Skip to article

Alimente bogate in calciu si vitamina D. Ce sa mananci pentru oase puternice!

Alimente bogate in calciu si vitamina D. Ce sa mananci pentru oase puternice!
Calciul si vitamina D sunt componente esentiale pentru sanatatea oaselor tale si, desi au beneficii individuale pentru organism, impreuna functioneaza mult mai eficient.

Chiar daca ai o alimentatie care include produse cu un continut ridicat de calciu, organismul tau nu il poate asimila pe tot. De aceea, este nevoie de vitamina D.

Aceasta mareste rata de absorbtie a calciului, te ajuta sa ai oase mai puternice si sa previi aparitia osteoporozei.

Conform specialistilor, femeile au nevoie de 1000 de mg de calciu pe zi. In ceea ce priveste vitamina D, zilnic ai nevoie de 600 UI (unitati internationale).

Trebuie sa stii ca organismul poate produce in mod natural vitamina D, dar pentru declansarea procesului de sinteza este nevoie de razele soarelului. De aceea, vara este perioada propice pentru a avea un nivel optim de vitamina D in organism. In restul timpului, cand nu ai cum sa faci bai de soare, trebuie sa iei vitamina D din alimente, asa cum se intampla si in cazul calciului. Iata ce alimente ar trebui sa incluzi in dieta ta pentru a avea oase puternice.

Spanac si somon

Spanacul si somonul reprezinta un "cocktail" fantastic de calciu si vitamina D, tocmai de aceea este indicat ca, din cand in cand, sa combini cele doua alimente la masa de pranz sau la cina. Spanacul este o sursa excelenta de calciu si are foarte putine calorii. De cealalta parte, somonul furnizeaza organismului tau o cantitate importanta de vitamina D, la care se adauga acizi grasi esentiali omega 3 si 6. Pentru a varia mancarea, poti inlocui spanacul gatit si somonul cu o salata delicioasa din frunze de baby spanac si ton.

Iaurt degresat

Iaurtul este unul dintre alimentele pe care ar trebui sa le consumi zilnic, deoarece furnizeaza organismului tau o cantitate importanta de calciu si de vitamina D. Pe langa faptul ca te ajuta sa ai oase puternice, calciul din iaurt contribuie si la accelerarea metabolismului, adica la arderea depozitelor de grasime.

Cereale fortificate

Cerealele fortificate sunt imbunatatite cu vitamina D si pot reprezenta un mic dejun sanatos alaturi de un pahar de lapte. Acesta din urma contine calciu si alte minerale esentiale organismului. Iata cum, prin combinarea celor doua alimente, poti contribui la mentinerea sanatatii oaselor cu efort minim.

Fasole alba

Fasolea alba contine calciu care se absoarbe usor in organism datorita vitaminei A, care se regaseste si ea in micile boabe. Consumata cu regularitate, in cantitati moderate, fasolea alba te poate ajuta sa ai oase puternice si sa previi aparitia unor afectiuni asociate cu deficienta de calciu din organism.

Galbenusuri

Galbenusurile de ou contin cantitati moderate de vitamina D, insa aportul lor este important, mai ales daca te gandesti ca nu sunt atat de multe alimente care contin aceasta vitamina liposolubila.

Alte alimente bogate in calciu si vitamina D

Printre celelalte alimente bogate in calciu se numara crema de branza, lactatele degresate, kale, broccoli, migdalele, sardinele si varza. Cantitati suplimentare de vitamina D poti obtine prin consumul de lapte fortificat, lapte de soia si ficat de vita.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Cum pregatesti pielea inainte de expunerea la soare. 3 pasi pe care trebuie sa ii urmezi Cum pregatesti pielea inainte de expunerea la soare. 3 pasi pe care trebuie sa ii urmezi
Vara își intră în drepturi, deja ne pregătim costumele de baie pentru plajă! Poate te pregătești pentru prima ta vacanță alături de micuțul tău, poate aveți deja la activ mai multe vacanțe împreună, dar oricum ar
Cum poti ameliora durerile articulare in mod eficient Cum poti ameliora durerile articulare in mod eficient
Durerile articulare sunt printre cele mai comune si mai frecvente probleme medicale. Localizata la membrele superioare sau inferioare, dar si la coloana vertebrala, acest tip de suferinta are, de cele mai multe ori, drept cauza procesele degenerative osteoarticulare complexe. Tratamentele
Cand si cum sa faci teste de sarcina Cand si cum sa faci teste de sarcina
Când încercăm să avem un copil, putem fi adesea grăbite sau nerăbdătoare să știm dacă suntem gravide și avem tendința de a face testul de sarcină în avans, astfel încât testul poate duce la rezultate negative. Testul de
Cand va fi necesara a treia doza de vaccin. Valeriu Gheorghita a venit cu noi detalii Cand va fi necesara a treia doza de vaccin. Valeriu Gheorghita a venit cu noi detalii
Valeriu Gheorghita, coordonatorul campaniei de vaccinare anti-covid in Romania, a venit cu noi detalii despre conditiile in care va fi necesara o a treia doza de vaccin.  Medicul a precizat ca o decizie în ceea ce privește administrarea celei de-a treia doză de vaccin anti-COVID
Rosiile tuguiate un pericol pentru sanatate. Iata de ce Rosiile tuguiate un pericol pentru sanatate. Iata de ce
Rosiile tuguiate pot fi periculoase pentru sanatate, avertizeaza specialistii in horticultura. Desi unii fermieri spun ca acel mot este o caracteristica a unui soi bulgaresc de rosii, specialistii avertizează că acesta poate indica forţarea coacerii cu diverse chimicale. ”Sunt