Skip to article

Ce faci cand ti-e frig: 8 moduri eficiente si sanatoase sa te incalzesti

Odata cu racirea vremii, lupta cu frigul poate deveni o problema zilnica. Poti sa te infofolesti sau sa folosesti aerul conditionat pentru a obtine temperatura optima in mediul ambiant, dar ai la dispozitie si 8 moduri eficiente si sanatoase sa te incalzesti, care nu te costa nimic.

Poti face fata frigului mai usor cu cateva modificari in alimentatie si cu cateva activitati sanatoase care te incalzesc pe timpul iernii, fara sa-ti cresti facturile la incalzire in mod exagerat.

Alege corect grasimile din alimentatie

Ai nevoie de o alimentatie mai bogata in grasimi in sezonul rece, dar asta nu inseamna ca esti nevoita sa renunti la silueta. Opteaza pentru grasimile mai sanatoase, din nuci, alune de padure, arahide si migdale. In afara de faptul ca grasimile din aceste alimente sunt mai sanatoase, ele au si un efect direct in reglarea temperaturii corpului.

Opteaza pentru supe calde

Supele te incalzesc, dar acesta nu este singurul lor avantaj. Spre deosebire de alte mancaruri calde, cu mai multe calorii, supele dau mai repede senzatia de satietate. Studiile de specialitate au demonstrat ca atunci cand incepi masa cu o supa, poti consuma in total cu pana la 20% mai putine calorii.

Incalzeste-te cu ceai verde

Dintre bauturile calde ce te ajuta sa te incalzesti cand suferi de frig, ceaiul verde este cea mai sanatoasa. Bea mai rar cafea si alege un ceai verde, care contine antioxidanti puternici. Bea ceaiul verde indulcit doar cu miere pentru a evita zaharul rafinat.

Fa miscare indiferent de temperatura de afara

Exercitiile fizice amplifica circulatia sangelui in corp, indiferent de temperatura. Atunci cand ti-e frig, in special la maini si picioare, fa putina miscare, iar circulatia sanguina catre extremitati se imbunatateste. Cand te mentii activa, vei simti mai putin temperaturile reduse.

Gateste mai picant

Mancarurile picante pot contribui la senzatia de caldura, iar ardeiul iute este utilizat in multe diete. Daca nu iti plac mancarurile foarte picante sau suferi de arsuri la stomac, apeleaza la ghimbir. Radacinile acestei plante aromatice stimuleaza circulatia sangelui si cresc temperatura corpului in mod natural.

Stai aproape de partener

Sexul poate fi cea mai buna metoda de te incalzi in noptile reci de iarna, dar si orice alt tip de apropiere fizica contibuie la senzatia de caldura. Nu este vorba doar de apropierea a doua corpuri calde: cand iti imbratisezi partenerul sau stai lipita de el, creste si productia de oxitocina, hormon ce poarta numeroase porecle. Numit hormonul dragosetei sau hormonul fericirii, oxitocina contribuie la senzatia de confort si de caldura.

Dus sau baie inainte de culcare

O baie calda sau un dus fierbinte sunt solutii pe care le folosesti cand ti-e frig, dar efectul lor maxim poate fi simtit inainte de culcare. Temperatura corpului scade in mod natural inainte de somn, motiv pentru care o baie calda cu doua ore inainte de culcare te incalzeste cel mai bine seara.

Petrece timp cu prietenii

Un studiu realizat la Universitatea din Toronto a stabilit o legatura clara intre lipsa de socializare si senzatia de frig. Interactiunea cu prietenii, chiar daca afara este frig, te face sa te simti mai calda, intr-un mod mai puternic decat o seara de singuratate in care te asezi comod intre paturi.

Autor: Iulia Anghel

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza