Skip to article

Depaseste stresul de Sarbatori prin alimentatie!

Depaseste stresul de Sarbatori prin alimentatie!
Depresia sezoniera se agraveaza mai ales in preajma Sarbatorilor de iarna. Din fericire, exista cateva alimente care te vor face sa te simti mai bine: faina de ovaz, pestele si ceaiul.

Dieta are un impact semnificativ asupra starii de spirit, si nu ne referim acum la tulburarile de alimentatie (mancatul excesiv pe fond emotional) ce rezulta din stres. Iarna poti folosi dieta pentru a avea mai multa energie si pentru a fi mai putin iritabila.

Exista cateva reguli cheie de respectat pentru a avea o stare de spirit buna, iar printre ele se numara: mentinerea constanta a nivelului glucozei in sange, ceea ce inseamna consumul mai rar de zahar rafinat si amidon, care urca glucoza la nivele alarmante.

Faina de ovaz este marea castigatoare deoarece contine cereale si fibre, ce stabilizeaza glucoza din sange. Carbohidratii din faina de ovaz ajuta la eliberarea serotoninei, care are efect relaxant. Ea este adesea imbogatita cu seleniu, iar acest mineral combate anxietatea si despresia.

Oamenii devin depresivi nu numai din cauza stresului, ci si din cauza lipsei soarelui in lunile de iarna. Dar vitamina D te ajuta sa combati tristetea. Surse de vitamina D: pestele, ouale si laptele.

Studiile arata ca exista o legatura intre deficienta de vitamina D si depresie, deci ai grija sa-ti asiguri necesarul zilnic! Ea este benefica atat pentru starea de spirit, cat si pentru sanatate. Vitamina D este utila si contra racelii si gripei. Multi copii (7 din 10) au carente de vitamina D, iar pentru ei se recomanda 400 UI pe zi.

Ceaiul este un alt factor care combate stresul. La oamenii care beau 4 cani de ceai negru pe zi se observa ca nivelul de cortizol (hormonul stresului) scade cu 50%, potrivit unui studiu britanic. Ceaiul contine si antioxidanti, care ajuta la lupta contra bolilor cardiovasculare si a cancerului.

Autor: Nuage

Articole recomandate

Ce trebuie sa faci dupa vaccinarea anti-Covid. Recomandarile specialistilor Ce trebuie sa faci dupa vaccinarea anti-Covid. Recomandarile specialistilor
Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor din Statele Unite (CDC) recomandă persoanelor care s-au vaccinat anti-Covid sa consulte medicul de familie in cazul in care resimt durere sau disconfort dupa imunizare.  De asemenea, in cazul in care apare durerea la locul injectarii,
Tratament naturist cu cel mai puternic produs antibacterian natural, mierea de Manuka de la www.ManukaShop.ro Tratament naturist cu cel mai puternic produs antibacterian natural, mierea de Manuka de la www.ManukaShop.ro
Aceasta miere de manuka (Manuka honey) este o miere raw , care contine o substanta completa naturala si extrem de benefica pentru sanatate respectiv methylglyoxal . Mierea de Manuka este produsa in Noua Zeelanda din arborele de Manuka, Leptospermum Scoparium. Compania Manuka Health este unul din
Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou
Oamenii de stiinta din Germania au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou. Paralizia acestora animale a fost cauzata de leziuni ale coloanei vertebrale.  Cercetatorii nemti au reusit sa restabileasca o legatura neuronala care era pana acum considerata ireparabila. Tratamentul s-a
Cum sa te bucuri de un somn odihnitor Cum sa te bucuri de un somn odihnitor
Un somn bun in timpul noptii este la fel de important ca exercitiile fizice regulate si o dieta sanatoasa. Studiile au aratat ca o calitate slaba a somnului are efecte negative imediate asupra hormonilor si functiilor cerebrale. Mai mult decat atat, poate fi cauza cresterii in greutate si a
Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza? Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza?
Menopauza este un fenomen natural, pe care multe femei îl traversează cu dificultate și care ridică multe întrebări. Trebuie reținut că menopauza, momentul instalării menopauzei, nu apare brusc, fiind precedat de premenopauză și