Skip to article

De ce ai nevoie de vitamina D si in ce alimente o gasesti

De ce ai nevoie de vitamina D si in ce alimente o gasesti
Vitamina D este esentiala pentru buna functionare a organismului, dar nu se gaseste in atat de multe alimente precum vitamina C, de exemplu.

De aceea, este foarte important sa stii care sunt alimentele ce contin vitamina D si sa le consumi cu regularitate pentru a evita situatia neplacuta de a avea carente.




Beneficii vitamina D

Vitamina liposolubila, vitamina D ajuta la fixarea calciului in oase si este singura astfel de substanta pe care corpul o sintetizeaza prin expunerea la razele soarelui. Ai nevoie de vitamina D nu doar pentru a avea oase puternice, ci si pentru a te apara de hipertensiunea arteriala, a te proteja de cancer, a avea memorie buna si a preveni depresia.

In cazul in care nu stiai, vitamina D joaca un rol foarte important in diete, deoarece accelereaza procesul de ardere a grasimilor. In urma unor studii aprofundate, cercetatorii americani au ajuns la concluzia ca lipsa vitaminei D din dieta reduce capacitatea organismului de a topi grasimile. De aceea, este indicat sa nu tii o dieta restrictiva, din care sa elimini alimentele ce contin aceasta vitamina-minune.

Vitamina D de la soare

Este suficient sa stai expusa la soare cate 15 minute, de 2 ori pe saptamana pentru a-ti asigura necesarul optim al acestei vitamine. Pentru a "capta" vitamina, este indicat sa nu folosesti crema de protectie solara. Dupa ce s-au scurs cele 15 minute, poti aplica o lotiune de protectie solara. Expunerile prelungite nu te vor ajuta sa sintetizezi mai multa vitamina D, asa ca nu face abuz.

Vitamina D din alimente

Medicii sustin ca jumatate dintre femei nu reusesc sa asimileze doza zilnica recomandata de vitamina D (intre 800 si 1000 de unitati internationale pe zi) intrucat nu iau suplimente alimentare si nu consuma alimente bogate in aceasta vitamina.

Nu este cazul sa te numeri si tu printre aceste femei, pentru ca tie iti pasa de sanatatea ta! Iata ce alimente au un continut ridicat de vitamina D si mai sunt si delicioase pe deasupra.

Tonul in ulei

Tonul este un aliment senzational. Pe langa faptul ca iti asigura portia de acizi grasi omega 3, ai ocazia sa-ti asiguri si un sfert din cantitatea zilnica necesara de vitamina D din doar 85 de grame de ton.

Somon

100 de grame de somon iti ofera 90% din cantitatea zilnica recomandata de vitamina D. Desigur, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa mananci in fiecare zi somon, pentru a te asigura ca nu-ti va lipsi vitamina D din organism.

Cerealele fortificate

Pe piata gasesti mai multe sortimente de cereale fortificate cu vitamina D. Unde mai pui ca acestea contin fier si vitamina D, substante ce te vor ajuta sa ai energie pe tot parcursul zilei.

Laptele fortificat

O ceasca de lapte fortificat cu vitamina D contine 25% din necesarul zilnic de vitamina D. Specialistii spun ca femeile de pana in 30 de ani, care consuma 10 sau mai multe pahare de lapte pe saptamana au sanse sa nu faca niciodata cancer la san.

Oua

Ouale sunt si ele o sursa buna de vitamina D. Un galbenus de ou iti ofera 6% din necesarul zilnic de vitamina D. Nu este mult, dar conteaza.

Creveti

Crevetii nu sunt doar saraci in calorii, ci sunt si surse de vitamina D. Micile crustacee au un continut ridicat de proteine si zinc, astfel ca vor contribui la intarirea sistemului imunitar.

Sucul de portocale fortificat

Un pahar de suc proaspat de portocale, fortificat cu calciu si vitamina D, iti asigura un sfert din necesarul zilnic. In plus, contine antioxidanti si vitamina C ideali pentru a te feri de boli.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Ce simptome usoare de coronavirus pot fi tratate acasa! Explicatiile dr. Virgil Musta Ce simptome usoare de coronavirus pot fi tratate acasa! Explicatiile dr. Virgil Musta
Pacientii infectati cu coronavirus care sunt asimptomatici sau prezinta forme usoare de COVID-19 vor fi monitorizati si tratati de medicii de familie. Medicul Virgil Musta, de la Spitalul Victor Babes din Timisoara, a explicat, pentru Digi24, ce inseamna simptome usoare si cand trebuie sa mearga
Cinci greseli de evitat cand porti masca de protectie Cinci greseli de evitat cand porti masca de protectie
Pandemia COVID-19 ne-a schimbat vietile radical si se pare ca lucrurile nu vor reveni prea curand la normalitatea pe care o stiam. Numarul de cazuri este in continua crestere de saptamani bune, iar nevoia de a preveni infectarea cu noul coronavirus impune ca orice tinuta sa fie "accesorizata" cu
Dr. Virgil Musta: Cum tratezi acasa o forma usoara de COVID-19 Dr. Virgil Musta: Cum tratezi acasa o forma usoara de COVID-19
Medicul Virgil Musta a dezvaluit cum poate fi tratata o forma usoara de COVID-19 acasa. Doctorul recomanda persoanelor infectate cu coronavirus, care sufera de o forma usoara, sa isi intareasca in primul rand imunitatea prin alimentatie si cu suplimente alimentare.  „Evident, nu se
Pacienti vindecati de Covid-19 - intre stigmatizare si disperare Pacienti vindecati de Covid-19 - intre stigmatizare si disperare
Ozonoterapia este o posibila solutie pentru noua categorie de pacienti Daca despre infectia cu Covid-19 auzim noutati la fiecare buletin de stiri, despre efectele secundare ale bolii (sau ale tratamentului), se vorbeste mult mai putin. Sau chiar deloc. De asemenea, miile de infectati zilnic sunt
Obiceiul sanatos care te poate feri de infectia cu coronavirus Obiceiul sanatos care te poate feri de infectia cu coronavirus
Cancelarul german Angela Merkel a recomandat de curand o masura simpla de protectie impotriva infectiei cu coronavirus, la indemana oricui: aerisirea frecventa a incaperilor.  Silviu Gurlui, profesor la Facultatea de Fizică din Iaşi, a explicat la Digi24 de ce această