Skip to article

Care sunt suplimentele si vitaminele de care ai nevoie la inceput de toamna

Toamna este sezonul de tranzitie prin care facem trecerea de la caldurile excesive din timpul verii, la frigurile iernii. Suna banal ceea ce spunem, insa schimbarea aceasta are efect si asupra noastra, nu doar asupra copacilor care isi pierd frunzele.

Toamna este sezonul in care ne putem imbolnavi foarte usor, putem fi coplesite de stres si melancolice si ne putem confrunta cu o stare permanenta de oboseala si moleseala.


Toate acestea pot fi semne ale asteniei de toamna .

Pentru a evita imbolnavirea si pentru a face mai usor fata sezonului de tranzitie, este musai sa iei niste vitamine care sa-ti intareasca sistemul imunitar si sa-l pregateasca pentru iarna.

Suplimentele de seleniu si zinc

Suplimentele de seleniu si zinc sunt cele mai indicate pentru intarirea sistemului imunitar slabit dupa o vara in care am facut excese culinare si am stat prea mult in bataia aerului conditionat. Este bine sa stii ca suplimentele cu seleniu si zinc sunt foarte indicate si pentru sanatatea parului.

In timpul verii, podoaba ta capilara a fost supusa unor agresivitati, cum ar fi temperatura ridicata si razele puternice ale soarelui. Parul are nevoie de o cura de vitamine pentru a redeveni stralucitor si puternic.

Pe langa suplimentele din farmacii, iti poti lua doza de seleniu si zinc din alimente. Toamna aceasta, consuma dovleac, oua, peste gras, ciocolata neagra, seminte de chia si fasole rosie.

Suplimente cu calciu si magneziu

Atunci cand ai o stare de oboseala si mergi la doctor, cel mai probabil iti vor fi recomandate suplimentele pe baza de calciu si magneziu. Aceste doua minerale vor ajuta organismul sa-si recapete energia. Suplimentele de magneziu nu sunt recomandate persoanelor care sufera de insuficienta renala. Cel mai bine este sa consulti farmacistul sau medicul inainte de a cumpara suplimentele, pentru a te asigura ca acestea nu interfereaza cu alte medicamente.

Este bine sa stii ca daca ai o alimentatie echilibrata, in care incluzi multe fructe si legume proaspete, sunt sanse mari sa nu mai ai nevoie de suplimentele alimentare. Tine cont ca suplimentele vitaminice ar trebui sa completeze, nu sa inlocuiasca alimentatia!

Vitamina C

Vitamina C este esentiala pentru intarirea sistemului imunitar si poate fi procurata cu usurinta din alimente precum broccoli, ardei, rosii, portocale, grapefruit, lamai, mere, afine, lactate si legume verzi.

Complexul viaminic B

Complexul vitaminic B, cunoscut ca "vitamina bunei dispozitii", este recomandat in lunile de toamna, cand starea noastra psihica poate nu este in cea mai buna forma si suntem mai stresate din cauza revenirii din concediu. Vitaminele din complexul B se gasesc in produsele lactate si lapte, galbenus de ou, varza, morcovi, fulgi de ovaz, fulgi de porumb, praz, ciuperci, pepene, fasole boabe, banane si cereale.

Vitaminele liposolubile

Vitaminele liposolubile - vitamina A, D, E, K - sunt esentiale toamna, insa nu in cantitati mari, deoarece sunt stocate la nivelul ficatului, iar organismul isi ia doza necesara la nevoie. Vitamina A se obtine din lapte, smantana, branza, ficat de pasare, peste (cod). Vitamina D se poate procura din unt, lapte fortificat, peste, stridii si cereale.

Pentru a obtine vitamina E, consuma seminte, nuci, masline, spanac si alte legume verzi. Ultima, dar nu cea din urma, vitamina K se obtine din spanac, patrunjel, marar, leustean, salata verde, ceapa verde, cereale si galbenus de ou.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

12 obiceiuri care DISTRUG creierul uman. Elimina-le IMEDIAT din rutina ta! 12 obiceiuri care DISTRUG creierul uman. Elimina-le IMEDIAT din rutina ta!
Creierul uman este distrus de aceste obiceiuri! Fara sa-ti dai seama, anumite lucruri pe care le faci zilnic iti erodeaza creierul si capacitatea lui de a functiona la cote optime. Astfel, iti reduci capacitatile cognitive si, odata cu avansarea in varsta, pot aparea tulburari degenerative. Iata 12
Cum iti dai seama daca uleiul de masline este contrafacut Cum iti dai seama daca uleiul de masline este contrafacut
Uleiul de masline este recomandat in toate dietele sanatoase. Insa cei mai multi consumatori nu stiu sa deosebeasca uleiul de masline contrafacut de cel adevarat. Cum iti dai seama ca ai primit chiar uleiul de masline extravirgin pentru care ai platit un pret mai ridicat? Cum stii ca desi ai dat
Redobandeste-ti confortul intim si bucura-te de feminitate cu produsele Vagisan Redobandeste-ti confortul intim si bucura-te de feminitate cu produsele Vagisan
Orice ține de intimitate este trimis aproape automat în zona subiectelor tabu. Nu vorbim despre sex, nu vorbim despre menstruație, nu vorbim despre problemele genitale… pentru că “este rușinos”. Sună absurd, având în vedere secolul în
Ulei de canepa. Beneficii, utilizari si contraindicatii Ulei de canepa. Beneficii, utilizari si contraindicatii
Din ce in ce mai des se vorbeste despre ulei de canepa si despre beneficiile lui pentru sanatate. Canepa este un super-aliment. Ea contine fitonutrienti si grasimi sanatoase care aduc multiple beneficii functionarii organismului. Ulei de canepa beneficii 1. Piele frumoasa Extras din canepa, uleiul
Studiu: De ce este bine sa combini uleiul de masline cu sare Studiu: De ce este bine sa combini uleiul de masline cu sare
Uleiul de măsline extra virgin, combinat cu sare, ajută la ameliorarea durerilor provocate de migrene, indigestie si artrita, potrivit unui studiu publicat in revista stiintifica Nature.  Astfel, potrivit cercetatorilor, uleiul de masline este cel mai buna analgezic pentru aceste
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda