Skip to article

Cum sa combini alimentele pentru a preveni constipatia

Constipatia nu este o afectiune propriu-zisa, insa poate fi o problema frecventa si suparatoare in conditiile unei diete necorespunzatoare sau a combinarii neinspirate a alimentelor consumate.

Pentru a preveni constipatia si neplacerile pe care le cauzeaza, este esential sa fii bine informata cu privire la combinatiile permise si interzise de alimente.



Decizia de a consuma alimentele in anumite combinatii poate avea efecte spectaculoase asupra tranzitului tau intestinal. Este important totusi ca adoptarea unor obiceiuri alimentare sanatoase de acest tip sa fie insotita si de alte practici benefice, precum consumul moderat de hrana, respectarea meselor principale de peste zi si ingerarea alimentelor intr-o ordine anume.

Descopera in continuare care sunt grupele alimentare pe care trebuie sa le ai in vedere si combinatiile de alimente care te ajuta sa previi constipatia!

Cum combini proteinele

Proteinele sunt nutrienti complecsi (digestia lor poate dura 3 ore sau mai mult), care trebuie consumati in cantitati moderate pentru a preveni constipatia. Acestia pot fi impartiti in 5 categorii diferite: proteine din cereale, proteine din leguminoase, proteine din lactate, proteine din carne si proteine din oleaginoase si oua.

Aceste categorii de proteine pot fi consumate in combinatii stricte: spre exemplu, poti consuma la aceeasi masa proteine din cereale si leguminoase. In rest, evita sa combini categoriile de proteine intre ele pentru a preveni constipatia.

Retine si ca proteinele se digera excelent atunci cand sunt combinate cu legume fara amidon.

Cum combini carbohidratii

Carbohidratii sunt nutrienti vitali pentru organism, pentru a beneficia de energie, insa pot crea probleme digestive, prin simplul fapt ca sunt digerati in 2 sau mai multe ore. Poti obtine carbohidrati din alimente precum cerealele si produsele rezultate in urma prelucrarii lor, cat si din alimentele care contin amidon (cartofi etc.).

Pentru a preveni constipatia si simptomele asociate ei (flatulenta, disconfort abdominal, balonare etc.), este important sa nu combini la aceeasi masa alimente bogate in proteine cu unele bogate in carbohidrati.

Totodata, grupele de carbohidrati - alimentele bogate in amidon si cele bogate in zaharuri, de pilda - nu trebuie nici ele combinate. Nu este indicat, de asemenea, sa optezi pentru o combinatie de alimente dulci si alimente proteice.

Cum combini fructele

Fructele si lichidele se numara printre cele mai usor de digerat grupe de alimente. Cele mai multe fructe contin o cantitate foarte mare de apa (citricele, perele, piersicile, ciresele, merele, prunele, pepenii galbeni si verzi, fructele de padure) si sunt digerate complet de organism in 30-45 minute.

Pentru a preveni constipatia, este esential sa permiti digestia completa a fructelor si sa eviti combinarea lor cu alimente bogate in proteine si amidon (carbohidrati).

Cum combini legumele

Legumele sunt digerate in general usor si pot fi combinate in cele mai multe cazuri atat cu alimente proteice, cat si cu produse bogate in carbohidrati, fara a exista riscul instalarii constipatiei.

Cel mai rapid se vor digera legumele cu frunze verzi, bogate in apa, iar cel mai incet, legumele cu un continut ridicat de amidon (cartofi, dovlecei etc.).

Autor: D.S.

Articole recomandate

Intre ce ore functioneaza cel mai bine organele corpului uman Intre ce ore functioneaza cel mai bine organele corpului uman
Totul in jurul nostru se reteta ciclic: secundele, minutele, orele, zilele, anii, anotimpurile, somnul, respiratia, bataile inimii. Viata e formata  dintr-o intreaga gama de cicluri care creeaza o adevarata simfonie. Daca reusim sa mentinem un ritm corect in interiorul si in afara noastra,
ZMEURUL - un aliat al femeii de la pubertate la menopauza ZMEURUL - un aliat al femeii de la pubertate la menopauza
Probleme la nivelul aparatului genital feminin pot să apară încă de la pubertate, care poate fi precoce sau întârziată. Ulterior în viața femeii, frecvent apar tulburările de ciclu menstrual, iar sindromul premenstrual este deseori dificil de
Cum ne ingrijim sanatatea cu migdale si suc de aloe vera? Cum ne ingrijim sanatatea cu migdale si suc de aloe vera?
Întreținerea sănătății ar trebui să facă parte din obiceiurile noastre zilnice, deoarece poate fi considerată singura bogăție a noastră. De cele mai multe ori ne gândim la starea sănătății doar atunci când se
Laptisorul de matca - sursa remediilor pentru sanatate Laptisorul de matca - sursa remediilor pentru sanatate
In cunostintele majoritatii oamenilor, produsele apicole benefice se rezuma aproximativ la mierea de albine si propolis. Stupul de albine are parte de organizare, astfel in cadrul unei colonii de albine mierea reprezinta doar produsul muncii zilnice. Pe langa miere si propolis ce este utilizat cu
12 obiceiuri care DISTRUG creierul uman. Elimina-le IMEDIAT din rutina ta! 12 obiceiuri care DISTRUG creierul uman. Elimina-le IMEDIAT din rutina ta!
Creierul uman este distrus de aceste obiceiuri! Fara sa-ti dai seama, anumite lucruri pe care le faci zilnic iti erodeaza creierul si capacitatea lui de a functiona la cote optime. Astfel, iti reduci capacitatile cognitive si, odata cu avansarea in varsta, pot aparea tulburari degenerative. Iata 12
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda