Skip to article

Cum sa nu faci niciodata un infarct

Femeile sunt mult mai expuse riscului de infarct decat barbatii, in special femeile aflate in cea de-a doua parte a vietii. Factori precum fumatul sau consumul de alcool maresc riscul de infarct si duc la complicatii grave.

Alti factori care favorizeaza infarctul sunt si sarcina, nasterile premature, pilulele anticonceptionale sau depresia.

Pentru a evita aceasta problema de sanatate, este indicat sa renunti la fumat, sa limitezi consumul de alcool, sa consumi multe fructe si legume proaspete si sa ai grija la greutatea corporala.

De asemenea, este foarte important sa mentii zaharul din sange la cote normale si sa iti verifici tensiunea arteriala.

Iata ce mai poti face pentru a evita infarctul:

Mergi pe jos 20 de minute zilnic

Incearca ca in programul tau incarct sa incluzi si o plimbare pe jos de 20 de minute. Renunta la mersul cu autobuzul sau prelungeste plimbarea din parc cu animalul de companie. Mersul pe jos reduce cu 30% riscul de infarct, iar mersul alert cu peste 40%.

Cunoaste diferenta dintre tristete si depresie

Depresia este un factor de risc pentru infarct, care afecteaza anual sute de mii de femei. Femeile care sufera de depresie fumeaza mai mult, mananca mai mult si fac putina miscare. Sunt expuse si riscului de alte afectiuni, precum diabet si hipertensiune, care maresc riscul de infarct.

Incearca sa recunosti simptomele depresiei si sa ceri ajutor de specialitate. Discuta cu medicul tau daca suferi de anxietate, iritabilitate sau oboseala cronica. De asemenea, daca iti pierzi interesul pentru lucrurile care iti faceau placere, mananci mai mult sau mai putin sau suferi de dureri inexplicabile este indicat sa mergi la medic.

Dormi mai mult de 7 ore pe noapte

Incearca sa dormi intre 7 si 8 ore pe noapte. Mai mult de 10 ore de somn pe noapte cresc riscul de infarct cu peste 60%. Si persoanele care sforaie sunt mai expuse riscului de infarct. Este astfel indicat sa mergi la un medic, care sa te ajute sa iti imbunatatesti calitatea somnului.

De asemenea, acesta poate depista daca suferi de sindromul metabolic, o afectiune care creste riscul de afectiuni cardiovasculare si diabet.

Consuma ulei de masline

Renunta la uleiurile procesate si consuma cat mai mult ulei de masline. Acesta poate fi consumat in salate, produse de patiserie, paste si alte preparate. Uleiul de masline reduce riscul de infarct si protejeaza arterele sangvine.

Trateaza migrenele

Ultimele cercetari indica faptul ca intre migrene si infarct exista o stransa legatura. Femeile sunt mult mai expuse acestor dureri, ceea ce mareste riscul de infarct. Incearca sa previi si sa tratezi din timp aceste dureri suparatoare. Daca este cazul, mergi la medic, care iti va prescrie anumite medicamente.

Fii atenta la palpitatii

Mergi la medic de urgenta daca palpitatiile sunt insotite de respiratie sacadata, delir sau dureri in piept. Acestea sunt semne ale fibrilatiilor arteriale, fenomene care maresc riscul de infarct.

Consuma cartofi dulci

Cartofii dulci, stafidele, bananele si sucul de tomate sunt alimente bogate in potasiu, un minerale care reduce riscul de infarct. Alte surse alimentare bogate in potasiu sunt fructele, pestele, carnea de pasare si produsele lactate.


Articole recomandate

5 probleme de sanatate pe care PLANSUL le poate rezolva 5 probleme de sanatate pe care PLANSUL le poate rezolva
Femeile din SUA plang de aproximativ 3,5 ori pe lună, în timp ce bărbații de aproximativ 1,9 ori pe lună, potrivit datelor. Cu toate acestea, societatea vede adesea plânsul ca un semn al slăbiciunii. Dar dacă simțiți că trebuie sa plangi
Cum sa tii herpesul sub control cu remedii naturale Cum sa tii herpesul sub control cu remedii naturale
Herpesul se poate activa oricand odata de a intrat in organismul virusul care il produce. El ramane in stare “latenta” in celulele nervoase, pana cand ceva (stres, oboseala, expunere la soare etc.) il “trezeste. Cercetatorii au descoperit ca unele alimente contribuie la activarea
Metode eficiente care te ajuta sa iti relaxezi trupul si mintea Metode eficiente care te ajuta sa iti relaxezi trupul si mintea
Programul zilnic incarcat, orele suplimentare la birou sau agitatia orasului sunt doar cativa dintre factorii declansatori care iti pot perturba linistea. Pentru a sta departe de presiunea stresului, iti recomandam cele mai usoare metode de relaxare. Pentru a te deconecta de la stresul zilnic, dar
Tratamente care combat efectele negative ale soarelui asupra tenului Tratamente care combat efectele negative ale soarelui asupra tenului
Daca vara vrem sa fim suple si bronzate, o data cu trecerea anotimpului aceste provocari se schimba. Cat de temeinic ti-ai ingrijit si protejat pielea in lunile calduroase ale anului vei observa, cu siguranta, toamna, privindu-te in oglinda. Te simti dezamagita in privinta texturii si sanatatii
8 lucruri pe care le faci zilnic si te strezeaza la maximum, fara sa stii 8 lucruri pe care le faci zilnic si te strezeaza la maximum, fara sa stii
Stresul face parte din viata noastra. E pretutindeni si atat de mult incat a devenit ceva obisnuit. Nici nu te mai mira faptul ca esti stresat. Ceea ce nu stii este ca te sabotezi singur. Iata care sunt obiceiurile care te streseaza la maximum si nici macar nu-ti dai seama de asta. 1. Nu razi Daca
Link-uri recomandate:designer interior onlinedesigner interior bucurestinikydecor.romobilier living preturiclassic interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda