Skip to article

De ce e obligatoriu sa mergi la plaja cat mai curand

Poate ca mai e pana la concediul pe care ti l-ai programat vara aceasta, insa pana atunci iti poti face timp sa mergi la un strand sau la iarba verde pentru a te bucura de razele soarelui. Desi se spune ca soarele e nociv, trebuie sa vedem si partea buna a lucrurilor. Lumina soarelui asigura doza necesara de vitamina D, esentiala pentru sanatatea organismului.

Soarele e bun in doze mici, luate regulat. Astfel, expunerea regulata la soare, in doze mici, ajuta pielea sa-si dezvolte mecanismele de protectie. Unul dintre acestea este, probabil, cresterea nivelului de vitamina D, produsa in organism sub influenta razelor solare.

Daca nu petrecem suficient timp in afara casei, vom avea, cu siguranta un deficit de vitamina D obtinuta natural.

Ce rol are acesta? Vitamina D ajuta la mentinerea oaselor puternice si poate ajuta la protectia impotriva diabetului sau bolilor cardiovasculare, scrie gandul.info.

Afectiunile osoase grave apar, de cele mai multe ori, din cauza lipsei acestui nutrient. Vitamina D stimuleaza absorbtia calciului si fosforului, minerale care intaresc oasele.

Un studiu al Universitatii din Edinburgh arata ca un compus numit oxid nitric, care ajuta la reducerea tensiunii arteriale, este eliberat in sange imediat cum soarele intra in contact cu pielea.

Soarele este responsabil cu imbunatatirea starii de spirit. Expunerea moderata la soare creste nivelul de serotonina din organismul nostru, hormon care actioneaza ca antidepresiv natural.

Intrucat vitamina D imbunatateste functiile cerebrale, soarele este important si pentru creier. Un studiu efectuat pe un grup de persoane de peste 65 de ani a aratat ca functiile cognitive scadeau in contextul nivelurilor mici de vitamina D.

Razele soarelui ajuta la vindecarea unor probleme de piele, cum ar fi acneea, psoriazisul si alte infectii ale pielii provocate de ciuperci.

Efectele benefice ale soarelui asupra organismului nu se opresc aici. Expunerea moderată la razele soarelui poate ajuta la sporirea imunitatii, la imbunatatirea vietii sexuale, la cresterea eficientei tratamentelor medicamentoase si contribuie la reglarea temperaturii corpului.

In ciuda tuturor acestor beneficii, expunerea la soare trebuie facuta cu moderatie, pana la ora 11.00 dimineata si dupa-amiaza, dupa ora 16.00. Chiar si in aceste intervale trebuie utilizate cremele cu factor de protectie UV.

Articole recomandate

Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si