Skip to article

5 mituri si realitati despre vitamina D

Organismul produce vitamina D de care are nevoie prin simpla expunere la soare? Aceasta vitamina chiar previne cancerul? Afla mai multe despre ea!

1. Studiile clinice au aratat ca vitamina D previne cancerul

Cercetarile recente nu arata nicio legatura intre carenta de vitamina D si dezvoltarea unor boli precum obezitatea, bolile de inima, scleroza in placi, depresie si unele forme de cancer. De fapt, niciun studiu clinic n-a stabilit vreo relatie intre vitamina D si alta boala in afara de osteoporoza.

Dovezile actuale asupra rolului vitaminei D in preventia anumitor boli au doar fundament epidemiologic, adica se bazeaza pe legatura dintre numarul cazurilor de boala observate in populatie si marturiile persoanelor care au consumat vitamina D.

2. Organismul produce cantitatea de vitamina D de care are nevoie

Vitamina D produsa in organism provine din expunerea la soare. Pielea produce vitamina D ca raspuns la radiatiile UVB. De aceea, in regiunile nordice unde lumina solara este limitata iarna, multe persoane au deficiente de vitamina D.

Persoanele cu pielea inchisa au o deficienta mai mare de vitamina D pentru ca au nevoie de o expunere la soare mai indelungata pentru a produce aceeasi cantitate ca si persoanele cu pielea deschisa.

3. Nu ai nevoie de suplimentare daca petreci multi timp in exterior

Intr-adevar, daca lucrezi afara tot timpul anului, nu ai nevoie de sumplimentare, dar ar fi mai bine sa te consulti si cu medicul.

4. Nu poti sa stii daca ai nevoie de vitamina D

Ba da: medicul poate prescrie o analiza de sange care sa determine nivelul de vitamina D. Pentru a evita fracturile si diminua riscul de osteoporoza, ai nevoie de 75 nanomoli de vitamina D / litru de sange (nmoli/ L).

5. Nu trebuie sa depasesti doza zilnica de 2000 UI de vitamina D

Autoritatile in domeniu recomanda intre 400 si 1000 UI pentru persoanele care au pana in 50 ani si intre 800 si 2000 UI pentru cei mai varstnici. Adultilor li se recomanda 1000 UI pe zi toamna si iarna sau tot anul pentru cei cu pielea mai inchisa. Pentru a sti ce cantitate iti trebuie, cere sfatul medicului.

Autor: Nuage

Articole recomandate

Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si