Skip to article

Care sunt suplimentele si vitaminele de care ai nevoie la inceput de toamna

Care sunt suplimentele si vitaminele de care ai nevoie la inceput de toamna
Toamna este sezonul de tranzitie prin care facem trecerea de la caldurile excesive din timpul verii, la frigurile iernii. Suna banal ceea ce spunem, insa schimbarea aceasta are efect si asupra noastra, nu doar asupra copacilor care isi pierd frunzele.

Toamna este sezonul in care ne putem imbolnavi foarte usor, putem fi coplesite de stres si melancolice si ne putem confrunta cu o stare permanenta de oboseala si moleseala.


Toate acestea pot fi semne ale asteniei de toamna .

Pentru a evita imbolnavirea si pentru a face mai usor fata sezonului de tranzitie, este musai sa iei niste vitamine care sa-ti intareasca sistemul imunitar si sa-l pregateasca pentru iarna.

Suplimentele de seleniu si zinc

Suplimentele de seleniu si zinc sunt cele mai indicate pentru intarirea sistemului imunitar slabit dupa o vara in care am facut excese culinare si am stat prea mult in bataia aerului conditionat. Este bine sa stii ca suplimentele cu seleniu si zinc sunt foarte indicate si pentru sanatatea parului.

In timpul verii, podoaba ta capilara a fost supusa unor agresivitati, cum ar fi temperatura ridicata si razele puternice ale soarelui. Parul are nevoie de o cura de vitamine pentru a redeveni stralucitor si puternic.

Pe langa suplimentele din farmacii, iti poti lua doza de seleniu si zinc din alimente. Toamna aceasta, consuma dovleac, oua, peste gras, ciocolata neagra, seminte de chia si fasole rosie.

Suplimente cu calciu si magneziu

Atunci cand ai o stare de oboseala si mergi la doctor, cel mai probabil iti vor fi recomandate suplimentele pe baza de calciu si magneziu. Aceste doua minerale vor ajuta organismul sa-si recapete energia. Suplimentele de magneziu nu sunt recomandate persoanelor care sufera de insuficienta renala. Cel mai bine este sa consulti farmacistul sau medicul inainte de a cumpara suplimentele, pentru a te asigura ca acestea nu interfereaza cu alte medicamente.

Este bine sa stii ca daca ai o alimentatie echilibrata, in care incluzi multe fructe si legume proaspete, sunt sanse mari sa nu mai ai nevoie de suplimentele alimentare. Tine cont ca suplimentele vitaminice ar trebui sa completeze, nu sa inlocuiasca alimentatia!

Vitamina C

Vitamina C este esentiala pentru intarirea sistemului imunitar si poate fi procurata cu usurinta din alimente precum broccoli, ardei, rosii, portocale, grapefruit, lamai, mere, afine, lactate si legume verzi.

Complexul viaminic B

Complexul vitaminic B, cunoscut ca "vitamina bunei dispozitii", este recomandat in lunile de toamna, cand starea noastra psihica poate nu este in cea mai buna forma si suntem mai stresate din cauza revenirii din concediu. Vitaminele din complexul B se gasesc in produsele lactate si lapte, galbenus de ou, varza, morcovi, fulgi de ovaz, fulgi de porumb, praz, ciuperci, pepene, fasole boabe, banane si cereale.

Vitaminele liposolubile

Vitaminele liposolubile - vitamina A, D, E, K - sunt esentiale toamna, insa nu in cantitati mari, deoarece sunt stocate la nivelul ficatului, iar organismul isi ia doza necesara la nevoie. Vitamina A se obtine din lapte, smantana, branza, ficat de pasare, peste (cod). Vitamina D se poate procura din unt, lapte fortificat, peste, stridii si cereale.

Pentru a obtine vitamina E, consuma seminte, nuci, masline, spanac si alte legume verzi. Ultima, dar nu cea din urma, vitamina K se obtine din spanac, patrunjel, marar, leustean, salata verde, ceapa verde, cereale si galbenus de ou.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

OMS recomanda purtarea mastii de protectie si in casa OMS recomanda purtarea mastii de protectie si in casa
Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) a publicat o noua serie de recomandari in ceea ce priveste purtarea mastii de protectie. Expertii recomanda acum purtarea mastii si in interiorul locuintelor, atunci cand avem musafiri si nu se poate respecta distanta fizica sau daca incaperile nu sunt
Cum iti poti da seama daca o masca de protectie este buna sau este un fake Cum iti poti da seama daca o masca de protectie este buna sau este un fake
Pentru consumatori este foarte dificil sa isi dea seama daca masca de protectie e care o cumpara este una neconforma sau un fake. Cei care trebuie sa fie foarte atenti la masti sunt agentii economici! In doar o luna, ANPC a scos de la vanzare peste 30 de milioane e masti de portectie.  Pentru
Treci natural peste sindromul premenstrual Treci natural peste sindromul premenstrual
Se estimează că 3 din 4 femei sunt afectate de o anumită formă a sindromului premenstrual la fiecare menstruație. Practic, fiecare femeie prezintă cel puțin un simptom al sindromului premenstrual în decursul vieții, iar vârful de incidență
Cat timp sunt contagiosi bolnavii de COVID Cat timp sunt contagiosi bolnavii de COVID
Persoanele care se infecteaza cu coronavirus sunt contagioase timp de 9 zile de la aparitia simptomelor, arata datele celui mai recent studiu. Aceste rezultate subliniază importanţa autoizolării timp de cel puţin 10 zile. Autorul principal Muge Cevik, de la Universitatea din St
Persoanele vaccinate anti-Covid vor mai fi obligate sa poarte masca? Persoanele vaccinate anti-Covid vor mai fi obligate sa poarte masca?
Persoanele care se vaccineaza impotriva COVID-19 trebuie sa mai poarte masca? Aceasta este una dintre intrebarile pe care si le pun foarte multe persoane dupa ce s-a anuntat ca a fost realizat un vaccin.  Coordonatorul campaniei de vaccinare anti-COVID din România, Valeriu Gheorghita, a