Skip to article

Ce ti-ar spune doctorul daca ar avea timp? (II)

Simti cateodata ca vizita la medic se desfasoara cu atata viteza incat nu poti discuta nimic cu el? Iata ce ar vrea medicii sa-ti spuna la consultatie, dar amana din lipsa de timp!

Cardiologul spune:

Nu pune grasime pe abdomen. Chiar daca esti slaba, depunerea grasimii in zona abdominala este semn de risc cardiovascular. Masoara-ti regulat talia. In cazul ideal, ea ar trebui sa aiba mai putin de 90 cm. Pentru a o mentine in forma, fa gimnastica si evita carbohidratii simpli (produsele de patiserie si painea alba).

Ia-ti tensiunea. Daca ai peste 35 ani si nu-ti stii tensiunea, e cazul s-o afli!

Consuma nuci. Nucile, care contin grasimi sanatoase si acid alfa-linoleic, sunt benefice pentru inima. Consuma cateva in fiecare zi.

Medicul sportiv spune:

Risca sa te faci de ras. Cand vine vorba de activitatea fizica, trebuie sa stii ca miscarile la care nu te pricepi te ajuta cel mai tare. Nu-ti ignora punctele slabe si imbina utilul cu placutul, daca nu vrei sa te ranesti.

Intareste-ti muschii. Femeile tind sa aiba muschii coapselor putin dezvoltati, ceea ce inseamna ca articulatiile picioarelor vor absorbi toate socurile. Intareste-i daca nu vrei sa ai probleme!

Cumpara-ti pantofi noi de sport. Daca iti place sa alergi sau sa mergi mult pe jos si practici adesea aceste activitati, ar trebui sa-ti schimbi pantofii de sport la de doua ori pe an. Dca aporti pantofi vechi risti sa te doara picioarele sau chiar sa te accidentezi.

Neurologul spune:

Foloseste-ti capul. Studiile spun ca jocurile de cuvinte si de logica, precum integramele si sudoku, iti mentin creierul tanar.

Limiteaza stresul. Stresul cronic micsoreaza centrul memoriei din creier, iar cortizolul (hormonul stresului) nu ne lasa sa ne amintim.

Consuma vin rosu. Alege un pahar cu vin rosu in loc de alb. Resveratrolul, compusul antioxidant din vin, are efecte protectoare asupra memoriei. Nu exagera! Mai mult de un pahar pe zi de alcool mareste considerabil riscul de cancer si de alte boli periculoase.

Psihologul spune:

Fii egoista. Fie ca mergi la psiholog, practici meditatia sau tii un jurnal, important e sa iti dedici si tie un pic de timp. Astfel iti poti stabili prioritati, inveti despre tine, despre temerile tale si iti dai seama ce iti doresti.

Fa circuit de petreceri. Rare sunt persoanele fericite in singuratate, oamenii sunt in general fericiti in societate.

Fa sport. Moralul bun cu activitate fizica se tine! Exercitiile fizice sunt antidepresive naturale.

Medicul de familie spune:

De ziua ta, aminteste-ti si de sanatate! Considera ca aceasta zi este o ocazie anuala pentru a-ti evalua sanatatea. Nu cumva e timpul sa-ti faci o mamografie sau o colonoscopie? Uita-te in calendar si asigura-te ca anul asta ai trecut pe la ginecolog si pe la dentist.

Prezinta-te la medic cu temele facute. Nu astepta sa ajungi la cabinet pentru a te gandi ce anume te deranjeaza. Fa-ti lista cu probleme de sanatate de acasa si discuta-le succint cu medicul. Ofera-i medicului informatii clare.

Urmareste istoricul medical al familiei tale. Pe masura ce familia avanseaza in varsta, apar diversele probleme de sanatate. Informeaza-ti medicul despre acestea. Nu uita: bolile familiei reprezinta o fereastra in viitorul tau. Exista riscuri mari sa suferi de aceleasi probleme ca si ei.

Citeste si partea I a articolului!


Articole recomandate

Dr. Andrei Manu Marin, urolog ne spune despre rolul lactobacililor in prevenirea cistitei Dr. Andrei Manu Marin, urolog ne spune despre rolul lactobacililor in prevenirea cistitei
Flora microbiana sau microbiota? De mai multi ani este tot mai folosita notiunea de flora/microflora bacteriana, incorect utilizata intrucat aceasta reprezinta ansamblul microorganismelor de natura vegetala. Termenul corect ar fi cel de microbiota  care defineste ansamblul microorganismelor
Educatia nutritionala corecta, primul pas in preventia celor mai frecvente boli ale prezentului Educatia nutritionala corecta, primul pas in preventia celor mai frecvente boli ale prezentului
Cartea “ Ghid de nutriție – de la prevenție la terapie ”, lansată pe  27 noiembrie 2019, este dedicată tuturor celor care doresc să își îmbunătățească cunoștințele despre nutriție. Educația
Cum scapi de raceala in 24 de ore - cel mai bun remediu natural Cum scapi de raceala in 24 de ore - cel mai bun remediu natural
In perioada de iarna, cazurile de raceala si gripa cresc simtitor. Simptomele lor sunt suparatoare si nu te lasa sa iti desfasori activitatile cotidiene. Nas infundat sau flux nazal prea abundent, dureri in gat, disconfort muscular si febra sunt principalele simptome ale racelii sau gripei. 
Un ingredient pe zi pentru un Craciun sanatos Un ingredient pe zi pentru un Craciun sanatos
Vanilie de Bourbon, scortisoara, unt de arahide, miere de anason – sunt doar cateva dintre ingredientele preferate in luna decembrie, arata datele Vegis.ro , magazin online de produse bio si naturiste. Acestea arata ca romanii sunt tot mai atrasi de un stil de viata sanatos, mai ales de
STUDIU Sa dormi mult la sfarsit de saptamana este o necesitate, nu un moft STUDIU Sa dormi mult la sfarsit de saptamana este o necesitate, nu un moft
Odihna insuficienta poate dauna sanatatii. Lipsa somnului poate afecta memoria si poate cauza probleme de concentrare, iar in timp efectele se pot agrava si pot provoca tensiune arteriala ridicata, diabet si risc crescut de boli de inima. Din fericire, un studiu publicat in Journal of Sleep
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda