Skip to article

Dr. Oz: ce faci cand hormonii tai scapa de sub control

Facem ce facem si iar ajungem sa vorbim despre hormoni . Ne-ar fi si greu sa nu o facem, tinand cont ca aceste substante secretate de glandele endocrine sau de alte tesuturi contribuie la dezvoltarea si functionarea normala a organismului.

Hormonii circula prin sistemul nostru sanguin si influenteaza toate organele corpului, de aceea, nu iti doresti sa-ti scape de sub control.


Dezechilibrele hormonale ne pot afecta starea de sanatate, mai ales daca sunt coroborate cu un stil de viata nesanatos si o alimentatie proasta.

Indragitul Dr. Oz iti explica dezechilibrele hormonale in cuvinte ceva mai artistice. Pentru el, hormonii sunt ca niste instrumente muzicale in cadrul unei orchestre. Fiecare instrument are un rol bine definit si contribuie la crearea unui concert perfect. Pana intr-o zi, cand unul dintre instrumente pierde ritmul si strica tot concertul.

1. Estrogen

Estrogenul este un hormon feminin, responsabil pentru reproducere, sintetizarea colagenului si mentinerea elasticitatii pielii, printre altele. Atunci cand scapi estrogenul de sub control, risti sa te ingrasi destul de mult, deoarece acest hormon este produs de celulele adipoase. Excesul de estrogen poate duce la aparitia cancerului de san sau de uter.

Pentru a reduce nivelul de estrogen, Dr Oz recomanda sa slabesti si sa ai grija ce mananci. Evita alimentele care stimuleaza productia de estrogen: telina, marar, soia, miere de albine, masline, fenicul, chimen si anason, printre altele.

2. Testosteron

Testosteronul, un hormon specific masculin, este pentru femei o sursa de energie, ideal pentru stimularea memoriei si mentinerea unui tonus ridicat. Expertii spun ca nivelul de testosteron scade la femeile trecute de 40 de ani, la cele care au fost supuse unei operatii de extirpare a ovarelor sau la cele care folosesc contraceptive orale pe termen lung.

Un nivel prea scazut de testosteron poate duce la menstruatii neregulate, ingrosarea vocii si scaderea libidoului. Pentru a readuce acest hormon pe calea cea buna, consuma alimente cu un continut ridicat de zinc: oua, peste, ciocolata neagra, stridii, fasole rosie si nuci. Evita produsele din zahar rafinat si carbohidratii.

3. Melatonina

Melatonina sau hormonul tineretii este secretata de epifiza in timpul noptii. Este un antioxidant de 2 ori mai puternic decat vitamina C si E, contribuind la mentinerea elasticitatii pielii. Un nivel prea scazut de melatonina duce la insomnie si depresie, de aceea, pentru a stimula secretia de melatonina, este indicat sa consumi lapte, banane, carne de pasare, legume, curmale uscate, rosii si struguri.

4. Grelina si leptina

Grelina si leptina sunt 2 hormoni ce au legatura cu pofta de mancare. Grelina este hormonul "rau" si este secretat in cantitati mari atunci cand nu dormi noaptea sau ai un somn neregulat. El te determina sa deschizi mai des usa frigiderului si sa mananci.

In schimb, leptina este hormonul "bun", care iti taie pofta de mancare. Leptina este secretata in timpul somnului. Pentru a tine sub control hormonul grelina, este indicat sa dormi in fiecare noapte 8 ore.

5. Hormoni tiroidieni

Hormonilor tiroidieni regleaza procesul de ardere a caloriilor. Una din 10 femei are un nivel scazut de hormoni, de aceea sunt predispuse la ingrasare, depresie si oboseala.

La polul opus se afla secretia excesiva a hormonilor, care produce anxietate, palpitatii, transpiratie excesiva. Este indicat sa mergi la doctor. Acesta este singurul in masura sa-ti recomande tratamentul potrivit.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza