Skip to article

7 vitamine esentiale de care ai nevoie zilnic. Iata unde le gasesti!

7 vitamine esentiale de care ai nevoie zilnic. Iata unde le gasesti!
Organismul tau are nevoie in fiecare zi de nutrienti, vitamine si minerale. Cea mai simpla cale de a obtine substantele benefice sunt alimentele sanatoase, dar de multe ori organismul tau nu reuseste sa asimileze toata cantitatea de care are nevoie pentru a functiona optim.

Asa apar deficientele de vitamine si minerale, care pot declansa de la simple pofte de dulce sau de sarat, pana la afectiuni mai mici sau mai mari.

Iata 7 vitamine esentiale de care ai nevoie in fiecare zi. Stii unde le gasesti?

1. Vitamina A

Vitamina A este esentiala pentru sistemul imunitar, pentru mentinerea sanatatii parului, a pielii si pentru sanatatea ochilor. Dar trebuie sa fii atenta, intrucat un exces de vitamina A poate fi daunator. Cea mai simpla metoda prin care poti procura vitamina A este sa consumi alimente bogate in betacaroten. In organism, betacarotenul este transformat in vitamina A. Consuma piersici, caise, dovleac, morcovi, papaya, dar si oua, peste, ficat de pui, mango si mere.

2. Vitamina b6

Vitamina B6 este esentiala pentru sanatatea celulelor sanguine, imbunatateste functiile creierului si sprijina metabolismul. Gasesti vitamina b6 in usturoi, varza creata, ardei gras rosu, spanac, sparanghel, broccoli, avocado si morcovi.

3. Vitamina b12

Vitamina b12 este esentiala pentru buna functionare a sistemului nervos si pentru formarea celulelor rosii. Alunga anemia si oboseala si te ajuta sa fii energica. Vitamina b12 se gaseste in muraturi, creveti, scoici, cereale fortificate, somon, muschi de vita, somon si iaurt.

4. Vitamina C

Vitamina C este un "ingredient" estential pentru organismul tau. Intareste sistemul imunitar, previne imbatranirea prematura, te ajuta sa te vindeci mai repede, iti protejeaza inima, mentine sanatatea ochilor si previne declansarea cancerului, printre altele.

Iti poti procura vitamina C din zeci de alimente, printre care citrice, mere, coacaze negre, ardei iute, urzica, varza de Bruxelles, patrunjel, ardei gras, capsuni, conopida, kiwi, pepene galben, ananas, sparanghel telina, castraveti, prune, caise si usturoi.

5. Vitamina D

Fara vitamina D organismul tau nu ar putea indeplini toate functiile. Aceasta vitamina liposolubila contribuie la absorbtia eficienta a calciului, pastreaza sanatatea oaselor, stimuleaza functiile creierului si contribuie la prevenirea cancerului, printre altele.

Organismul este capabil sa produca vitamina D, insa pentru declansarea procesului de sinteza este nevoie de razele ultraviolete. Deci, cea mai buna sursa de vitamina D este lumina soarelului. Dar cum nu ai tot timpul posibilitatea de a profita de razele lui, trebuie sa te orientezi catre alimente. Din pacate, sunt destul de putine alimente care contin vitamina D, dar decat deloc, mai bine putin cate putin din fiecare.

Gasesti vitamina D in pestele gras (somon, macrou, ton), ficat de vita, branza, galbenus de ou, lapte fortificat, iaurt si cereale integrale.

6. Vitamina E

Vitamina E este un antioxidant esential pentru organismul tau. Imbunatateste calitatea pielii, mentine sanatatea sistemului vascular si are grija de inima ta. Gasesti vitamina E in migdale, seminte de floarea soarelui, cereale integrale, fasole si nuci, printre altele.

7. Vitamina K

Vitamina K indeplineste un rol antihemoragic, previne anumite tulburari hepatice si te ajuta sa ai oase puternice. Gasesti vitamina K in untura de peste, lapte, galbenus de ou, ficat de porc, carne de vita si carne de porc.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Cum pregatesti pielea inainte de expunerea la soare. 3 pasi pe care trebuie sa ii urmezi Cum pregatesti pielea inainte de expunerea la soare. 3 pasi pe care trebuie sa ii urmezi
Vara își intră în drepturi, deja ne pregătim costumele de baie pentru plajă! Poate te pregătești pentru prima ta vacanță alături de micuțul tău, poate aveți deja la activ mai multe vacanțe împreună, dar oricum ar
Cum poti ameliora durerile articulare in mod eficient Cum poti ameliora durerile articulare in mod eficient
Durerile articulare sunt printre cele mai comune si mai frecvente probleme medicale. Localizata la membrele superioare sau inferioare, dar si la coloana vertebrala, acest tip de suferinta are, de cele mai multe ori, drept cauza procesele degenerative osteoarticulare complexe. Tratamentele
Cand si cum sa faci teste de sarcina Cand si cum sa faci teste de sarcina
Când încercăm să avem un copil, putem fi adesea grăbite sau nerăbdătoare să știm dacă suntem gravide și avem tendința de a face testul de sarcină în avans, astfel încât testul poate duce la rezultate negative. Testul de
Cand va fi necesara a treia doza de vaccin. Valeriu Gheorghita a venit cu noi detalii Cand va fi necesara a treia doza de vaccin. Valeriu Gheorghita a venit cu noi detalii
Valeriu Gheorghita, coordonatorul campaniei de vaccinare anti-covid in Romania, a venit cu noi detalii despre conditiile in care va fi necesara o a treia doza de vaccin.  Medicul a precizat ca o decizie în ceea ce privește administrarea celei de-a treia doză de vaccin anti-COVID
Rosiile tuguiate un pericol pentru sanatate. Iata de ce Rosiile tuguiate un pericol pentru sanatate. Iata de ce
Rosiile tuguiate pot fi periculoase pentru sanatate, avertizeaza specialistii in horticultura. Desi unii fermieri spun ca acel mot este o caracteristica a unui soi bulgaresc de rosii, specialistii avertizează că acesta poate indica forţarea coacerii cu diverse chimicale. ”Sunt