Skip to article

8 alimente care combat insomnia

Stresul, rutina si programul incarcat pot duce la instalarea insomniei si la incapacitatea de a avea un somn profund si odihnitor. Pestele, fructele uscate, nautul, mierea, ceaiul de musetel sau un pahar mic cu vin te pot ajuta sa adormi. De asemenea, cu doua ore inainte de culcare evita consumul de alimente picante, bauturi pe baza de cofeina sau produse fast-food.

Popcorn fara grasimi

Carbohidratii din popcornul fara grasimi ajuta la transportarea aminoacizilor catre creier. Aici sunt folositi pentru a obtine o substanta care induce somnul, numita serotonina. Chiar daca este indicat a nu se mai consuma alimente inainte cu cel putin doua ore inainte de culcare, popcornul contine putine calorii.

O cana mare cu popcorn contine doar 90 de calorii si reprezinta o gustare ideala pentru seara. Alege intotdeauna variantele de popcorn fara uleiuri sau grasimi. Pentru putin aroma, poti presara pe deasupra lor putina pudra de curry.

Peste

Pentru un somn odihnitor, poti incerca la masa de seara o cina bazata pe consumul de peste. Halibutul contine doua substante care ajuta la un somn bun: triptofan si vitamina B6. Acest peste are o aroma usoara si o textura consistenta. Printre alimentele care contin triptofan se mai numara si carnea de pasare si de vita, soia, laptele, branza, iaurtul, nucile si ouale.

Cirese uscate

O ceasca de cirese uscate iti va oferi necesarul de carbohidrati care stimuleaza productia de serotonina. De asemenea, aceste fructe sunt si o sursa importanta de melatonina, care ajuta somnul.

Ciresele uscate contin si cantitati importante de antioxidanti, care lupta impotriva imbatranirii premature. Din aceeasi categorie de fructe uscate mai poti incerca si visinele.

Naut

Nautul este bogat in fibre si vitamina B6. Aceasta vitamina este importanta pentru productia de serotonina necesara pentru un somn odihnitor. Incearca sa adaugi naut la salate, supe sau tocanite. Il poti consuma fiert, alaturi de alte legume, inainte de culcare.

Pentru un somn bun, poti incerca sa mananci si hummus, care este pregatit din naut fiert. Consuma inainte de culcare 100 de grame de naut cu o felie mica de paine integrala.

Ceai de musetel

Ceaiul de musetel nu contine cafeina, care este prezenta in majoritatea ceaiurilor. Are un efect calmant asupra intregului organism. De altfel, consumul unei bauturi calde inainte de culcare te relaxeaza, marind astfel temperatura corpului.

Miere

Cresterea usoara nivelului de zahar din sange duce la reducerea productiei de orexina din creier. Orexina este un neurotransmitator responsabil de starea de veghe.

Inainte de culcare, incearca sa indulcesti ceaiul de musetel cu o lingura de miere. De asemenea, inainte de culcare, evita orice alt tip de dulciuri. O lingurita de miere este suficienta pentru un somn odihnitor.

Cereale integrale

Somnul este indus de melatonina, insa stresul sau entuziasmul din timpul serii pot interveni in procesul de eliberare a acestui hormon. Reda echilibrul organismului si consuma cu cel putin o ora inainte de culcare un bol de cereale integrale. Le poti garnisi cu cateva felii de banana, care este bogata in melatonina.

Vin

Un pahar cu vin inainte de culcare ajuta la relaxarea vaselor de sange, ceea ce induce somnul. Vasele se sange relaxate duc si la presiune arteriala scazuta, ritm cardiac mai lent si o stare generala mai buna.

Nu uita, este indicat sa consumi un singur pahar de vin. Dupa al doilea pahar de alcool, efectele benefice se anuleaza.

Autor: Mihaela Rotaru

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza