Skip to article

Crampele menstruale - cum le tratezi prin miscare

Crampele menstruale - cum le tratezi prin miscare
Crampele menstruale sunt o problema tot mai frecventa a femeilor din ziua de azi. Iar partea cea mai rea este ca, uneori, nici macar pastilele nu mai au efecte suficient de puternice impotriva acestora. Din fericire, exista o solutie extrem de simpla, care are efecte benefice rapide in acest sens: exercitiile fizice.

Asadar, cu cateva zile inainte de menstruatie, este recomandat sa faci cateva exercitii fizice, care sa previna aparitia durerilor insuportabile din acele zile.

Dar pentru ca nu este foarte usor sa iti gasesti timpul necesar pentru a merge la sala sau la cursurile de dans, ai la indemana cateva variante simple prin care poti face sport si prin care poti preveni astfel crampele menstruale.

Iesi la plimbare cu o prietena

In pauza de masa sau dupa programul de munca intalneste-te cu o prietena si mergeti impreuna intr-un parc. Plimbati-va in timp ce va povestiti ultimele noutati. Partea buna este ca desi veti merge aproximativ 30 de minute pe jos, nu veti simti niciun efort pentru ca timpul va trece foarte repede, intr-un mod placut.

Nu este nevoie sa mariti pasul, ci sa va plimbati pentru o perioada mai lunga de 20 de minute. Daca repeti acest mini exercitiu cu aproximativ 4 zile inainte de menstruatie, te vei simti foarte bine.

Mergi la piscina

Inotul este un excercitiu fizic foarte bun, dar inainte de orice este o modalitate buna de relaxare. Jumatate de ora de inot sau exercitii in apa, facute cu cateva zile inainte de menstruatie, sunt de mare ajutor in prevenirea crampelor menstruale.

Inotul iti relaxeaza toti muschii, iar daca vei lucra foarte mult la nivelul musculaturii picioarelor si a abdomenului, rezultatele vor fi incredibile. Abia daca vei simti ca ai trecut de perioada menstruala.

Yoga sau stretching

Cu siguranta ai cate 10 - 15 minute libere in fiecare seara, timp in care poti face o serie de exercitii de stretching sau yoga. Fa-ti un dus cu apa calduta pentru a-ti relaxa muschii, iar apoi incearca o serie de miscari care iti vor intinde musculatura si te vor ajuta sa te relaxezi in totalitate. Exercitiile de yoga sunt si ele, de asemenea, foarte benefice. Nu ai nevoie de exercitii foarte complexe, ci de undele care sa iti stimuleze organismul sa fie activ.

Dans

Daca niciuna dintre variantele de mai sus nu ti se potriveste sau nu te tenteaza, ar fi bine sa optezi pentru cateva miscari de dans. Fa-ti un playlist cu cateva melodii foarte ritmate si lasa-ti corpul sa se miste cat mai alert, energic. Cu cat vei depune mai mult efort, cu atat durerile menstruale vor fi mai diminuate.

Incearca sa dansezi cate 15 - 20 de minute in fiecare seara, cu cel putin 5 zile inainte de menstruatie. Chiar daca vei face o usoara febra musculara, cel putin ai garantia ca in cele cateva zile de menstruatie starea ta fizica va fi destul de buna.

Un alt exercitiu cardio este saritul corzii. Ai nevoie doar de o coarda, de tricou si o pereche de pantaloni scurti. De asemenea, este recomandat sa sari coarda in aer liber sau intr-o incapere inalta, in care nu exista o lustra sau alte obiecte pe care le poti sparge, lovi etc.

Autor: Corina Petrea

Articole recomandate

Cum scazi febra rapid. Cea mai sigura metoda Cum scazi febra rapid. Cea mai sigura metoda
Febra este o reactie normala a corpului si arata ca organismul nostru lupta cu o infectie. Pentru a evita complicatiile, febra trebuie scazuta in cazul in care depaseste 39 de grade Celsius. Prof. dr. Adrian Streinu-Cercel, managerul Institutului de Boli Infectioase "Matei Bals" a dezvaluit care
Eucaliptul: beneficii pentru aparatul respirator Eucaliptul: beneficii pentru aparatul respirator
Eucaliptul este o planta medicinala recomandata in cazul bolilor care afecteaza tractul respirator, cum ar fi gripa, astmul sau racelile. Exista mai mult de 700 de specii din acest copac, originar din Australia si Tasmania, care este distribuit in toate partile lumii. Datorita capacitatii sale mari
VIDEO Infectia cu coronavirus 3D VIDEO Infectia cu coronavirus 3D
Medicii americani au reusit sa surprinda in imagini 3D plamanii unui barbat in varsta de 50 de ani, care prezenta infectie cu coronavirus. Videoclipul VR al cavitatii sale toracice arata cum se raspandeste in ambii plamani infectia cu coronavirus (culoarea galbena). Cu doar cateva zile inainte de
Cum iti intaresti si protejezi plamanii de infectia cu coronavirus Cum iti intaresti si protejezi plamanii de infectia cu coronavirus
Cea mai buna modalitate de a te proteja de coronavirus, pe langa respectarea masurilor recomandate de Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS), este sa ai grija de sanatatea ta generala, astfel incat sistemul tau imunitar sa fie in cele mai bune conditii. COVID-19 afecteaza in principal plamanii si
Simptomele coronavirusului incep lent si se agraveaza rapid, spun medicii Simptomele coronavirusului incep lent si se agraveaza rapid, spun medicii
Pe masura ce noul coronavirus se raspandeste, medicii pot vedea mult mai clar cum se manifesta aceasta boala si cum reactioneaza organismul dupa infectarea cu SARS CoV-2. Cercetarile medicilor au aratat ca pacientii infectati cu coronavirus prezinta mai intai simptome usoare, cum ar fi o tuse