Skip to article

Dr. Oz: obiceiuri sanatoase care te ajuta sa ai un somn odihnitor

Stiai ca petreci in jur de o treime din viata ta dormind? Adica daca ai ajunge pana la 75 de ani, 20 din acestia i-ai petrece uitandu-te la pleoape. Nu poti trai fara mancare, fara apa, fara sa-ti faci nevoile fiziologice si fara sa dormi. Somnul este obligatoriu pentru a te reface dupa o zi solicitanta si este foarte important sa te odihnesti in timp ce dormi.

Expertii spun ca in ultimii ani tot mai multe persoane au inceput sa se planga de faptul ca se trezesc obosite, fara vlaga si fara chef de munca, desi dorm 7-8 ore pe noapte. Ei bine, Dr. Oz sare in ajutorul tuturor celor care se confrunta cu aceeasi problema. Iata ce obiceiuri spune Dr Oz ca ar trebui sa imbratisezi daca vrei sa ai un somn relaxant si odihnitor.

1. Alege pozitia corecta de somn

De multe ori, nu tinem cont de faptul ca pozitia in care dormim ne afecteaza somnul. Evita sa dormi pe spate, deoarece capul tau se afunda in perna, iar gatul sta intr-o pozitie incomoda. Abia dimineata vei simti efectele: dureri de ceafa si cap intepenit.

Cea mai proasta pozitie de somn este cea in care stai pe burta. Intoarcerea capului pe perna forteaza coloana si gatul, iar acest lucru poate provoca dureri de spate si dureri de umeri. In plus, greutatea ta apasa pe plamani si nu poti respira normal.

Obisnuieste-te sa dormi pe o parte, daca vrei sa ai un somn ohihnitor. Dr Oz spune ca aceasta pozitie ajuta coloana sa se alinieze perfect.

2. Nu trage un pui de somn

Un pui de somn in timpul zilei nu te ajuta neaparat sa-ti incarci bateriile. Intr-o ora de somn nu apuci sa te odihnesti. In schimb, iti vei strica somnul de noapte. Dezobisnuieste-te sa dormi dupa-masa. De asemenea, evita sa lenevesti in pat dupa ce iti suna ceasul, deoarece risti sa adormi adanc si sa te trezesti si mai obosita.

3. Renunta la cafea

Daca vrei sa ai un somn odihnitor, este indicat sa renunti la cafea sau sa diminuezi cantitatea de cafea pe care o bei zilnic. Evita sa bei cafea, ceai negru sau ceai verde dupa-masa pentru ca isi vor face efectul pana seara tarziu si vei adormi greu.

4. Respecta orarul somnului ideal

Dr. Oz iti recomanda sa urmezi un orar simplu, pentru un somn odihnitor. Dupa cum stii, ceea ce mananci si ce bei influenteaza calitatea somnului tau. cu 4-6 inainte se sculcare, nu consuma produse care contin cafeina cu 2-3 ore inainte de culcare nu manca portii colosale de mancare cu 60 de minute inainte de culcare, opreste televizorul sau alte aparate electronice si lasa aprinsa o lumina difuza. Glanda pineala din creier va secreta hormonul melatonina, care te ajuta sa te relaxezi sa sa dormi bine. cu 30 de minute inainte de culcare bea apa sau lapte cald trezeste-te in fiecare dimineata, inclusiv in weekend, la aceeasi ora.

5. Dormitorul este doar pentru somn si sex

Dr Oz recomanda ca dormitorul sa fie doar pentru somn si sex, adica sa nu devina o camera in care te refugiezi pentru a te uita la televizor, pentru a scrie documente de serviciu sau pentru orice alta activitate care ti-ar putea afecta somnul.

Tu respecti aceste reguli sau reusesti sa te odihnesti bine in orice conditii?

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza
10 metode de contraceptie. Argumente pro si contra 10 metode de contraceptie. Argumente pro si contra
Cand vine vorba de multitudinea de metode de contraceptie, poti fi foarte confuza. Care sunt pilulele contraceptive potrivite pentru tine? Care este cea mai eficace metoda de contraceptie?  Multe intrebari cu multe variante de raspuns?  Iata cateva dintre cele mai des utilizate metode de
Tot ce trebuie sa stii despre homeopatie Tot ce trebuie sa stii despre homeopatie
Homeopatia reprezinta o alternativa la sistemul traditional existent, care presupune tratarea unui individ cu substante diluate provenite din plante, minerale sau animale. In functie de simptomel specifice si starea generala a corpului, homeopatia identifica cel mai potrivit remediu pentru fiecare
STUDIU Mirosul iubitului te ajuta sa dormi mai bine STUDIU Mirosul iubitului te ajuta sa dormi mai bine
Mirosul iubitului sau iubitei ne ajuta sa dormim mai bine, arata un studiu realizat de oamenii de stiinta de la de la Universitatea Columbia Britanică. „Descoperirile noastre oferă noi dovezi că doar faptul că dormi având mrosul partenerului lângă tine