Skip to article

5 reguli anti-constipatie

Constipatia este o problema frecventa cu care se confrunta mai ales femeile. Cauzele cele mai frecvente tin de alimentatia defectuoasa si de modul nostru de viata dezordonat.

Cand putem vorbi de constipatie?

Se apreciaza ca frecventa normala de eliminare a fecalelor ar trebui sa se incadreze intre trei pe zi si o data la trei zile. Insa se vorbeste de constipatie daca numarul defecatiilor este mai mic de trei ori pe saptamana.

Totusi, aceasta este o definitie arbitrara. In cazul copiilor, constipatia este definita de defecatiile prea rare sau/si dure, in care alimentatia este principala cauza.

Constipatia este rareori asociata cu vreo alta boala sau cu vreo leziune a tubului digestiv. Totusi, in cazul in care observi si alte simptome trebuie sa te gandesti si la alte probleme.

5 reguli anti-constipatie

La adulti, constipatia tine mai mult de alimentatia defectuoasa si de modul de viata haotic: ritm alert, zile incarcate, sedentarism.

Regulile anti-constipatie

1. Bea multa apa. Insuficienta hidrica, ce duce la intarirea fecalelor, este una din principalele cauze ale constipatiei. Trebuie sa bei cum te-ai trezit, intre mese si in timpul meselor, minimum 1 litru si jumatate p zi.

2. Lupta contra sedentarismului. Activitatea fizica are un efect benefic asupra tranzitului intestinal. O jumatate de ora de mers pe jos dupa masa este intotdeauna benefic.

3. Mareste aportul in fibre. Acestea sunt prezente in fructe si legume, dar mai ales in 5 reguli anti-constipatie

cerealele integrale, in legumele si fructele uscate. Mizeaza pe fructe proaspete sau uscate si legume crude si fibroase (prune, ananas, sparanghel).

4. Mananca legume uscate cel putin o data pe saptamana.

5. Inlocuieste painea alba cu cea din cereale integrale. Din cand in cand, adauga o lingura de tarate in iaurt si in bolul cu lapte.

De retinut

Exista 2 tipuri de alimente care favorizeaza in principal constipatia. Primele tind sa incetineasca tranzitul intestinal. Acestea sunt alimentele bogate in amidon (orez, cartofi, paste) si produsele foarte dulci (prajituri, biscuiti, bauturi indulcite), care contin prea putine fructe si legume.

Din cea de-a doua categorie fac parte bananele, morcovii, gutuile si orezul, care actioneaza prin absorbtia apei intestinale. Ele maresc astfel volumul fecalelor si le diminueaza frecventa.

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza