Skip to article

4 cauze ciudate pentru care esti obosita

Stresul, efortul fizic sau traficul nu sunt singurele cauze pentru care te simti adesea extrem de obosita.

Doctor Oz a dezvaluit o serie de motive neobisnuite pentru care femeile se simt cuprinse de oboseala , chiar si atunci cand nu depun un efort fizic sau psihic deosebit.

Iata care sunt acelea:

Bacteriile rele din intestine


Doua treimi din populatia lumii se confrunta cel putin o data cu bacteriile rele din intestine, cunoscute sub numele de Helicobacter Pylori. Acest tip de bacterie are puterea de a te lasa fara energie si de a-ti da tot timpul senzatia de oboseala.

Mucoasa stomacului tau produce acid pentru a digera hrana, dar in acelasi timp produce un tip de mucus care protejeaza stomacul de efectele negative ale acidului respectiv.

Din pacate, bacteria Helicobacter Pylori invadeaza stomacul si ataca acest mucus protector, lasand stomacul vulnerabil in fata ulcerelor, a bolilor de stomac si chiar a ranilor de la nivelul intestinelor. In timpul somnului, acidul poate urca spre esofag, cauzand probleme de respiratie si, astfel, probleme ale somnului. In aceasta situatie nu este de mirare ca te trezesti in fiecare dimineata foarte obosita, desi ai dormit mai bine de 8 ore.

Din fericire, bacteria Helicobacter Pylori poate fi depistata rapid, iar cu schema potrivita de tratament, aceasta poate deveni fara probleme de domeniul trecutului.

Depozitele de mucozitati adunate in gat

Atunci cand respiratia iti este blocata de depozite de mucozitati (ca atunci cand esti foarte racita), calitatea somnului tau scade considerabil. Explicatia este ca atunci cand caile respiratorii nu sunt perfect curate, creierul nu se oxigeneaza asa cum trebuie, ceea ce inseamna ca te vei trezi obosita.

Cafeaua de dimineata

Multe persoane se folosesc de cafea pentru a scapa de senzatia de somnolenta, insa uneori efectul nu este cel scontat. Explicatia este foarte simpla: consumul de cafea provoaca deshidratarea corpului, iar acest lucru duce la senzatia de oboseala. In plus, atunci cand te trezesti corpul tau este usor deshidratat, iar daca nu consumi apa, ci direct cafea, cu siguranta vei obtine efectul invers fata de cel dorit.

Culoarea hainelor

Hainele in culori precum negru, maron sau bleumarin stimuleaza secretia de melatonina, substanta chimica care te transforma rapid intr-o persoana somnoroasa si obosita. Pe de cealalta parte, printre nuantele care iti mentin nivelul energiei la maxim se numara rosu, galben si verde. Este suficient sa porti un accesoriu (o bratara, un inel) din aceasta gama de culori pentru a te simti mai putin obosita decat de obicei.

Cum sa combati senzatia de oboseala

1. Incepe-ti fiecare dimineata cu cateva exercitii fizice. Efortul iti va pune organismul in miscare si vei avea acelasi tonus deosebit pentru intreaga zi.

2. Inlocuieste cafeaua cu ceaiul verde. Acesta din urma te hidrateaza, in timp ce ofera organismului tau o cantitate optima de cofeina si substante active care te energizeaza.

3. In fiecare seara, inainte de culcare, spala-te bine pe dinti si fa o gargara de apa calda cu sare si ulei esential de menta pentru a curata caile respiratorii si pentru a avea un somn linistit.

Autor: Ana-Maria Dragota

Articole recomandate

Stiai ca nu e bine sa bei lapte cand iei fier? Cand si cum sa consumi suplimentele alimentare Stiai ca nu e bine sa bei lapte cand iei fier? Cand si cum sa consumi suplimentele alimentare
Numarul celor care iau suplimente alimentare creste in fiecare an: dovada stau studiile care au aratat ca intre 1999 si 2012 folosirea vitaminei D a crescut de peste patru ori, iar numarul suplimentelor alimentare cu ulei de peste consumate a crescut de noua ori. Tocmai de aceea este important sa
Top 10 super-alimente pentru un par sanatos Top 10 super-alimente pentru un par sanatos
Este adevarat: alimentatia are un impact asupra pletelor tale! Astfel, putem stimula cresterea parului, ii putem imbunatati stralucirea, textura si, in general, sanatatea sa, prin ceea ce mancam. Am intocmit un Top 10 al alimentelor care pot imbunatati sanatatea parului tau, ele fiind surprinzator
Vrei un somn bun? Iata 5 lucruri pe care nu ar trebui sa le faci in pat Vrei un somn bun? Iata 5 lucruri pe care nu ar trebui sa le faci in pat
Pentru a avea un somn bun si a te odihni noaptea cum se cuvine, ar trebui sa iti pastrezi patul si dormitorul drept un sanctuar al relaxarii. Iata cateva lucruri pe care nu ar trebui sa le faci niciodata in pat daca vrei sa ai un somn bun, iar a doua zi de dimineata sa te trezesti cu pofta de
Pericolul din carnea de pui: fetita imbatranita cu doi ani din cauza hormonilor Pericolul din carnea de pui: fetita imbatranita cu doi ani din cauza hormonilor
Medicii endocrinologi trag un semnal de alarma. Acestia atrag atentia asupra efectelor negative pe care hormonii din carnea de pui ii pot avea asupra copiilor.  Specialistii spun ca in cabinetele lor vin tot mai multi parinti cu copii care prezinta dereglari hormonale din cauza consumului
Solutii pentru menstruatie neregulata, dereglari hormonale si alte simptome de premenopauza Solutii pentru menstruatie neregulata, dereglari hormonale si alte simptome de premenopauza
Menstruatie neregulata. Nu exista femeie sa nu fie preocupata sa aiba un aparat genital sanatos, iar menstruatia este un indiciu cu privire la buna functionare a sa. Daca te confrunti cu menstruatie neregulata, o cauza frecventa este data de dereglari hormonale cauzate de stres sau de alti factori,
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda