Skip to article

Care sunt suplimentele si vitaminele de care ai nevoie la inceput de toamna

Toamna este sezonul de tranzitie prin care facem trecerea de la caldurile excesive din timpul verii, la frigurile iernii. Suna banal ceea ce spunem, insa schimbarea aceasta are efect si asupra noastra, nu doar asupra copacilor care isi pierd frunzele.

Toamna este sezonul in care ne putem imbolnavi foarte usor, putem fi coplesite de stres si melancolice si ne putem confrunta cu o stare permanenta de oboseala si moleseala.


Toate acestea pot fi semne ale asteniei de toamna .

Pentru a evita imbolnavirea si pentru a face mai usor fata sezonului de tranzitie, este musai sa iei niste vitamine care sa-ti intareasca sistemul imunitar si sa-l pregateasca pentru iarna.

Suplimentele de seleniu si zinc

Suplimentele de seleniu si zinc sunt cele mai indicate pentru intarirea sistemului imunitar slabit dupa o vara in care am facut excese culinare si am stat prea mult in bataia aerului conditionat. Este bine sa stii ca suplimentele cu seleniu si zinc sunt foarte indicate si pentru sanatatea parului.

In timpul verii, podoaba ta capilara a fost supusa unor agresivitati, cum ar fi temperatura ridicata si razele puternice ale soarelui. Parul are nevoie de o cura de vitamine pentru a redeveni stralucitor si puternic.

Pe langa suplimentele din farmacii, iti poti lua doza de seleniu si zinc din alimente. Toamna aceasta, consuma dovleac, oua, peste gras, ciocolata neagra, seminte de chia si fasole rosie.

Suplimente cu calciu si magneziu

Atunci cand ai o stare de oboseala si mergi la doctor, cel mai probabil iti vor fi recomandate suplimentele pe baza de calciu si magneziu. Aceste doua minerale vor ajuta organismul sa-si recapete energia. Suplimentele de magneziu nu sunt recomandate persoanelor care sufera de insuficienta renala. Cel mai bine este sa consulti farmacistul sau medicul inainte de a cumpara suplimentele, pentru a te asigura ca acestea nu interfereaza cu alte medicamente.

Este bine sa stii ca daca ai o alimentatie echilibrata, in care incluzi multe fructe si legume proaspete, sunt sanse mari sa nu mai ai nevoie de suplimentele alimentare. Tine cont ca suplimentele vitaminice ar trebui sa completeze, nu sa inlocuiasca alimentatia!

Vitamina C

Vitamina C este esentiala pentru intarirea sistemului imunitar si poate fi procurata cu usurinta din alimente precum broccoli, ardei, rosii, portocale, grapefruit, lamai, mere, afine, lactate si legume verzi.

Complexul viaminic B

Complexul vitaminic B, cunoscut ca "vitamina bunei dispozitii", este recomandat in lunile de toamna, cand starea noastra psihica poate nu este in cea mai buna forma si suntem mai stresate din cauza revenirii din concediu. Vitaminele din complexul B se gasesc in produsele lactate si lapte, galbenus de ou, varza, morcovi, fulgi de ovaz, fulgi de porumb, praz, ciuperci, pepene, fasole boabe, banane si cereale.

Vitaminele liposolubile

Vitaminele liposolubile - vitamina A, D, E, K - sunt esentiale toamna, insa nu in cantitati mari, deoarece sunt stocate la nivelul ficatului, iar organismul isi ia doza necesara la nevoie. Vitamina A se obtine din lapte, smantana, branza, ficat de pasare, peste (cod). Vitamina D se poate procura din unt, lapte fortificat, peste, stridii si cereale.

Pentru a obtine vitamina E, consuma seminte, nuci, masline, spanac si alte legume verzi. Ultima, dar nu cea din urma, vitamina K se obtine din spanac, patrunjel, marar, leustean, salata verde, ceapa verde, cereale si galbenus de ou.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Oul, prieten sau dusman? Cand, cat si cum sa mananci oua Oul, prieten sau dusman? Cand, cat si cum sa mananci oua
Ouale sunt un plus pentru o alimentatie sanatoasa, contin aminoacizi, vitamine, minerale si proteine. Totusi, ouale sunt bogate in colesterol si daca le mananci prea des, atunci poti avea probleme. Iata ce optiuni ai atunci cand vrei sa mananci oua, fara a avea probleme cu colesterolul din
Cum sa cresti rapid nivelul energiei. Nici cafeaua nu-si face atat de repede efectul! Cum sa cresti rapid nivelul energiei. Nici cafeaua nu-si face atat de repede efectul!
Primul lucru la care te gandesti dimineata ca sa te trezesti este sa-ti faci o cafea. Dar stii cum sa cresti rapid nivelul energiei, fara sa bei cafea. Incearca aceste trucuri si vei vedea ca nici cafeaua nu-si face efectul atat de repede. Iata cum sa cresti rapid nivelul energiei.  1. Iesi la
Pune usturoi sub perna si vei vedea ce se intampla. Efecte ULUITOARE Pune usturoi sub perna si vei vedea ce se intampla. Efecte ULUITOARE
Multa lume se fereste de usturoi din cauza mirosului sau intepator. Insa toata lumea recunoaste ca adaugat o savoare deosebita mancarurilor. Poate nu stiai, dar usturoiul contine carbohidrati si proteine, minerale si vitamine esentiale sanatatii. Usturoiul pastreaza inima sanatoasa si protejeaza
Aparatele auditive o inventie utila pentru beneficiari? Aparatele auditive o inventie utila pentru beneficiari?
Hipoacuzia este un fenomen clinic des intalnit in zilele noastre in Romania, mai ales in randul persoanelor varstnice dar si a copiilor, care fie s-au nascut cu o malformatie sau au dobandit genetic trasaturile parintilor lor. Pentru a preveni incetarea functionarii uneia din functiile principale
Facebook ar putea cenzura postarile anti-vaccinare Facebook ar putea cenzura postarile anti-vaccinare
Reprezentantii Facebook au anuntat ca vor lua masuri in ceea ce priveste raspandirea postarilor anti-vacccinare.  Facebook şi Google au fost atenţionate printr-o scrisoare publică de senatorul american Adam Schiff cu privire la răspândirea curentului anti-vaccinare
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda