinul impotriva infectiei cu noul coronavirus ofera imunitate la un
Cum remediezi dereglarile de somn Cum remediezi dereglarile de somn
Un somn odihnitor este foarte important pentru starea de bine si de sanatate a fiecaruia dintre noi. Totusi ce putem face atunci cand nu ne putem bucura de efectele binefacatoare ale somnului? Exista numerosi factori care pot cauza dereglari ale somnului, printre care bolile cronice, precum