Skip to article

Cele mai bune vitamine pentru combaterea acneei

Daca aveai impresia ca vitaminele sunt utile doar in lupta contra racelii si gripei, te-ai inselat. Exista vitamine si minerale extrem de importante - A, B, C, E -, care se transforma intr-o metoda naturala de a scapa de unul dintre cele mai mari cosmaruri ale frumusetii tale - acneea.

Vitamina E

Vitamina E este cea mai importanta pentru mentinerea sanatoasa a pielii si in combaterea acneei. Acest antioxidant este recunoscut pentru calitatile valoroase pe care le are in ingrijirea pielii, deoarece lupta eficient contra radicalilor liberi care ataca in general celulele sanatoase ale organismului.

Este un antioxidant extrem de puternic, ceea ce inseamna ca elimina toxinele si ca previne imbatranirea prematura a pielii. Are proprietati hidratante si ajuta la vindecarea rapida a pustulelor si cicatricilor pielii, impiedicand revenirea lor.

Aportul de vitamina E poate fi asigurat zilnic prin alimentatie, deoarece exista o multime de alimente sanatoase bogate in ea:

- migdale,
- alune,
- seminte de floarea soarelui,
- germeni de grau;
- broccoli,
- papaya,
- coacaze.
- masline etc.

Vitamina A

Vitamina A este una dintre cele mai folosite in prevenirea si tratarea acneei. Ea poate fi asimilata in organism prin alimentatie, dar si sub forma sintetica, prin creme si lotiuni pentru ten sau de suplimente alimentare.

Se gaseste cel mai adesea in solutii topice pentru acnee - retinoizi si ajuta la regenerarea celulara si la mentinerea curata a porilor.

Alimentele care contin acest antioxidant si care sunt recomandate pentru consum zilnic sunt:

- lactatele,
- morcovul, unul dintre cele mai bogate alimente in aceasta vitamina;
- spanacul;
- napii,
- ficatul de vitel;
- varza,
- ardeiul gras.

Vitamina B

Complexul de vitamine B joaca un rol esential in ingrijirea pielii, in special a tenului. Un aport zilnic de vitamine din complexul B iti poate asigura o piele frumoasa si sanatoasa de-a lungul intregii vieti.

Are un rol extrem de important in combaterea stresului cotidian, una dintre potentialele cauze ale acneei. Imbunatateste circulatia sanguina si reduce aparitia cicatricilor. Unele tipuri de B sunt antioxidante si ajuta la detoxifierea pielii si la prevenirea dezvoltarii unor bacterii periculoase sau a revenirii problemelor acneice ale tenului.

Unele dintre cele mai importante surse alimentare de vitamina B sunt:

- carnea de porc,
- fructele de mare,
- legumele cu frunze verzi,
- cerealele integrale,
- puiul,
- alunele,
- galbenusul de ou,
- bananele,
- ciupercile,
- citricele.

Vitamina C

Vitamina C, alaturi de bioflavonoide, este responsabila pentru peste 300 de functii metabolice ale organismului. Este unul dintre cei mai importanti antioxidanti si are un rol esential in regenerarea celulara, in lupta contra infectiilor (pentru ca are proprietati antibacteriene) si in stimularea imunitatii, toate acestea fiind extrem de necesare in lupta contra acneei.

Alimente bogate in vitamica C sunt:

- citricele (portocale, lamai, grepfrut etc.),
- broccoli-ul si, in general, legumele verzi,
- ardeiul gras,
- patrunjelul,
- conopida,
- fructele de padure (in special afine),
- capsunile etc.

Autor: Daniela Ganciu

Foto: http://www.wernickescorrection.com

Articole recomandate

Ce se intampla in corpul tau daca bei apa cu stafide dimineata. Efecte uluitoate! Ce se intampla in corpul tau daca bei apa cu stafide dimineata. Efecte uluitoate!
Stafidele sunt un superaliment datorita vitaminelor, fibrelor si mineralelor pe care le contin dinabundenta. Tocmai de aceea, atat doctorii, cat si nutritionistii recomanda stafidele in orice dieta. S-a descoperit ca beneficiile acestor minunate alimente sunt chiar mai puternice daca le lasam peste
Stiai ca nu e bine sa bei lapte cand iei fier? Cand si cum sa consumi suplimentele alimentare Stiai ca nu e bine sa bei lapte cand iei fier? Cand si cum sa consumi suplimentele alimentare
Numarul celor care iau suplimente alimentare creste in fiecare an: dovada stau studiile care au aratat ca intre 1999 si 2012 folosirea vitaminei D a crescut de peste patru ori, iar numarul suplimentelor alimentare cu ulei de peste consumate a crescut de noua ori. Tocmai de aceea este important sa
Top 10 super-alimente pentru un par sanatos Top 10 super-alimente pentru un par sanatos
Este adevarat: alimentatia are un impact asupra pletelor tale! Astfel, putem stimula cresterea parului, ii putem imbunatati stralucirea, textura si, in general, sanatatea sa, prin ceea ce mancam. Am intocmit un Top 10 al alimentelor care pot imbunatati sanatatea parului tau, ele fiind surprinzator
Vrei un somn bun? Iata 5 lucruri pe care nu ar trebui sa le faci in pat Vrei un somn bun? Iata 5 lucruri pe care nu ar trebui sa le faci in pat
Pentru a avea un somn bun si a te odihni noaptea cum se cuvine, ar trebui sa iti pastrezi patul si dormitorul drept un sanctuar al relaxarii. Iata cateva lucruri pe care nu ar trebui sa le faci niciodata in pat daca vrei sa ai un somn bun, iar a doua zi de dimineata sa te trezesti cu pofta de
Pericolul din carnea de pui: fetita imbatranita cu doi ani din cauza hormonilor Pericolul din carnea de pui: fetita imbatranita cu doi ani din cauza hormonilor
Medicii endocrinologi trag un semnal de alarma. Acestia atrag atentia asupra efectelor negative pe care hormonii din carnea de pui ii pot avea asupra copiilor.  Specialistii spun ca in cabinetele lor vin tot mai multi parinti cu copii care prezinta dereglari hormonale din cauza consumului
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda