Bacterii si paraziti care iti modifica personalitatea

Unele infectii te pot face fericita, jucausa, trista sau desteapta. Bacteriile si parazitii nu afecteaza doar corpul, ci transforma si personalitatea, sugereaza studiile. Cercetatorii cred acum ca ne putem contamina cu depresie, sau daca avem noroc, cu fericire!

Cu totii am simtit pe propria piele efectele fizice ale unei infectii bacteriene la stomac. Dar bacteriile sunt oare intotdeauna rele? Studiile sugereaza acum ca unele tulpini pot fi folosite pentru a declansa fericirea si pentru a ne face mai inteligenti.

Cum se intampla acest lucru? Una dintre teorii spune ca bacteriile afecteaza echilibrul chimic din creier, ducand astfel la schimbari de comportament.

Iata care sunt efectele pe care unele bacterii le au asupra personalitatii noastre!

Parazitul care te face jucausa

Toxoplasma gondii, un parazit care traieste in fecalele pisicii, este inofensiv pentru multi dintre noi. Dar studiile sugereaza ca acesta poate schimba comportamentul unui grup restrans de persoane sensibile.

Dr. Nicky Boulter, un cercetator de boli infectioase de la Sydney University of Technology, spune ca barbatii si femeile raspund diferit la infectarea cu T. Gondii: "Barbatii infectati au un IQ mai scazut, un interval mai scurt de atentie si sunt mai predispusi sa-si asume riscuri si sa incalce regulile. Femeile in schimb sunt mai extrovertite, mai prietenoase si au un comportament mai promiscuu.

Parazitul are legatura si cu unele boli grave: schizofrenia, tulburarile bipolare si obsesiv-compulsive. Se pare ca acesta mareste secretia de dopamina si glutamat, neurotransmitatorii asociati cu dispozitia si interactiunea sociala.

Bacteria care te face mai desteapta si mai vesela

Cercetatorii care investigau capacitatea bacteriei Mycobacterium vaccae de a distruge cancerul la prostata au observat ca aceasta ii facea pe pacienti mai veseli.

Se pare ca aceasta bacterie stimuleaza o zona din creier implicata in producerea de serotonina. "Efectul ei este destul de ciudat, deoarece ea produce in general inflamatie si le provoaca oamenilor dureri", spune Graham Rock, profesor de microbiologie medicala la Royal Free and University College Medical School din Londra.

Se crede insa ca M. Vaccae este capabila cumva sa atenueze inflamatia, permitandu-i serotoninei sa-si faca efectul. Se spera ca pe baza acestei descoperiri sa se dezvolte o forma noua de antidepresiv.

M. vaccae se gaseste pe sol si e usor de inhalat sau de luat pe maini. Cercetatorii au mai descoperit si ca aceasta bacterie ajuta de asemenea la invatat. Soarecii infectati cu M. Vaccae au parcurs un labirint de doua ori mai repede decat cei sanatosi.

Oare ea functioneaza si in cazul oamenilor? Oamenii de stiinta le recomanda parintilor sa-si lase copiii mai mult la tara, unde sa fie expusi contaminarii cu bacterii prietenoase, care sa-si inveseleasca si sa-i faca mai destepti.

Bacteria care te intristeaza

"Cand ai o infectie serioasa - sa spunem, o toxiinfectie alimentara - vrei doar sa stai in pat, sa dormi si sa lenevesti", spune Dr. Naomi Eisenberger, psiholog la Universitatea din California.

"Acest comportament este raspunsul tipic al organismului la inflamatie, care vrea sa se asigure ca iti vei devota toata energia pentru a lupta contra infectiei. E interesant ca acest comportament este similar cu cel observat la oamenii cu depresie".

Dr. Eisenberger a infectat 39 oameni cu o doza mica din Escherichia coli si i-a rugat sa completeze un chestionar. Raspunsurile au aratat 2 schimbari comportamentale: au devenit mai putin interesati de promisiunea recompensei financiare si de interactiunea cu alti oameni. Asadar, pentru a-ti imbunatati imediat psihicul, trebuie sa eviti infectiile gastro-intestinale.

"Studiile sugereaza ca bacteriile comunica direct cu creierul", spune Prof. Glen Ginson, microbiolog la Reading University. "E inca devreme, dar studiile arata ca o cantitate mica de probiotice (bacterii stomacale prietenoase) afecteaza pozotiv zona creierului care dicteaza emotiile.

Asta inseamna ca in curand am putea sa luam probiotice in loc de antidepresive!

Autor: Nuage

Cum iti poti da seama daca o masca de protectie este buna sau este un fake Cum iti poti da seama daca o masca de protectie este buna sau este un fake
Pentru consumatori este foarte dificil sa isi dea seama daca masca de protectie e care o cumpara este una neconforma sau un fake. Cei care trebuie sa fie foarte atenti la masti sunt agentii economici! In doar o luna, ANPC a scos de la vanzare peste 30 de milioane e masti de portectie.  Pentru
Treci natural peste sindromul premenstrual Treci natural peste sindromul premenstrual
Se estimează că 3 din 4 femei sunt afectate de o anumită formă a sindromului premenstrual la fiecare menstruație. Practic, fiecare femeie prezintă cel puțin un simptom al sindromului premenstrual în decursul vieții, iar vârful de incidență
Cat timp sunt contagiosi bolnavii de COVID Cat timp sunt contagiosi bolnavii de COVID
Persoanele care se infecteaza cu coronavirus sunt contagioase timp de 9 zile de la aparitia simptomelor, arata datele celui mai recent studiu. Aceste rezultate subliniază importanţa autoizolării timp de cel puţin 10 zile. Autorul principal Muge Cevik, de la Universitatea din St
Persoanele vaccinate anti-Covid vor mai fi obligate sa poarte masca? Persoanele vaccinate anti-Covid vor mai fi obligate sa poarte masca?
Persoanele care se vaccineaza impotriva COVID-19 trebuie sa mai poarte masca? Aceasta este una dintre intrebarile pe care si le pun foarte multe persoane dupa ce s-a anuntat ca a fost realizat un vaccin.  Coordonatorul campaniei de vaccinare anti-COVID din România, Valeriu Gheorghita, a
Persoanele vindecate de coronavirus trebuie sa se vaccineze? Persoanele vindecate de coronavirus trebuie sa se vaccineze?
Simin Aysel Florescu, directorul medical al Spitalului Victor Babes, a explicat ce parere are despre vaccinarea anti-Covid, in cadrul unei emisiuni de la Digi24. „E un lucru care nu se știe foarte cert acum”, a spus Simin Aysel Florescu, întrebată dacă mai