Skip to article

6 moduri in care eviti cancerul

Renuntarea la tutun, dieta echilibrata bazata pe consumul de fructe si legume si sportul sunt metode sigure prin care poti reduce riscul de cancer . Micile schimbari in stilul de viata pot avea un impact major asupra sanatatii tale.

Iata ce trebuie sa urmaresti pentru a preveni cancerul:

Renunta la tigari

Fumatul este asociat cu numeroase tipuri de cancer, inclusiv cancer de plamani, prostata, colon sau rinichi. Chiar daca nu fumezi, expunerea la fumul de tigara poate mari riscul de cancer de plamani.

Daca fumezi, incearca sa renunti la acest viciu sau sa il practici din ce in ce mai rar. Daca nu fumezi, stai cat mai departe de fumul de tigara. Renuntarea la tigari reduce riscul de cancer, indiferent de cati ani ai fumat.

Adopta o dieta echilibrata

Consuma multe fructe si legume. Pentru a preveni cancerul, dieta ta trebuie sa fie bazata pe fructe, legume, cereale integrale si leguminoase. Aceste alimente sunt bogate in vitamine, minerale si antioxdanti care reduc riscurile cancerului.

Limiteaza consumul de grasimi. Consuma cat mai putine alimente bogate in grasimi, in special cele care provin din surse animale. Alimentele bogate in grasimi contin foarte multe calorii care maresc riscul de obezitate. Obezitatea este una dintre principalele cauze ale cancerului.

Limiteaza consumul de alcool. Consumul moderat de alcool, in special vin, previne afectiunile cardiovasculare. Prin moderat se intelege consumul unei singure bauturi pe zi pentru femei si a doua bauturi pentru barbati. Alcoolul in exces duce la ciroza si cancer de ficat. In special atunci cand este combinat cu tigarile, alcoolul contribuie la aparitia cancerului bucal sau esofagian.

Ai grija la greutate

Obezitatea mareste riscul de cancer de san, in special dupa menopauza. De asemenea, este in stransa legatura si cu cancerul de colon, esofag, rinichi, stomac, ovare, pancreas sau ficat. Este astfel indicat sa ai grija de greutate ta si sa nu exagerezi cu mancarurile bogate in saruri, grasimi si zaharuri.

Fa mai multa miscare

Pe langa pierderea in greutate, miscarea are un rol extrem de important in prevenirea cancerului. Sportul te ajuta sa te mentii in forma, previne obezitatea si reduce riscul de cancer de san sau de colon.

Ca regula generala, incearca sa faci miscare cel putin 30 de minute in fiecare zi. Mergi la aerobic sau fitness, alearga prin parc sau fa o plimbare lunga alaturi de prieteni. Toate aceste forme de miscare te vor ajuta sa previi cancerul.

Poti practica si sporturi precum inot sau ciclism sau te poti inscrie la cursuri de dans.

Protejeaza-te de soare

Cancerul de piele este unul dintre cele mai comune forme de cancer. Este insa unul care poate fi prevenit cel mai usor. Foloseste lotiuni de protectie solara de fiecare data cand te expui la soare, chiar si in anotimpurile reci.

Foloseste ochelari de soare si palarii care sa te protejeze de razele nocive. De asemenea, este indicat sa renunti la lotiunile si cremele autobronzate si la bronzarea artificiala la solar.

Imunizeaza-te

Infectiile cauzate de virusuri sunt factori de risc pentru numeroase tipuri de cancer. Virusul papiloma, o boala cu transmitere sexuala, este principala cauza a cancerului cervical, iar hepatita mareste riscul de cancer de ficat.

Aceste afectiuni sunt transmise in general prin contact sexual neprotejat sau prin intermediul acelor contaminate. Si virusul HIV creste riscul a numeroase tipuri de cancer.

Autor: Mihaela Rotaru

Articole recomandate

Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si