Skip to article

4 alimente care previn anemia

4 alimente care previn anemia
In majoritatea cazurilor, anemia este provocata de o carenta de fier si se manifesta prin oboseala sau dureri de cap. Alimentatia sanatoasa si variata contribuie la prevenirea riscurilor de anemie.

1. Alimente bogate in vitamina B12

Deoarece vitamina B12 este prezenta mai ales in produsele de origine animala (carne, peste, fructe de mare, oua, branza), vegetarienii sunt cei mai predispusi sa sufere de anemie. Simptomele bolii sunt: suflu scurt, oboseala, inapetenta, cresterea ritmului cardiac, furnicaturi in extremitati. In acest caz, consulta un medic care-ti poate prescrie un supliment cu vitamina B12 de 2.4 micrograme pe zi sau 90 g carne de vita.

2. Alimente bogate in fier

Fierul este necesar pentru productia de hemoglobina, proteina care transporta oxigenul. Fierul heminic este forma sa cea mai asimilabila. Acesta se gaseste in carnea rosie si ficat, insa cel din urma contine si mult colesterol.

Fierul heminic din linte, tofu si stafide este mai geu absorbit de catre organism. Consuma-le cu carne sau cu un aliment bogat in vitamina C, care favorizeaza absorbtia fierului heminic.

Fierul se recomanda in cantitati de 18 mg pentru femeile de pana in 50 ani si de 8 mg pentru femeile trecute de 50 ani si barbatii adulti. Aceste cantitati te ajuta sa-ti mentii nivelul normal de fier in organism dupa ce este tratata anemia.

3. Alimente bogate in vitamina C

Deoarece vitamina C favorizeaza absorbtia fierului (broccoli, citrice, ardei), consumul de carne rosie trebuie insotit de un suc de portocale sau de o salata cu ardei gras rosu. Cercetatorii suedezi au aratat ca absorbtia fierului este sensibil mai mare cand se consuma vitamina C cu alimente bogate in fitati (spanac, cartof dulce, rubarba). Zilnic se recomanda cel putin o cana cu alimente bogate in vitamina C.

4. Alimente bogate in folati

Folatii fac parte din familia vitaminelor B. Ei accelereaza diviziunea globulelor rosii, favorizand deci transportul oxigenului. Pentru a beneficia de efectul benefic al folatilor, se recomanda o cura de cateva luni de 400 micrograme pe zi sau o cana cu linte sau fasole. Alte surse de folati: legume cu frunze verzi, suc de portocale, ficat, nuci.

Autor: Nuage

Articole recomandate

Cum sa ai o viata sanatoasa? 5 sfaturi de la specialisti Cum sa ai o viata sanatoasa? 5 sfaturi de la specialisti
In fiecare zi descoperim nou teluri pe care dorim sa le ducem la bun sfarsit. Iar accentul asupra lucrurilor simple precum alimentatia, odihna, timpul petrecut cu familia, lucruri atat de necesare pentru un stil de viata echilibrat, este in scadere. Astfel se naste stresul cotidian care ne indeamna
La ce este utila o pereche de saboti medicali? La ce este utila o pereche de saboti medicali?
Echipamentele de munca sunt diferite de la un domeniu la altul, aducand angajatului diverse beneficii sau reducand riscurile. In cazul domeniului de constructii, spre exemplu, pentru respectarea protectiei muncii, oamenii sunt nevoiti sa poarte caschete care sa ii protejeze de eventuale cazaturi de
De ce este mai convenabil sa cumperi dintr-o farmacie online? De ce este mai convenabil sa cumperi dintr-o farmacie online?
Nu poți spune că alegerea unui produs într-o farmacie este cel mai ușor lucru, cu excepția cazului în care știi deja ce vrei cu precizie. Prin urmare, în majoritatea cazurilor te bazezi pe vânzător. Dacă dorești să îți
Dental myths: de ce mituri vor specialistii sa te feresti Dental myths: de ce mituri vor specialistii sa te feresti
Într-o eră a informațiilor rapide, pe care le avem la îndemână în orice minut, ne considerăm norocoși: din câteva click-uri, putem obține milioane de rezultate. Însă suntem, de asemenea, predispuși căderii într-o
3 solutii eficiente pentru o dantura stralucitoare 3 solutii eficiente pentru o dantura stralucitoare
Pentru cei mai mulți dintre noi un zâmbet strălucitor înseamnă calea spre succes atât din punct de vedere social, cât și profesional. Un zâmbet alb și frumos este visul oricăruia dintre noi. Ei bine, în zilele noastre, există