Skip to article

Dr. Oz: obiceiuri sanatoase care te ajuta sa ai un somn odihnitor

Stiai ca petreci in jur de o treime din viata ta dormind? Adica daca ai ajunge pana la 75 de ani, 20 din acestia i-ai petrece uitandu-te la pleoape. Nu poti trai fara mancare, fara apa, fara sa-ti faci nevoile fiziologice si fara sa dormi. Somnul este obligatoriu pentru a te reface dupa o zi solicitanta si este foarte important sa te odihnesti in timp ce dormi.

Expertii spun ca in ultimii ani tot mai multe persoane au inceput sa se planga de faptul ca se trezesc obosite, fara vlaga si fara chef de munca, desi dorm 7-8 ore pe noapte. Ei bine, Dr. Oz sare in ajutorul tuturor celor care se confrunta cu aceeasi problema. Iata ce obiceiuri spune Dr Oz ca ar trebui sa imbratisezi daca vrei sa ai un somn relaxant si odihnitor.

1. Alege pozitia corecta de somn

De multe ori, nu tinem cont de faptul ca pozitia in care dormim ne afecteaza somnul. Evita sa dormi pe spate, deoarece capul tau se afunda in perna, iar gatul sta intr-o pozitie incomoda. Abia dimineata vei simti efectele: dureri de ceafa si cap intepenit.

Cea mai proasta pozitie de somn este cea in care stai pe burta. Intoarcerea capului pe perna forteaza coloana si gatul, iar acest lucru poate provoca dureri de spate si dureri de umeri. In plus, greutatea ta apasa pe plamani si nu poti respira normal.

Obisnuieste-te sa dormi pe o parte, daca vrei sa ai un somn ohihnitor. Dr Oz spune ca aceasta pozitie ajuta coloana sa se alinieze perfect.

2. Nu trage un pui de somn

Un pui de somn in timpul zilei nu te ajuta neaparat sa-ti incarci bateriile. Intr-o ora de somn nu apuci sa te odihnesti. In schimb, iti vei strica somnul de noapte. Dezobisnuieste-te sa dormi dupa-masa. De asemenea, evita sa lenevesti in pat dupa ce iti suna ceasul, deoarece risti sa adormi adanc si sa te trezesti si mai obosita.

3. Renunta la cafea

Daca vrei sa ai un somn odihnitor, este indicat sa renunti la cafea sau sa diminuezi cantitatea de cafea pe care o bei zilnic. Evita sa bei cafea, ceai negru sau ceai verde dupa-masa pentru ca isi vor face efectul pana seara tarziu si vei adormi greu.

4. Respecta orarul somnului ideal

Dr. Oz iti recomanda sa urmezi un orar simplu, pentru un somn odihnitor. Dupa cum stii, ceea ce mananci si ce bei influenteaza calitatea somnului tau. cu 4-6 inainte se sculcare, nu consuma produse care contin cafeina cu 2-3 ore inainte de culcare nu manca portii colosale de mancare cu 60 de minute inainte de culcare, opreste televizorul sau alte aparate electronice si lasa aprinsa o lumina difuza. Glanda pineala din creier va secreta hormonul melatonina, care te ajuta sa te relaxezi sa sa dormi bine. cu 30 de minute inainte de culcare bea apa sau lapte cald trezeste-te in fiecare dimineata, inclusiv in weekend, la aceeasi ora.

5. Dormitorul este doar pentru somn si sex

Dr Oz recomanda ca dormitorul sa fie doar pentru somn si sex, adica sa nu devina o camera in care te refugiezi pentru a te uita la televizor, pentru a scrie documente de serviciu sau pentru orice alta activitate care ti-ar putea afecta somnul.

Tu respecti aceste reguli sau reusesti sa te odihnesti bine in orice conditii?

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Scapa de chimicale! Cum te ajuta gargara cu ulei de cocos sa ai dintii sanatosi Scapa de chimicale! Cum te ajuta gargara cu ulei de cocos sa ai dintii sanatosi
Stii ca sanatatea orala este o parte principala din starea generala a sanatatii tale. Se pare, insa, ca produsele pe care le folosim pentru o igiena desavarsita a cavitatii bucale sunt de natura chimica  si nu aduc chiar atat de multe beneficii pe cat am fi tentati sa credem. Cercetatorii au
Colesterol HDL: 8 sfaturi sa cresti colesterolul bun Colesterol HDL: 8 sfaturi sa cresti colesterolul bun
Colesterol HDL (colesterolul bun) este un factor important pentru bolile cardiovasculare. Nivelul scazut de colesterol HDL (mai putin de 40 mg/dL) creste riscul bolilor de inima. Rolul colesterolului bun este de a duce colesterolul din sange inapoi in ficat, unde este eliminat din organism. Iar un
10 alimente de evitat daca ai tensiunea arteriala ridicata 10 alimente de evitat daca ai tensiunea arteriala ridicata
Daca ai probleme cu tensiunea arteriala ridicata trebuie sa tii o dieta scazuta in sodiu si grasimi, asa ca urmatoarele 10 alimente ar trebui sa le eviti cu orice pret. 1. Muraturile Sunt scazute in calorii, ceea ce e bine, dar sunt incarcate cu sodiu. O muratura medie (de aprox. 10 cm) poate avea
Barbatii NU exagereaza. Simptomele gripei si racelii sunt mai puternice la ei decat la femei Barbatii NU exagereaza. Simptomele gripei si racelii sunt mai puternice la ei decat la femei
Barbatii nu exagereaza cand spun ca au dureri si simptome puternice atunci cand sunt raciti sau au gripa. Potrivit unui studiu publicat in British Medical Journal, gripa barbatilor sau gripa barbateasca chiar exista si are simptome mult mai puternice la acestia decat la femei, care sunt mai imune
Ebola ar putea fi vindecata. Noile descoperiri facute de oamenii de stiinta Ebola ar putea fi vindecata. Noile descoperiri facute de oamenii de stiinta
Ebola ar putea fi vindecata, sustin oamenii de stiinta dupa ce doua dintre cele patru medicamente pe care le-au folosit experimental intr-un focar din Republica Democratica Congo au avut rezultate si s-a inregistrat o rata de deces mai mica dupa administrarea lor, noteaza The Guardian. 
Link-uri recomandate:designer interior onlinedesigner interior bucurestinikydecor.romobilier living preturiclassic interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda