Skip to article

Ce nu-ti spune doctorul tau (III)

Ce nu-ti spune doctorul tau (III)
Medicii ne-au dezvaluit cateva sfaturi importante pe care uita sa le mentioneze in timpul vizitelor scurte la cabinet…


Neurologul spune

Foloseste-o inainte de a o pierde. Studiile sugereaza ca puzzleurile si integramele iti pot proteja creierul. Deasemenea, trebuie sa muncesti la activitati practice pentru a-ti mentine mintea ascutita. Iata o tehnica simpla pentru imbunatatirea amintirii numelor, chipurilor si listelor: priveste si concentreaza-ti atentia asupra unui lucru; creeaza o imagine vizuala a acelui lucru; pune-l intr-un contxct care te va ajuta sa ti-l reamintesti mai tarziu.

Pune stresul la locul lui. Stresul cronic micsoreaza centrul memoriei in creier, iar hormonul stresului cortisol poate limita abilitatea de invatare si reamintire a unei persoane. Deci reducerea stresului esre primul pas catre imbunatatirea si conservarea memoriei.

Ce nu-ti spune doctorul tau (III)

Bea putin rosu. Alege un pahar de vin rosu in locul unuia alb. Resveratol, compusul antioxidant din vinul rosu poate avea efect de protectie asupra memoriei. Dar nu exagera: mai mult de un pahar pe zi in cazul femeilor, si doua in cazul barbatilor, poate creste riscul de cancer si alte boli.

Neurochirurgul spune

Protejeaza-ti coloana. Concentreaza-te asupra exercitiilor care iti lucreaza atat muschii abdominali cat si pe cei ai spatelui. Poti incerca extensiile: stai pe stomac, cu mainile intinse in fata deasupra capului. Arcuieste-ti spatele si ridica-ti bratele, umerii si capul de pe podea. Tine-le asa cateva secunde apoi relaxeaza-te.

Apropie-te. De fiecare data cand te apleci pentru a ridica ceva de jos, fortele ce actioneaza asupra coloanei vertebrale sunt de 4-5 ori mai mari, ceea ce poate avea efecte negative asupra coloanei. In schimb, apropie-te de obiect, lasa-te pe vine, apoi ridica.

Nu sta intr-un loc. Cand ramai intr-o pozitie prea mult, muschii tai intepenesc, punand presiunea asupra discurilor coloanei vertebrale. Daca te ridici si te misti putin la fiecare 30-45 de minute, spatele tau isi schimba pozitia, flixul sangelui creste, iar fluidele inunda iar zona rehidratand discurile care ne tin coloana.

Ce nu-ti spune doctorul tau (III)

Psihologul spune

Fii egoista. Fie ca faci consiliere, practici meditatia sau tii un jurnal, este important sa-ti acorzi putin timp pentru a invata despre tine insati, temerile tale si ceea ce iti doresti de la viata. Atunci cand nu iti stabilesti prioritatile si cand nu-ti faci timp pentru tine insati, te privezi de sansa de a-ti face ordine in ganduri si de a castiga o perspectiva asupra lucrurilor.

Mergi la petreceri. Sunt rare persoanele care pot duce o existenta solitara si totusi sa se simta fericite. O retea sociala puternica imbunatateste atat sanatatea fizica cat si pe cea psihica, deci cauta evenimente la care te poti intalni cu oameni pe care ii pretuiesti.

Fa sport. Pentru a-ti mentine buna dispozitie, programeaza putina activitate fizica in fiecare zi, exercitiile fizice pot fi un antidepresiv natural. Orice tip de exercitiu fizic, fie si o plimbare prin parc, iti poate creste buna dispozitie.

Citeste si partea I si partea a II-a a articolului.

Articole recomandate

Persoanele care fac gripa au mai putine sanse de a se infecta cu coronavirus in acelasi timp Persoanele care fac gripa au mai putine sanse de a se infecta cu coronavirus in acelasi timp
Numarul cazurilor imbolnavirilor de gripa sezoniera a scazut la nivel global anul acesta cu 98% fata de aceeasi perioada din 2019. Scaderea s-ar datora izolarii si masurilor de protectie, potrivit specialistilor de la  Institutul de Sănătate publică din Anglia, care au realizat
Ce inseamna sa consumi prea multa sare? Explicatiile nutritionistului Mihaela Bilic Ce inseamna sa consumi prea multa sare? Explicatiile nutritionistului Mihaela Bilic
Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat pe pagina sa de socializare Facebook ce inseamna un consum mare de sare, dar si despre importanta acestui ingredient pentru sanatate.  De asemenea, nutritionistul a explicat de ce simtim nevoia de dulce si cum putem sa evitam aceasta senzatie. 
Studiu: 80% dintre bolnavii de COVID-19 prezinta deficienta de vitamina D Studiu: 80% dintre bolnavii de COVID-19 prezinta deficienta de vitamina D
80% din persoanele cu COVID-19 au prezentat o lipsa de vitamina D in organism, potrivit unui studiu publicat în Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism. Cercetarea a fost efectuata pe 216 pacienti, iar 80% dintre acestia au prezentat o deficienta de vitamina D, marea majoritate au
Ce este "happy hypoxia", noua manifestare COVID-19 Ce este "happy hypoxia", noua manifestare COVID-19
Pacientii infectati cu coronavirus pot manifesta o forma mai putin cunoscuta a acestei boli, care arata "parsivitatea" acestui virus, a atentionat medicul ATI Radu Ţincu, de la Spitalul Floreasca din Capitală. Doctorul a explicat ca bolnavii de COVID pot avea o  saturaţie
Accent Prime - laserul care "ucide" in timp record orice tip de celulita! Accent Prime - laserul care "ucide" in timp record orice tip de celulita!
Folosind puterea tehnologiilor combinate, Accent Prime este o platformă non-invazivă, de ultimă generație, care oferă tratamente personalizate pentru conturarea feței și a corpului, strângerea pielii, reducerea celulitei, întinerirea pielii prin