Skip to article

Alimente bogate in calciu si vitamina D. Ce sa mananci pentru oase puternice!

Calciul si vitamina D sunt componente esentiale pentru sanatatea oaselor tale si, desi au beneficii individuale pentru organism, impreuna functioneaza mult mai eficient.

Chiar daca ai o alimentatie care include produse cu un continut ridicat de calciu, organismul tau nu il poate asimila pe tot. De aceea, este nevoie de vitamina D.

Aceasta mareste rata de absorbtie a calciului, te ajuta sa ai oase mai puternice si sa previi aparitia osteoporozei.

Conform specialistilor, femeile au nevoie de 1000 de mg de calciu pe zi. In ceea ce priveste vitamina D, zilnic ai nevoie de 600 UI (unitati internationale).

Trebuie sa stii ca organismul poate produce in mod natural vitamina D, dar pentru declansarea procesului de sinteza este nevoie de razele soarelului. De aceea, vara este perioada propice pentru a avea un nivel optim de vitamina D in organism. In restul timpului, cand nu ai cum sa faci bai de soare, trebuie sa iei vitamina D din alimente, asa cum se intampla si in cazul calciului. Iata ce alimente ar trebui sa incluzi in dieta ta pentru a avea oase puternice.

Spanac si somon

Spanacul si somonul reprezinta un "cocktail" fantastic de calciu si vitamina D, tocmai de aceea este indicat ca, din cand in cand, sa combini cele doua alimente la masa de pranz sau la cina. Spanacul este o sursa excelenta de calciu si are foarte putine calorii. De cealalta parte, somonul furnizeaza organismului tau o cantitate importanta de vitamina D, la care se adauga acizi grasi esentiali omega 3 si 6. Pentru a varia mancarea, poti inlocui spanacul gatit si somonul cu o salata delicioasa din frunze de baby spanac si ton.

Iaurt degresat

Iaurtul este unul dintre alimentele pe care ar trebui sa le consumi zilnic, deoarece furnizeaza organismului tau o cantitate importanta de calciu si de vitamina D. Pe langa faptul ca te ajuta sa ai oase puternice, calciul din iaurt contribuie si la accelerarea metabolismului, adica la arderea depozitelor de grasime.

Cereale fortificate

Cerealele fortificate sunt imbunatatite cu vitamina D si pot reprezenta un mic dejun sanatos alaturi de un pahar de lapte. Acesta din urma contine calciu si alte minerale esentiale organismului. Iata cum, prin combinarea celor doua alimente, poti contribui la mentinerea sanatatii oaselor cu efort minim.

Fasole alba

Fasolea alba contine calciu care se absoarbe usor in organism datorita vitaminei A, care se regaseste si ea in micile boabe. Consumata cu regularitate, in cantitati moderate, fasolea alba te poate ajuta sa ai oase puternice si sa previi aparitia unor afectiuni asociate cu deficienta de calciu din organism.

Galbenusuri

Galbenusurile de ou contin cantitati moderate de vitamina D, insa aportul lor este important, mai ales daca te gandesti ca nu sunt atat de multe alimente care contin aceasta vitamina liposolubila.

Alte alimente bogate in calciu si vitamina D

Printre celelalte alimente bogate in calciu se numara crema de branza, lactatele degresate, kale, broccoli, migdalele, sardinele si varza. Cantitati suplimentare de vitamina D poti obtine prin consumul de lapte fortificat, lapte de soia si ficat de vita.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

100 de alimente sanatoase pentru buna functionare a organismului 100 de alimente sanatoase pentru buna functionare a organismului
Pentru a fi sanatos trebuie sa consumi si alimente sanatoase. Pe langa stilul de viata activ si lipsa exceselor de orice fel, o dieta bazata pe alimente sanatoase contribuie din plin la buna functionare a organismului, la pastrarea tonusului bun si la mentinerea sanatatii fizice si psihice. Iata o
10 secrete despre capuse pe care trebuie sa le stii! Afla cum sa eviti sa fii muscat 10 secrete despre capuse pe care trebuie sa le stii! Afla cum sa eviti sa fii muscat
Incepe vacanta, s-a incalzit afara, iar iesireile in natura vor fi din ce in ce mai dese. Numai ca petrecerile in iarba verde se pot sfarsi mai putin placut daca ne ies in cale neplacutele capuse. Daca ti se intampla sa fii muscat de o capusa, trebuie sa ajungi imediat la medic pentru ca aceasta sa
Cum sa-ti vopsesti parul singura Cum sa-ti vopsesti parul singura
Daca ai foarte mult par alb nu vrei sa cheltui foarte multi bani pentru a te vopsi la coafor, poti incerca sa-ti vopsesti parul singura. Iata cum sa-ti vopsesti parul singura! Intai de toate, asigura-te ca ai tot ce-ti trebuie: vopsea la nuanta care trebuie (nu uita sa te asiguri ca numerele de pe
11 reguli alimentare ca sa reduci inflamatiile din corp 11 reguli alimentare ca sa reduci inflamatiile din corp
Daca scopul tau este sa ai o alimentatie care sa-ti mentina sanatatea pe termen lung, atunci reducerea inflamatiei este cruciala. Inflamatia in corp poate cauza ori contribui in cazul multor afectiuni inclusiv osteoartrita, artrita reumatoida, boli ale inimii, Alzheimer, Parkinson si chiar cancer.
Ce sa faci cand te doare burta. 7 trucuri rapide Ce sa faci cand te doare burta. 7 trucuri rapide
Ce sa faci cand te doare burta. Durerile de burta pot fi foarte inconfortabile. Daca te prind si intr-un moment in care ai nevoie de liniste, te-au dat complet peste cap. De aceea ai nevoie de cateva trucuri foarte rapide. Iata ce sa faci cand te doare burta. 1. Mergi la baie In momentele in care
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda