Skip to article

Dr. Oz: obiceiuri sanatoase care te ajuta sa ai un somn odihnitor

Dr. Oz: obiceiuri sanatoase care te ajuta sa ai un somn odihnitor
Stiai ca petreci in jur de o treime din viata ta dormind? Adica daca ai ajunge pana la 75 de ani, 20 din acestia i-ai petrece uitandu-te la pleoape. Nu poti trai fara mancare, fara apa, fara sa-ti faci nevoile fiziologice si fara sa dormi. Somnul este obligatoriu pentru a te reface dupa o zi solicitanta si este foarte important sa te odihnesti in timp ce dormi.

Expertii spun ca in ultimii ani tot mai multe persoane au inceput sa se planga de faptul ca se trezesc obosite, fara vlaga si fara chef de munca, desi dorm 7-8 ore pe noapte. Ei bine, Dr. Oz sare in ajutorul tuturor celor care se confrunta cu aceeasi problema. Iata ce obiceiuri spune Dr Oz ca ar trebui sa imbratisezi daca vrei sa ai un somn relaxant si odihnitor.

1. Alege pozitia corecta de somn

De multe ori, nu tinem cont de faptul ca pozitia in care dormim ne afecteaza somnul. Evita sa dormi pe spate, deoarece capul tau se afunda in perna, iar gatul sta intr-o pozitie incomoda. Abia dimineata vei simti efectele: dureri de ceafa si cap intepenit.

Cea mai proasta pozitie de somn este cea in care stai pe burta. Intoarcerea capului pe perna forteaza coloana si gatul, iar acest lucru poate provoca dureri de spate si dureri de umeri. In plus, greutatea ta apasa pe plamani si nu poti respira normal.

Obisnuieste-te sa dormi pe o parte, daca vrei sa ai un somn ohihnitor. Dr Oz spune ca aceasta pozitie ajuta coloana sa se alinieze perfect.

2. Nu trage un pui de somn

Un pui de somn in timpul zilei nu te ajuta neaparat sa-ti incarci bateriile. Intr-o ora de somn nu apuci sa te odihnesti. In schimb, iti vei strica somnul de noapte. Dezobisnuieste-te sa dormi dupa-masa. De asemenea, evita sa lenevesti in pat dupa ce iti suna ceasul, deoarece risti sa adormi adanc si sa te trezesti si mai obosita.

3. Renunta la cafea

Daca vrei sa ai un somn odihnitor, este indicat sa renunti la cafea sau sa diminuezi cantitatea de cafea pe care o bei zilnic. Evita sa bei cafea, ceai negru sau ceai verde dupa-masa pentru ca isi vor face efectul pana seara tarziu si vei adormi greu.

4. Respecta orarul somnului ideal

Dr. Oz iti recomanda sa urmezi un orar simplu, pentru un somn odihnitor. Dupa cum stii, ceea ce mananci si ce bei influenteaza calitatea somnului tau. cu 4-6 inainte se sculcare, nu consuma produse care contin cafeina cu 2-3 ore inainte de culcare nu manca portii colosale de mancare cu 60 de minute inainte de culcare, opreste televizorul sau alte aparate electronice si lasa aprinsa o lumina difuza. Glanda pineala din creier va secreta hormonul melatonina, care te ajuta sa te relaxezi sa sa dormi bine. cu 30 de minute inainte de culcare bea apa sau lapte cald trezeste-te in fiecare dimineata, inclusiv in weekend, la aceeasi ora.

5. Dormitorul este doar pentru somn si sex

Dr Oz recomanda ca dormitorul sa fie doar pentru somn si sex, adica sa nu devina o camera in care te refugiezi pentru a te uita la televizor, pentru a scrie documente de serviciu sau pentru orice alta activitate care ti-ar putea afecta somnul.

Tu respecti aceste reguli sau reusesti sa te odihnesti bine in orice conditii?

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

OMS, noi recomandari pentru bolnavii de COVID-19 OMS, noi recomandari pentru bolnavii de COVID-19
Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a emis o noua serie de recomandari pentru pacientii bolnavi de COVID-19, inclusiv pentru cei care se confrunta cu simptome persistente.  Expertii de la OMS recomandă utilizarea unor doze reduse de anticoagulante pentru
Ce trebuie sa faci dupa vaccinarea anti-Covid. Recomandarile specialistilor Ce trebuie sa faci dupa vaccinarea anti-Covid. Recomandarile specialistilor
Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor din Statele Unite (CDC) recomandă persoanelor care s-au vaccinat anti-Covid sa consulte medicul de familie in cazul in care resimt durere sau disconfort dupa imunizare.  De asemenea, in cazul in care apare durerea la locul injectarii,
Tratament naturist cu cel mai puternic produs antibacterian natural, mierea de Manuka de la www.ManukaShop.ro Tratament naturist cu cel mai puternic produs antibacterian natural, mierea de Manuka de la www.ManukaShop.ro
Aceasta miere de manuka (Manuka honey) este o miere raw , care contine o substanta completa naturala si extrem de benefica pentru sanatate respectiv methylglyoxal . Mierea de Manuka este produsa in Noua Zeelanda din arborele de Manuka, Leptospermum Scoparium. Compania Manuka Health este unul din
Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou
Oamenii de stiinta din Germania au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou. Paralizia acestora animale a fost cauzata de leziuni ale coloanei vertebrale.  Cercetatorii nemti au reusit sa restabileasca o legatura neuronala care era pana acum considerata ireparabila. Tratamentul s-a
Cum sa te bucuri de un somn odihnitor Cum sa te bucuri de un somn odihnitor
Un somn bun in timpul noptii este la fel de important ca exercitiile fizice regulate si o dieta sanatoasa. Studiile au aratat ca o calitate slaba a somnului are efecte negative imediate asupra hormonilor si functiilor cerebrale. Mai mult decat atat, poate fi cauza cresterii in greutate si a