Skip to article

De ce ai nevoie de vitamina D si in ce alimente o gasesti

Vitamina D este esentiala pentru buna functionare a organismului, dar nu se gaseste in atat de multe alimente precum vitamina C, de exemplu.

De aceea, este foarte important sa stii care sunt alimentele ce contin vitamina D si sa le consumi cu regularitate pentru a evita situatia neplacuta de a avea carente.




Beneficii vitamina D

Vitamina liposolubila, vitamina D ajuta la fixarea calciului in oase si este singura astfel de substanta pe care corpul o sintetizeaza prin expunerea la razele soarelui. Ai nevoie de vitamina D nu doar pentru a avea oase puternice, ci si pentru a te apara de hipertensiunea arteriala, a te proteja de cancer, a avea memorie buna si a preveni depresia.

In cazul in care nu stiai, vitamina D joaca un rol foarte important in diete, deoarece accelereaza procesul de ardere a grasimilor. In urma unor studii aprofundate, cercetatorii americani au ajuns la concluzia ca lipsa vitaminei D din dieta reduce capacitatea organismului de a topi grasimile. De aceea, este indicat sa nu tii o dieta restrictiva, din care sa elimini alimentele ce contin aceasta vitamina-minune.

Vitamina D de la soare

Este suficient sa stai expusa la soare cate 15 minute, de 2 ori pe saptamana pentru a-ti asigura necesarul optim al acestei vitamine. Pentru a "capta" vitamina, este indicat sa nu folosesti crema de protectie solara. Dupa ce s-au scurs cele 15 minute, poti aplica o lotiune de protectie solara. Expunerile prelungite nu te vor ajuta sa sintetizezi mai multa vitamina D, asa ca nu face abuz.

Vitamina D din alimente

Medicii sustin ca jumatate dintre femei nu reusesc sa asimileze doza zilnica recomandata de vitamina D (intre 800 si 1000 de unitati internationale pe zi) intrucat nu iau suplimente alimentare si nu consuma alimente bogate in aceasta vitamina.

Nu este cazul sa te numeri si tu printre aceste femei, pentru ca tie iti pasa de sanatatea ta! Iata ce alimente au un continut ridicat de vitamina D si mai sunt si delicioase pe deasupra.

Tonul in ulei

Tonul este un aliment senzational. Pe langa faptul ca iti asigura portia de acizi grasi omega 3, ai ocazia sa-ti asiguri si un sfert din cantitatea zilnica necesara de vitamina D din doar 85 de grame de ton.

Somon

100 de grame de somon iti ofera 90% din cantitatea zilnica recomandata de vitamina D. Desigur, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa mananci in fiecare zi somon, pentru a te asigura ca nu-ti va lipsi vitamina D din organism.

Cerealele fortificate

Pe piata gasesti mai multe sortimente de cereale fortificate cu vitamina D. Unde mai pui ca acestea contin fier si vitamina D, substante ce te vor ajuta sa ai energie pe tot parcursul zilei.

Laptele fortificat

O ceasca de lapte fortificat cu vitamina D contine 25% din necesarul zilnic de vitamina D. Specialistii spun ca femeile de pana in 30 de ani, care consuma 10 sau mai multe pahare de lapte pe saptamana au sanse sa nu faca niciodata cancer la san.

Oua

Ouale sunt si ele o sursa buna de vitamina D. Un galbenus de ou iti ofera 6% din necesarul zilnic de vitamina D. Nu este mult, dar conteaza.

Creveti

Crevetii nu sunt doar saraci in calorii, ci sunt si surse de vitamina D. Micile crustacee au un continut ridicat de proteine si zinc, astfel ca vor contribui la intarirea sistemului imunitar.

Sucul de portocale fortificat

Un pahar de suc proaspat de portocale, fortificat cu calciu si vitamina D, iti asigura un sfert din necesarul zilnic. In plus, contine antioxidanti si vitamina C ideali pentru a te feri de boli.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si