Skip to article

Cum sa fii sanatoasa in 2012

Cum sa fii sanatoasa in 2012
Stabilirea unor obiective pentru noul an ar trebui sa includa adoptatea unui stil de viata mai sanatos. Din pacate, cei mai multi nu reusesc sa se tina de regulile sanatoase pe care si le stabilesc. In loc de acest lucru, alege-ti cateva schimbari mici in stilul tau de viata si respecta ceea ce ai decis. In timp, aceste mici schimbari, usor de facut, vor avea un impact benefic asupra starii tale generale de sanatate.

Iata ce poti face pentru a fi mai sanatoasa in 2012:

Schimba bauturile consumate

Daca obisnuiesti sa cumperi sucuri aciduate sau sa bei multa cafea, se poate sa faci acest lucru automat, fara sa te mai gandesti la ceea ce contin produsele consumate si ce consecinte au asupra organismului tau. Intreaba-te cand a fost ultima oara cand ai baut un ceai natural. Elimina sucurile din comert si bea mai multa apa plata sau ceai neindulcit. Redu cestile de cafea consumate zilnic si cantitatea de zahar din bauturi.

Cumpara cereale integrale

Cand cumperi cereale pentru micul dejun, paste, batoane sau alte produse din cereale, alege-le pe cele integrale. Cerealele integrale contin fibre, minerale, fier si carbohidrati care ofera energie organismului. Mai mult decat atat, aceste cereale iti dau senzatia de saturatie pentru o perioada mai lunga de timp. O mica schimbare cum ar fi micul dejun din cereale integrale te poate ajuta sa renunti la gustarile cu care te-ai obisnuit.

Fa sport putin si des

Daca te ingrozeste ideea de a transpira ore intregi la sala, treci la planul doi de bataie. Poti face scurte sesiuni de exercitii de cate 15 minute, oricat de des se poate. Combina exercitii pe care le faci acasa cu unele pe care le poti face pe strada sau chiar la serviciu. Astfel, fara sa-ti afectezi programul zilnic, vei face mai multa miscare. De exemplu, urca scarile in loc sa iei liftul sau mergi pe jos cateva statii.

Stabileste obiective mici pentru slabit

Nu te mai gandi ca nu vei da jos niciodata cele 7 kilograme acumulate in ultima perioada. Stabileste-ti scopuri realiste, mici, pentru perioade bine definite. De exemplu, este mai practic sa-ti propui sa slabesti intr-o luna 1-2 kg decat sa vrei ca intr-un singur sezon sa slabesti foarte mult. Odata ce-ti atingi un obiectiv, te vei simti incurajata sa continui.

Mananca mai multe fructe si legume

Fructele si legumele sunt alimente care iti ajuta organismul sa lupte impotriva multor afectiuni. Inlocuieste cateva mese saptamanale pe baza de carne cu unele preparate doar din legume si zarzavat. Pune in pachetelul de serviciu cate un fruct, zilnic. Cand consumi fructe si legume in mod constient, nu vei mai uita merele cu saptamanile in bucatarie.

Somn si frumusete

Una dintre cele mai eficiente metode de a fi mereu in forma este sa ai un program regulat de somn. Culca-te la o ora rezonabila si trezeste-te dimineata devreme. Vei vedea ca odata ce organismul se obisnuieste cu noul program, vei avea alt tonus, vei fi mai energica si mai optimista. Odihna are efecte remarcabile asupra psihicului si rezistentei organismului.

Introdu in programul saptamanal cateva ore in care sa te dedici aspectului tau. Fa-ti un ritual pentru fiecare parte a corpului, de la cap la picioare. Intotdeauna exista o zona neglijata, pe care acum o poti redescoperi. O crema hidratanta, un masaj sau o masca te relaxeaza si improspateaza. In timp, vei invata sa ai mai multa grija de tine si te vei aprecia mai mult.

Autor: Elisa Costache

Articole recomandate

Ce simptome usoare de coronavirus pot fi tratate acasa! Explicatiile dr. Virgil Musta Ce simptome usoare de coronavirus pot fi tratate acasa! Explicatiile dr. Virgil Musta
Pacientii infectati cu coronavirus care sunt asimptomatici sau prezinta forme usoare de COVID-19 vor fi monitorizati si tratati de medicii de familie. Medicul Virgil Musta, de la Spitalul Victor Babes din Timisoara, a explicat, pentru Digi24, ce inseamna simptome usoare si cand trebuie sa mearga
Cinci greseli de evitat cand porti masca de protectie Cinci greseli de evitat cand porti masca de protectie
Pandemia COVID-19 ne-a schimbat vietile radical si se pare ca lucrurile nu vor reveni prea curand la normalitatea pe care o stiam. Numarul de cazuri este in continua crestere de saptamani bune, iar nevoia de a preveni infectarea cu noul coronavirus impune ca orice tinuta sa fie "accesorizata" cu
Dr. Virgil Musta: Cum tratezi acasa o forma usoara de COVID-19 Dr. Virgil Musta: Cum tratezi acasa o forma usoara de COVID-19
Medicul Virgil Musta a dezvaluit cum poate fi tratata o forma usoara de COVID-19 acasa. Doctorul recomanda persoanelor infectate cu coronavirus, care sufera de o forma usoara, sa isi intareasca in primul rand imunitatea prin alimentatie si cu suplimente alimentare.  „Evident, nu se
Pacienti vindecati de Covid-19 - intre stigmatizare si disperare Pacienti vindecati de Covid-19 - intre stigmatizare si disperare
Ozonoterapia este o posibila solutie pentru noua categorie de pacienti Daca despre infectia cu Covid-19 auzim noutati la fiecare buletin de stiri, despre efectele secundare ale bolii (sau ale tratamentului), se vorbeste mult mai putin. Sau chiar deloc. De asemenea, miile de infectati zilnic sunt
Obiceiul sanatos care te poate feri de infectia cu coronavirus Obiceiul sanatos care te poate feri de infectia cu coronavirus
Cancelarul german Angela Merkel a recomandat de curand o masura simpla de protectie impotriva infectiei cu coronavirus, la indemana oricui: aerisirea frecventa a incaperilor.  Silviu Gurlui, profesor la Facultatea de Fizică din Iaşi, a explicat la Digi24 de ce această