Skip to article

4 alimente care previn anemia

In majoritatea cazurilor, anemia este provocata de o carenta de fier si se manifesta prin oboseala sau dureri de cap. Alimentatia sanatoasa si variata contribuie la prevenirea riscurilor de anemie.

1. Alimente bogate in vitamina B12

Deoarece vitamina B12 este prezenta mai ales in produsele de origine animala (carne, peste, fructe de mare, oua, branza), vegetarienii sunt cei mai predispusi sa sufere de anemie. Simptomele bolii sunt: suflu scurt, oboseala, inapetenta, cresterea ritmului cardiac, furnicaturi in extremitati. In acest caz, consulta un medic care-ti poate prescrie un supliment cu vitamina B12 de 2.4 micrograme pe zi sau 90 g carne de vita.

2. Alimente bogate in fier

Fierul este necesar pentru productia de hemoglobina, proteina care transporta oxigenul. Fierul heminic este forma sa cea mai asimilabila. Acesta se gaseste in carnea rosie si ficat, insa cel din urma contine si mult colesterol.

Fierul heminic din linte, tofu si stafide este mai geu absorbit de catre organism. Consuma-le cu carne sau cu un aliment bogat in vitamina C, care favorizeaza absorbtia fierului heminic.

Fierul se recomanda in cantitati de 18 mg pentru femeile de pana in 50 ani si de 8 mg pentru femeile trecute de 50 ani si barbatii adulti. Aceste cantitati te ajuta sa-ti mentii nivelul normal de fier in organism dupa ce este tratata anemia.

3. Alimente bogate in vitamina C

Deoarece vitamina C favorizeaza absorbtia fierului (broccoli, citrice, ardei), consumul de carne rosie trebuie insotit de un suc de portocale sau de o salata cu ardei gras rosu. Cercetatorii suedezi au aratat ca absorbtia fierului este sensibil mai mare cand se consuma vitamina C cu alimente bogate in fitati (spanac, cartof dulce, rubarba). Zilnic se recomanda cel putin o cana cu alimente bogate in vitamina C.

4. Alimente bogate in folati

Folatii fac parte din familia vitaminelor B. Ei accelereaza diviziunea globulelor rosii, favorizand deci transportul oxigenului. Pentru a beneficia de efectul benefic al folatilor, se recomanda o cura de cateva luni de 400 micrograme pe zi sau o cana cu linte sau fasole. Alte surse de folati: legume cu frunze verzi, suc de portocale, ficat, nuci.

Autor: Nuage

Articole recomandate

5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020 5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020
Între deadline-uri strânse la serviciu și ședințe cu părinții, încercarea de a găti sănătos pentru familie și toate celelalte sarcini pe care ni le asumăm ca femei, uităm adesea de noi și de sănătatea noastră.
Cum se transmite, de fapt, coronavirusul Cum se transmite, de fapt, coronavirusul
Presedintele Societatii Romane de Microbiologie, Alexandru Rafila, a facut noi precizari despre modul in care se transmite coronavirusul.  Noul coronavirus nu se transmite prin atingere, ci prin intermediul secreţiilor respiratorii, precizând că nu există niciun fel de
Ce nu stiai despre impantul dentar Ce nu stiai despre impantul dentar
Multi se sperie cand aud ca au nevoie de un implant dentar. Din cauza procedurii, ce pare complicata si dureroasa, dar si a costurilor. Medicii stomatologi spun insa ca este cea mai buna varianta pentru a avea o dantura impecabila, dar mai ales complet functionala. Cateva mituri spulberate vizavi
Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de