Skip to article

De ce femeile traiesc mai mult decat barbatii?

Majoritatea centenarilor sunt femei, in proportie de patru la unu fata de barbati. Cercetatorii spun ca acest fapt isi are originea in comportamentul fiecarui sex, dar si in diferentele de ordin biologic, social si psihologic.

Barbatii infrunta mai multe riscuri

Barbatii infrunta moartea de mai multe ori in viata din motive de neglijenta sau de comportament riscant, mai ales intre 15 si 24 ani sau 55 - 64 ani. La 50 ani, scaderea nivelului de testosteron favorizeaza cresterea colesterolului rau in detrimentul celui bun, ceea ce face ca barbatii sa fie mai vulnerabili la bolile cardiovasculare.

Metabolismul barbatului este mai rapid

Asta inseamna ca organismul are tendinta sa se distruga mai repede.

Femeia beneficiaza de protectie interna

Estrogenul ii protejeaza inima femeii, cel putin pana la menopauza. El actioneaza ca si antioxidant, neutralizand radicalii liberi ce dauneaza celulelor si accelereaza imbatranirea. Ciclul menstrual contribuie la diminuarea excedentului de fier stocat in organism si care contribuie la formarea radicalilor liberi.

Femeia nu se grabeste

Femeile sunt supuse in principiu riscurilor unor boli cronice precum artrita, osteoporoza si bolile autoimune, in timp ce barbatii sunt in primul rand victime ale unor boli mortale, precum cardiopatiile. Asta nu inseamna ca femeile nu sunt bolnave de inima, dar ca, prin comparatie, nivelul cardiopatiilor este mai ridicat in cazul barbatilor. Femeile, in schimb, traiesc cu bolile lor, nu mor.

Femeia dispune de un avantaj genetic

Exista o gena a cromozomului X care este esentiala pentru repararea ADN-ului. Barbatul, care nu poseda decta un singur cromozom X, are deci o capacitate mai mica de reinnoire a materialului genetic. Femeia, care are doi cromozomi X, este avantajata.

Sfaturi pentru o viata lunga

Ce pot face atat barbatii cat si femeile pentru a-si mari speranta de viata? Nicio surpriza in lista de sugestii, dar intotdeauna e bine sa le repetam deoarece s-a demonstrat ca urmatorii factori au impact asupra longevitatii. Nu uita: chiar si schimbarile mici contribuie la incetinirea ritmului de imbatranire si la conservarea sanatatii.

Mai multe fructe si legume - 5 portii zilnice diminueaza riscul de cancer.
Peste la meniu - de 2 ori pe saptamana pentru reducerea riscului de boala cardiaca.
Vitamine - carenta de vitamina B12 provoaca dementa si pierderi de memorie. Calciul protejeaza de osteoporoza. Acidul folic reduce riscul de cancer la colon.
Mers pe jos - in ritm energic, 30 minute pe zi, de cel putin 5 ori pe saptamana ajuta la prevenirea osteporozei.
Igiena somnului - imbunatateste imunitatea. Lipsa somnului, adica mai putin de 5 ore pe noapte, mareste cu 15% riscul de mortalitate.
Fibrele - consumul de fibre scade riscul de diabet tip 2 si ajuta la scaderea in greutate.


Autor: Nuage

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza