Skip to article

5 vitamine care iti fac parul sa creasca repede si sanatos

Ti-ai pregatit podoaba capilara pentru toamna? Daca vrei ca parul tau sa creasca repede si sanatos, supune-l urgent unei doze de vitamine care il ajuta sa fie in forma. Dupa o vara torida, in care razele soarelui, clorurile din piscina si apa de mare ti-au afectat serios suvitele, o cura de regenerare a parului este mai mult decat necesara.

Parul tau suporta mai multe influente negative decat crezi.

Poluarea, factorii de mediu, produsele de styling pe care le folosesti si carentele organismului in nutrienti conduc la subtierea si deteriorarea firelor capilare, precum si la pierderea stralucirii lor. Ajuta-ti parul sa creasca repede si sanatos cu cateva vitamine benefice, inainte ca sezonul rece sa aduca noi provocari pentru podoaba ta capilara.

1. Vitamina H

Numita si biotina, vitamina H face parte din complexul de vitamine B esential pentru capacitatea organismului de a transforma nutrientii in energie. Aceasta substanta importanta joaca un rol esential si in sanatatea parului, a pielii si a ochilor, in afara de contributia sa in metabolizarea proteinelor si a grasimilor.

De altfel, vitamina H este introdusa in multe produse cosmetice, iar carentele in acest nutrient conduc la pierderea parului. Cele mai bune surse naturale de vitamina H sunt ouale si nucile.

2. Vitamina E

Daca iti doresti un par de reclama, ai cu siguranta nevoie de interventia vitaminei E, care amplifica fluxul de oxigen care ajunge la scalp, sprijina circulatia sanguina si stimuleaza cresterea parului. Iar actiunea sa de intarire a sistemului imunitar contribuie si la ingrosarea firelor de par.

Prin urmare, infrupta-te cu generozitate din fructele de avocado, germeni de grau, masline si porumb, surse bogate de vitamina E.

3. Vitamina A (betacaroten)

Esentiala pentru sanatatea si cresterea parului, vitamina A are componente structurale responsabile cu vigurozitatea si stralucirea podoabei capilare. Ea iti ajuta parul sa scape de aspectul tern, despicarea varfurilor si subtierea firelor. Lasata netratata, caderea parului poate conduce la calvitie si distrugerea ireversibila a firelor de par.

Betacarotenul, odata ajuns in corp din alimente precum merele, morcovii, papaya si pepenele galben, se transforma in unul din compusii vitaminei A prin procesul metabolic al organismului.

4. Fierul

Fierul este un mineral foarte important pentru organism, regasindu-se in toate celulele corpului. Fierul ajuta corpul sa produca celule rosii si sa transporte oxigenul catre celule, de aceea este necesar si pentru cresterea normala a parului si mentinerea starii sale de sanatate. Carentele in fier pot conduce atat la anemie, cat si la deteriorarea podoapei capilare. Legumele cu frunze verzi (spanacul), carnea rosie, ficatul de pui, pestele, ouale, fasolea, mazarea, lintea, soia, nucile si cerealele integrale sunt sursele alimentare optime de fier.

5. Complexul de vitamine B

Complexul de vitamine este necesar pentru frumusetea parului tau deoarece asigura o buna circulatie sanguina in zona scalpului si furnizeaza o cantitate mare de oxigen, pentru suvite groase si stralucitoare. Rosiile, ananasul sau capsunele sunt surse excelente ale complexului de vitamine benefic pentru par, unghii si piele.

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si