Skip to article

3 retete medicale pentru o sanatate fragila

3 retete medicale pentru o sanatate fragila
Fie ca racesti frecvent, ca esti cu moralul la pamant sau ca esti foarte obosita, noi iti oferim 3 retete medicale, bazate pe substante active naturale, pentru o recuperare de top. Identifica punctele tale slabe de sanatate si alege solutia care ti se potriveste!

1. Racesc frecvent: reteta pe 3 luni

Daca infectiile se tin dupa tine ca un caine credincios este semnul ca imunitatea organismului este scazuta. De aceea, mai ales in timpul iernii, este bine sa hranesti flora intestinala, care asigura pana la 70% din apararea imunitara. Ajuta organismul sa reziste cu:

Probiotice : acesti fermenti hranesc flora intestinala si ajuta la formarea barierei naturale contra infectiilor. In primele 2 luni ia cate un supliment pe zi, iar apoi, pentru intretinere, de 2 ori pe saptamana.

Intareste-ti imunitatea: alterneaza 10 zile de vitamina C (2-3 g pe zi, repartizate in mai multe portii), apoi 10 zile de echinaceea si 10 zile de uleiuri esentiale (de cimbru, lamaita, oregano) in capsule. Reia programul timp de 3 luni.

Amelioreaza confortul respirator: mizeaza pe uleiurile esentiale (rozmarin, eucalipt, lavanda, lamaita, dafin) pentru a degaja caile respiratorii. Atata timp cat ai nasul astupat, fereste-te sa consumi produse lactate: ele favorizeaza permeabilitatea intestinala si dezechilibreaza flora. Astfel, lactatele duc la cresterea secretiilor de mucozitati la nivelul sinusurilor si a bronhiilor.

2. Sunt cu moralul la pamant: reteta pe 3 luni

Reechilibreaza-ti sistemul nervos cu ajutorul acestor suplimente:

3 retete medicale pentru o sanatate fragila

Omega-3: incepe printr-o cura de atac, cu 10 g ulei de peste pe zi timp de 10 zile, apoi treci la 5-6 g in urmatoarele 10 zile. Continua cu o cura de intretinere de 2-3 g pe zi. Ia in acelasi timp si un complex de antioxidanti: vitamina A, C si E, seleniu si zinc. Antioxidantii sunt obligatorii in cura cu omega-3, deoarece acizii grasi au nevoie de protectie contra radicalilor liberi.

Atentie: efectul acizilor omega-3 este diferit in functie de ora la care iei suplimentul. Dimineata, ei sunt ?arsi? de organism pentru producerea de energie, la pranz vor actiona asupra sistemului cardiovascular si la lupta contra colesterolului, iar seara actioneaza asupra moralului si activitatii neuronale (memoriei). Adapteaza-ti deci orarul in functie de efectul dorit.


Magneziu marin: in doze de 300-400 mg pe zi, magneziul marin este asimilat perfect de catre organism, spre deosebire de alte tipuri de magneziu (cloruri, citrati) care pot provoca tulburari digestive.

Sunatoare: actioneaza la fel ca antidepresivele (insa fara efecte secundare), favorizeaza relaxarea, limiteaza schimbarile bruste de dispozitie. Atentie, sunatoarea interactioneaza cu unele medicamente (pilula contraceptiva, imunosupresoare, anticoagulante)! Retine: la finalul curei cu sunatoare, nu opri brusc tratamentul, ci diminueaza treptat dozele.

3. Ma simt obosita: reteta pe 3 saptamani

Iti lipseste energia? Verifica in primul rand ce contine farfuria cu mancare. Esti palida, iti cade parul? Poti avea o carenta de fier sau o problema tiroidiana. Mergi la medic daca dupa acest tratament nu te simti mai bine.

Vitamina C: ia 1-2 g pe zi, repartizate pe intreaga zi, caci organismul are nevoie sa-si refaca stocul in permanenta. Cumpara vitamina C de origine naturala, deoarece asa nu va avea efect excitant si nu te va impiedica sa dormi. Daca nu gasesti naturala, ia de sinteza, dar evita sa o inghiti seara.

L-tirozina: acest aminoacid este un precursor al noradrenalinei si al dopaminei (neuromediatori care ne dau pofta de viata). L-tirozina ajuta organismul sa suporte mai bine micile restrictii, in caz ca vrei sa te lasi de fumat sau esti la dieta.

Plante dinamizante: ginseng, guarana, ghimbir. Aceste plante au in comun proprietatile lor dinamizante, tonifiante, fortifiante.

Complex de vitamine si minerale: pentru reconstituirea stocului de nutrimente esentiale ale organismului (vitamine, minerale, antioxidanti) si pentru refacerea energiei durabile.

Articole recomandate

Vaccinul antigripal: cine trebuie sa il faca si ce efecte adverse poate avea Vaccinul antigripal: cine trebuie sa il faca si ce efecte adverse poate avea
Vaccinul antigripal protejează împotriva diferitelor tipuri de virusuri gripale, responsabile de dezvoltarea gripei. Cu toate acestea, deoarece acest virus suferă mutații în timp, devine din ce în ce mai rezistent, astfel încât vaccinul trebuie refăcut
Arnica: ce utilizari are si cand este contraindicata Arnica: ce utilizari are si cand este contraindicata
Arnica este o plantă medicinală utilizată pe scară largă pentru tratarea vânătăilor, durerilor reumatice și durerilor musculare, datorită potențialului său antiinflamator și proprietăților analgezice semnificative. Numele
Decizia istorica care poate facilita trecerea fumatorilor adulti de la tigarile clasice la alternative mai bune Decizia istorica care poate facilita trecerea fumatorilor adulti de la tigarile clasice la alternative mai bune
Cel mai bun lucru pe care îl pot face fumătorii este să renunțe la fumat, dar realitatea este că mulți nu o fac. Fumătorii adulți, bărbați și femei, care continuă să fumeze pot alege o alternativă mai bună la fumat,
Busuiocul: ce beneficii are pentru sanatate si contraindicatii Busuiocul: ce beneficii are pentru sanatate si contraindicatii
Busuiocul este o planta medicinala cunoscuta si sub numele de Alhabega, Alfabega, Basilic, iarba regala si este folosit ca un remediu excelent pentru afte, tuse si dureri in gat. Denumirea stiintifica pentru busuioc este Ocimum basilicum L. Busuiocul este un arbust care poate atinge 60 cm pana la 1
5 lucruri intelese gresit despre somnul de dupa-amiaza 5 lucruri intelese gresit despre somnul de dupa-amiaza
Tot mai multe studii sustin ideea ca un pui de somn dupa amiaza aduce o multime de beneficii organismului. Cu toate acestea, sunt si oameni care se indoiesc de evidentele oferite de oamenii de stiinta legate de un somn scurt dupa amiaza. Poate si pentru ca exista o multime de mituri gresite despre