Skip to article

Cum sa fii sanatoasa in 2012

Cum sa fii sanatoasa in 2012
Stabilirea unor obiective pentru noul an ar trebui sa includa adoptatea unui stil de viata mai sanatos. Din pacate, cei mai multi nu reusesc sa se tina de regulile sanatoase pe care si le stabilesc. In loc de acest lucru, alege-ti cateva schimbari mici in stilul tau de viata si respecta ceea ce ai decis. In timp, aceste mici schimbari, usor de facut, vor avea un impact benefic asupra starii tale generale de sanatate.

Iata ce poti face pentru a fi mai sanatoasa in 2012:

Schimba bauturile consumate

Daca obisnuiesti sa cumperi sucuri aciduate sau sa bei multa cafea, se poate sa faci acest lucru automat, fara sa te mai gandesti la ceea ce contin produsele consumate si ce consecinte au asupra organismului tau. Intreaba-te cand a fost ultima oara cand ai baut un ceai natural. Elimina sucurile din comert si bea mai multa apa plata sau ceai neindulcit. Redu cestile de cafea consumate zilnic si cantitatea de zahar din bauturi.

Cumpara cereale integrale

Cand cumperi cereale pentru micul dejun, paste, batoane sau alte produse din cereale, alege-le pe cele integrale. Cerealele integrale contin fibre, minerale, fier si carbohidrati care ofera energie organismului. Mai mult decat atat, aceste cereale iti dau senzatia de saturatie pentru o perioada mai lunga de timp. O mica schimbare cum ar fi micul dejun din cereale integrale te poate ajuta sa renunti la gustarile cu care te-ai obisnuit.

Fa sport putin si des

Daca te ingrozeste ideea de a transpira ore intregi la sala, treci la planul doi de bataie. Poti face scurte sesiuni de exercitii de cate 15 minute, oricat de des se poate. Combina exercitii pe care le faci acasa cu unele pe care le poti face pe strada sau chiar la serviciu. Astfel, fara sa-ti afectezi programul zilnic, vei face mai multa miscare. De exemplu, urca scarile in loc sa iei liftul sau mergi pe jos cateva statii.

Stabileste obiective mici pentru slabit

Nu te mai gandi ca nu vei da jos niciodata cele 7 kilograme acumulate in ultima perioada. Stabileste-ti scopuri realiste, mici, pentru perioade bine definite. De exemplu, este mai practic sa-ti propui sa slabesti intr-o luna 1-2 kg decat sa vrei ca intr-un singur sezon sa slabesti foarte mult. Odata ce-ti atingi un obiectiv, te vei simti incurajata sa continui.

Mananca mai multe fructe si legume

Fructele si legumele sunt alimente care iti ajuta organismul sa lupte impotriva multor afectiuni. Inlocuieste cateva mese saptamanale pe baza de carne cu unele preparate doar din legume si zarzavat. Pune in pachetelul de serviciu cate un fruct, zilnic. Cand consumi fructe si legume in mod constient, nu vei mai uita merele cu saptamanile in bucatarie.

Somn si frumusete

Una dintre cele mai eficiente metode de a fi mereu in forma este sa ai un program regulat de somn. Culca-te la o ora rezonabila si trezeste-te dimineata devreme. Vei vedea ca odata ce organismul se obisnuieste cu noul program, vei avea alt tonus, vei fi mai energica si mai optimista. Odihna are efecte remarcabile asupra psihicului si rezistentei organismului.

Introdu in programul saptamanal cateva ore in care sa te dedici aspectului tau. Fa-ti un ritual pentru fiecare parte a corpului, de la cap la picioare. Intotdeauna exista o zona neglijata, pe care acum o poti redescoperi. O crema hidratanta, un masaj sau o masca te relaxeaza si improspateaza. In timp, vei invata sa ai mai multa grija de tine si te vei aprecia mai mult.

Autor: Elisa Costache

Articole recomandate

Cum scazi febra rapid. Cea mai sigura metoda Cum scazi febra rapid. Cea mai sigura metoda
Febra este o reactie normala a corpului si arata ca organismul nostru lupta cu o infectie. Pentru a evita complicatiile, febra trebuie scazuta in cazul in care depaseste 39 de grade Celsius. Prof. dr. Adrian Streinu-Cercel, managerul Institutului de Boli Infectioase "Matei Bals" a dezvaluit care
Eucaliptul: beneficii pentru aparatul respirator Eucaliptul: beneficii pentru aparatul respirator
Eucaliptul este o planta medicinala recomandata in cazul bolilor care afecteaza tractul respirator, cum ar fi gripa, astmul sau racelile. Exista mai mult de 700 de specii din acest copac, originar din Australia si Tasmania, care este distribuit in toate partile lumii. Datorita capacitatii sale mari
VIDEO Infectia cu coronavirus 3D VIDEO Infectia cu coronavirus 3D
Medicii americani au reusit sa surprinda in imagini 3D plamanii unui barbat in varsta de 50 de ani, care prezenta infectie cu coronavirus. Videoclipul VR al cavitatii sale toracice arata cum se raspandeste in ambii plamani infectia cu coronavirus (culoarea galbena). Cu doar cateva zile inainte de
Cum iti intaresti si protejezi plamanii de infectia cu coronavirus Cum iti intaresti si protejezi plamanii de infectia cu coronavirus
Cea mai buna modalitate de a te proteja de coronavirus, pe langa respectarea masurilor recomandate de Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS), este sa ai grija de sanatatea ta generala, astfel incat sistemul tau imunitar sa fie in cele mai bune conditii. COVID-19 afecteaza in principal plamanii si
Simptomele coronavirusului incep lent si se agraveaza rapid, spun medicii Simptomele coronavirusului incep lent si se agraveaza rapid, spun medicii
Pe masura ce noul coronavirus se raspandeste, medicii pot vedea mult mai clar cum se manifesta aceasta boala si cum reactioneaza organismul dupa infectarea cu SARS CoV-2. Cercetarile medicilor au aratat ca pacientii infectati cu coronavirus prezinta mai intai simptome usoare, cum ar fi o tuse