Skip to article

Dr. Oz: obiceiuri sanatoase care te ajuta sa ai un somn odihnitor

Dr. Oz: obiceiuri sanatoase care te ajuta sa ai un somn odihnitor
Stiai ca petreci in jur de o treime din viata ta dormind? Adica daca ai ajunge pana la 75 de ani, 20 din acestia i-ai petrece uitandu-te la pleoape. Nu poti trai fara mancare, fara apa, fara sa-ti faci nevoile fiziologice si fara sa dormi. Somnul este obligatoriu pentru a te reface dupa o zi solicitanta si este foarte important sa te odihnesti in timp ce dormi.

Expertii spun ca in ultimii ani tot mai multe persoane au inceput sa se planga de faptul ca se trezesc obosite, fara vlaga si fara chef de munca, desi dorm 7-8 ore pe noapte. Ei bine, Dr. Oz sare in ajutorul tuturor celor care se confrunta cu aceeasi problema. Iata ce obiceiuri spune Dr Oz ca ar trebui sa imbratisezi daca vrei sa ai un somn relaxant si odihnitor.

1. Alege pozitia corecta de somn

De multe ori, nu tinem cont de faptul ca pozitia in care dormim ne afecteaza somnul. Evita sa dormi pe spate, deoarece capul tau se afunda in perna, iar gatul sta intr-o pozitie incomoda. Abia dimineata vei simti efectele: dureri de ceafa si cap intepenit.

Cea mai proasta pozitie de somn este cea in care stai pe burta. Intoarcerea capului pe perna forteaza coloana si gatul, iar acest lucru poate provoca dureri de spate si dureri de umeri. In plus, greutatea ta apasa pe plamani si nu poti respira normal.

Obisnuieste-te sa dormi pe o parte, daca vrei sa ai un somn ohihnitor. Dr Oz spune ca aceasta pozitie ajuta coloana sa se alinieze perfect.

2. Nu trage un pui de somn

Un pui de somn in timpul zilei nu te ajuta neaparat sa-ti incarci bateriile. Intr-o ora de somn nu apuci sa te odihnesti. In schimb, iti vei strica somnul de noapte. Dezobisnuieste-te sa dormi dupa-masa. De asemenea, evita sa lenevesti in pat dupa ce iti suna ceasul, deoarece risti sa adormi adanc si sa te trezesti si mai obosita.

3. Renunta la cafea

Daca vrei sa ai un somn odihnitor, este indicat sa renunti la cafea sau sa diminuezi cantitatea de cafea pe care o bei zilnic. Evita sa bei cafea, ceai negru sau ceai verde dupa-masa pentru ca isi vor face efectul pana seara tarziu si vei adormi greu.

4. Respecta orarul somnului ideal

Dr. Oz iti recomanda sa urmezi un orar simplu, pentru un somn odihnitor. Dupa cum stii, ceea ce mananci si ce bei influenteaza calitatea somnului tau. cu 4-6 inainte se sculcare, nu consuma produse care contin cafeina cu 2-3 ore inainte de culcare nu manca portii colosale de mancare cu 60 de minute inainte de culcare, opreste televizorul sau alte aparate electronice si lasa aprinsa o lumina difuza. Glanda pineala din creier va secreta hormonul melatonina, care te ajuta sa te relaxezi sa sa dormi bine. cu 30 de minute inainte de culcare bea apa sau lapte cald trezeste-te in fiecare dimineata, inclusiv in weekend, la aceeasi ora.

5. Dormitorul este doar pentru somn si sex

Dr Oz recomanda ca dormitorul sa fie doar pentru somn si sex, adica sa nu devina o camera in care te refugiezi pentru a te uita la televizor, pentru a scrie documente de serviciu sau pentru orice alta activitate care ti-ar putea afecta somnul.

Tu respecti aceste reguli sau reusesti sa te odihnesti bine in orice conditii?

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Cum pregatesti pielea inainte de expunerea la soare. 3 pasi pe care trebuie sa ii urmezi Cum pregatesti pielea inainte de expunerea la soare. 3 pasi pe care trebuie sa ii urmezi
Vara își intră în drepturi, deja ne pregătim costumele de baie pentru plajă! Poate te pregătești pentru prima ta vacanță alături de micuțul tău, poate aveți deja la activ mai multe vacanțe împreună, dar oricum ar
Cum poti ameliora durerile articulare in mod eficient Cum poti ameliora durerile articulare in mod eficient
Durerile articulare sunt printre cele mai comune si mai frecvente probleme medicale. Localizata la membrele superioare sau inferioare, dar si la coloana vertebrala, acest tip de suferinta are, de cele mai multe ori, drept cauza procesele degenerative osteoarticulare complexe. Tratamentele
Cand si cum sa faci teste de sarcina Cand si cum sa faci teste de sarcina
Când încercăm să avem un copil, putem fi adesea grăbite sau nerăbdătoare să știm dacă suntem gravide și avem tendința de a face testul de sarcină în avans, astfel încât testul poate duce la rezultate negative. Testul de
Cand va fi necesara a treia doza de vaccin. Valeriu Gheorghita a venit cu noi detalii Cand va fi necesara a treia doza de vaccin. Valeriu Gheorghita a venit cu noi detalii
Valeriu Gheorghita, coordonatorul campaniei de vaccinare anti-covid in Romania, a venit cu noi detalii despre conditiile in care va fi necesara o a treia doza de vaccin.  Medicul a precizat ca o decizie în ceea ce privește administrarea celei de-a treia doză de vaccin anti-COVID
Rosiile tuguiate un pericol pentru sanatate. Iata de ce Rosiile tuguiate un pericol pentru sanatate. Iata de ce
Rosiile tuguiate pot fi periculoase pentru sanatate, avertizeaza specialistii in horticultura. Desi unii fermieri spun ca acel mot este o caracteristica a unui soi bulgaresc de rosii, specialistii avertizează că acesta poate indica forţarea coacerii cu diverse chimicale. ”Sunt