Skip to article

De ce e bine sa faci sport in timpul menstruatiei

De ce e bine sa faci sport in timpul menstruatiei
Menstruatia este o perioada delicata pentru multe femei, iar vorbele din popor tin sa ne faca viata si mai grea. Nu de putine ori ai auzit de la diverse persoane ca nu este bine sa faci anumite lucruri in timpul menstruatiei, printre care si sport.

Gresit, spun specialistii. Exercitiile fizice nu sunt interzise in zilele de menstruatie, ba dimpotriva, te pot ajuta sa treci mai usor peste aceasta perioada.


Desigur, nu vorbim aici despre exercitii fizice foarte solicitante, care te obliga sa depui un efort mare, ci despre exercitiile care te mentin in forma. Daca obisnuiesti sa ai dureri acute in timpul menstruatiei, opteaza pentru exercitii usoare, cu greutati mici, care amelioreaza starile specifice acestor zile.

Medicii ginecologi nu iti recomanda sa faci sport in timpul menstruatiei, daca esti sedentara si nu faci miscare deloc. In schimb, daca esti obisnuita cat de cat cu miscarea, iata ce beneficii ai de pe urma sportului in timpul menstruatiei.

Amelioreaza crampele menstruale

Crampele menstruale iti pot da batai de cap, insa exercitiile de la sala contribuie la ameliorarea durerilor. In plus, in timpul exercitiilor, oraganismul tau secreta mai multe endorfine, care sunt hormoni ai fericirii. Asa cum spuneam mai sus, exercitiile fizice care necesita un efort sustinut nu sunt recomandate in timpul menstruatiei, dar cele pe care ti le dezvaluim acum sunt mai mult decat indicate.

1. Alergarea usoara

Alergarea usoara este o metoda excelenta de a uita de senzatiile suparatoare din timpul menstruatiei. Hidrateaza-te bine inainte, in timpul si dupa sesiunea de alergare. Dupa 15 minute de miscare vei avea o stare de spirit mult mai buna si vei fi mai putin nervoasa. Stii deja ca in zilele de menstruatie te enervezi mai usor si esti mai agitata. Cate 15-30 de minute de alergat in fiecare zi te vor face sa uiti de toate acestea.

2. Mersul pe jos

Mersul pe jos nu doar ca face piciorul frumos, dar te mai si ajuta sa treci cu bine peste perioada de menstruatie. Coboara cu o statie inainte de casa si mergi pe jos. Desi efortul pe care il depui este minim, vei avea o senzatie de multumire, deoarece stii ca acest exercitiu este bun pentru silueta. De asemenea, aproape ca vei uita in ce zile ale lunii esti.

3. Exercitiile de aerobic

Ce poate fi mai placut decat sa faci cateva exercitii de aerobic. Chiar daca simti un anumit disconfort cauzat de menstruatie, este bine sa stii ca aerobicul iti distrage atentia de la dureri si poate fi un mod excelent de a te distra.

4. Inotul

Inotul este un sport pe care il poti practica oricand, deoarece te ajuta sa-ti tonifiezi corpul si sa te mentii in forma maxima. In timpul menstruatiei, inotul te scapa de crampe si de durerile de spate.

Frica de sport in timpul menstruatiei

Antrenorii de fitness spun ca multe femei isi intrerup exercitiile zilnice pe perioada menstruatiei deoarece se tem ca ar putea suferi "accidente" si toata lumea ar putea afla ca sunt in acea perioada a lunii. In ziua de azi, aceasta nu ar trebui sa mai fie o problema, sunt de parere medicii ginecologi, care recomanda utilizarea unui absorbant cu protectie imediata. Acesta iti sporeste confortul, dar si increderea in tine.

Tu faci sport in timpul menstruatiei?

Articole recomandate

Tusea seaca: remedii naturale Tusea seaca: remedii naturale
Tusea este o actiune reflexa comuna care apare atunci cand mucusul se scurge in caile respiratorii. Conform unui studiu din 2015 publicat in Lung India, tusea poate fi un semn de avertizare pentru mai multe boli respiratorii si non-respiratorii si este unul dintre cele mai frecvente motive pentru
De ce sapunul distruge coronavirusul? De ce sapunul distruge coronavirusul?
Spalati-va pe maini, aceasta este fraza pe care o auzim neincetat in aceste zile, in plina pandemie de coronavirus. Potrivit specialistilor, principala arma de aparare contra infectiei cu coronavirus este spalatul pe maini cu apa si cu sapun. Acest gest banal este cea mai buna strategie de
De ce a 8-a zi este critica pentru pacientii cu coronavirus De ce a 8-a zi este critica pentru pacientii cu coronavirus
A opta zi de boala (de cand apar primele simptome) pare a fi una critica pentru pacientii cu coronavirus. Majoritatea se recupereaza si dupa cateva zile sunt externati, insa intre 15% si 20% dintre ei sufera o inflamatie puternica a plamanilor, iar starea lor se inrautateste si ajung la Terapie
Cum scazi febra rapid. Cea mai sigura metoda Cum scazi febra rapid. Cea mai sigura metoda
Febra este o reactie normala a corpului si arata ca organismul nostru lupta cu o infectie. Pentru a evita complicatiile, febra trebuie scazuta in cazul in care depaseste 39 de grade Celsius. Prof. dr. Adrian Streinu-Cercel, managerul Institutului de Boli Infectioase "Matei Bals" a dezvaluit care
Eucaliptul: beneficii pentru aparatul respirator Eucaliptul: beneficii pentru aparatul respirator
Eucaliptul este o planta medicinala recomandata in cazul bolilor care afecteaza tractul respirator, cum ar fi gripa, astmul sau racelile. Exista mai mult de 700 de specii din acest copac, originar din Australia si Tasmania, care este distribuit in toate partile lumii. Datorita capacitatii sale mari