Castiga razboiul cu microbii!

Germenii (numele comun pentru bacterii, virusi si alte microorganisme) sunt peste tot: acasa, la birou, in masina. Noroc ca 99% dintre ei sunt inofensivi pentru om. Dar 1% ne pot provoca neplaceri, ce pot merge pana la infectii care ne pun in pericol viata.

Iata care sunt primele 10 locatii preferate de microbi in apropierea ta si cum ii poti eradica!

1. Scurgerea de la chiuveta

Portiunea de metal care foloseste scurgerii apei si reziduurilor este ca un magnet pentru microbi. Apa mentine locul umed si propice dezvoltarii lor. In timp, bacteriile se acumuleaza si formeaza un zid de agenti patogeni, numit biofilm, care se lipeste de furtunul de scurgere. Pentru a evita acest dezastru, o data pe saptamana spala cu clor.

2. Galeata de gunoi

Bacteriile de la cina de aseara ar putea sa se infiltreze in mancarea de azi daca nu esti atenta! Cand cureti legumele pentru ciorba, ai grija sa nu atingi galeata de gunoi. Spal-o si pe ea, o data pe saptamana, cu clor.

3. Presul de la intrare

Presul de la intrarea in casa nu ii intampina doar pe invitatii tai, ci si pe toti microbii de pe pantofii acestora. Un studiu a demonstrat ca 96% din pamantul de pe pantofii oamenilor contine bacterii fecale. Zona din fata usii este deci una din cele mai murdare zone ale casei. Nu uita sa stropesti presul o data pe saptamana cu solutii de dezinfectat textilele. Lasa pantofii la usa, nu pune cumparaturile pe pres cand cauti cheia.

4. Aspiratorul

Aspiratoarele sunt ca niste "mese pe roti" pentru bacterii. In sacul aspiratorului se afla mediul perfect de dezvoltare a microbilor. Un studiu a scos la iveala faptul ca 13% din periile aspiratoarelor sunt infestate cu E.coli, ceea ce inseamna ca imprastii bacteria prin casa ori de cate ori dai cu aspiratorul. De aceea, trebuie sa cureti dupa fiecare utilizare sacul aspiratorului (daca se poate, in exteriorul casei).

5. Prosopul din bucatarie

Presupun ca stii ca buretele e un aspirator de germeni, dar nu stiu daca ai habar ca si prosopul de bucatarie e la fel de periculos! Un studiu recent a aratat ca 7% dintre prosoapele de bucatarie sunt contaminate cu streptocoul auriu. Spala-le de doua ori pe saptamana in apa fiarta si cu clor.

6. Bordul masinii

Cand aerul vine prin instalatia de ventilatie, el aduce cu sine si spori si germeni. Deoarece bordul este scaldat de razele soarelui, se creeaza un teritoriu propice dezvoltarii microbilor. Acestia constituie alergeni de temut. Serge bordul masinii cu servetele dezinfectante.

7. Savonierele

25% din savonierele din toaletele publice sunt contaminate cu bacterii fecale. Poate suna ironic ca sapunul sa gazduiasca bacterii, dar exact asta s-a descoperit la un studiu recent. Majoritatea acestor containere nu sunt niciodata curatate, iar fundul lor este atins de mainile murdare.

8. Sticlele cu ketchup din restaurante

Realitatea e ca multi oameni nu se spala pe maini inainte sa manance. Asa se face ca bacteriile de pe sticla cu ketchup a restaurantului ajung direct in cartofii tai prajiti. Sterge sticla cu un servetel antibacterian inainte s-o folosesti.

9. Burduful frigiderului

Speli frigiderul pe dinauntru? Nu e de ajuns! Studiile au aratat ca burduful frigiderului contine spori de mucegai, care se imprastie ori de cate ori deschizi/inchizi usa aparatului. Spala si in acest loc o data pe saptamana, cu o solutie dezinfectanta.

10. Telefonul mobil

Iti lasi telefonul pe oriunde? Mai gandeste-te o data! Studiile spun ca telefoanele mobile poarta cu ele tone de bacterii, inclusiv stafilococ si salmonella. Dezinfecteaza cu servetele umede de cateva ori pe saptamana.

Telemedicina / Teledermatologia Telemedicina / Teledermatologia