Skip to article

Durerile de spate: 7 mituri despre o problema frecventa

Daca te-ai obisnuit sa consideri durerile de spate o stare normala cu care nu ai decat sa traiesti din cand in cand, a sosit momentul sa iei in serios simptomele pe care corpul tau ti le transmite. Disconfortul resimtit in zona spatelui este o problema frecventa in prezent, in jurul careia graviteaza mituri dezorientante.

9 din 10 adulti sunt chinuiti de neplacute dureri de spate intr-un anumit moment al vietii, fie ca vorbim de junghiuri, senzatii de arsura, intepaturi sau dureri ascutite radiante.

Sursa disconfortului poate fi localizata in muschi, nervi, oase sau articulatii, ori in alte structuri ale coloanei vertebrale. Iata care sunt principalele mituri care circula in lume despre aceasta problema frecventa.

1. Durerile de spate nu impun un consult medical

Foarte multe persoane considera ca durerile de spate nu necesita in mod necesar un consult medical, punandu-le pe seama unei posturi incorecte, racelilor sau altor cauze inchipuite. Abia cand disconfortul devine insuportabil intervine si vizita la medic, cand se constata deseori o boala ascunsa, in stadiu avansat. Daca te doare spatele mai mult de 2 saptamani la rand, verfica-ti starea de sanatate cat mai curand posibil.

2. Durerile de spate apar cand stai cocosata

Obsesia de a "nu sta cocosata" te poate determina sa te asezi in pozitii drepte nefiresti atunci cand stai pe scaun. In vreme ce aducerea umerilor in fata nu iti face deloc bine, nici intinderea exagerata a coloanei vertebrale nu iti aduce mai multe beneficii. Sira spinarii are o inclinatie naturala in care se simte confortabil, de aceea medicii recomanda sa stai intotdeauna pe un spatar curbat, cu talpile lipite de sol.

3. Ridicatul greutatilor iti distruge spatele

Corpul tau are limitele sale, iar cand ridici greutati intr-un mod eronat, iti poti afecta grav anatomia spatelui. Nu este necesar, asadar, sa excluzi total ridicarea obiectelor grele, ci sa inveti sa o faci in mod corect: cu genunchii indoiti, mentinand spatele cat mai drept.

4. Obezitatea nu are legatura cu durerile de spate

Nimic mai gresit. Pe masura ce acumulezi tot mai multe kilograme in plus, coloana ta vertebrala este nevoita sa suporte o presiune accentuata, foarte solicitanta pentru vertebre.

5. Daca ai dureri de spate, nu poti face sport

Cand te doare spatele, ai tendinta naturala de a renunta la orice efort fizic si de a te odihni cat mai mult. In realitate, sedentarismul nu face altceva decat sa agraveze situatia. Exercitiile regulate (in special cele de gimnastica) iti mentin agilitatea corpului, iti antreneaza muschii si ii scapa de pericolul leziunilor si iti ajuta coloana sa se remodeleze in forma optima. Antrenamentele cardio pot fi mult mai bune pentru tine decat medicamentele, pentru ca iti cresc flexibilitatea spatelui si te scapa de efectele secundare ale pastilelor.

6. Suspendarea in pozitie inversata te scapa de durerile de spate

Saloanele de fizioterapie ofera, mai nou, o alternativa controversata pentru durerile de spate: suspendarea in pozitie inversata, pentru elongarea spatiilor intervertebrale si scaderea presiunii asupra ligamentelor si nervilor de la nivelul coloanei vertebrale. In realitate, senzatia de usurare este doar temporara, efectele nefiind persistente pe termen lung. In plus, presiunea arteriala poate sa afecteze serios sistemul nervos!

7. Durerile de spate sunt doar in zona lombara

Durerile de spate nu se resimt doar in zona lombara. Ele se pot reflecta si in zona gatului, omoplatilor, bratelor si a picioarelor.

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Intre ce ore functioneaza cel mai bine organele corpului uman Intre ce ore functioneaza cel mai bine organele corpului uman
Totul in jurul nostru se reteta ciclic: secundele, minutele, orele, zilele, anii, anotimpurile, somnul, respiratia, bataile inimii. Viata e formata  dintr-o intreaga gama de cicluri care creeaza o adevarata simfonie. Daca reusim sa mentinem un ritm corect in interiorul si in afara noastra,
ZMEURUL - un aliat al femeii de la pubertate la menopauza ZMEURUL - un aliat al femeii de la pubertate la menopauza
Probleme la nivelul aparatului genital feminin pot să apară încă de la pubertate, care poate fi precoce sau întârziată. Ulterior în viața femeii, frecvent apar tulburările de ciclu menstrual, iar sindromul premenstrual este deseori dificil de
Cum ne ingrijim sanatatea cu migdale si suc de aloe vera? Cum ne ingrijim sanatatea cu migdale si suc de aloe vera?
Întreținerea sănătății ar trebui să facă parte din obiceiurile noastre zilnice, deoarece poate fi considerată singura bogăție a noastră. De cele mai multe ori ne gândim la starea sănătății doar atunci când se
Laptisorul de matca - sursa remediilor pentru sanatate Laptisorul de matca - sursa remediilor pentru sanatate
In cunostintele majoritatii oamenilor, produsele apicole benefice se rezuma aproximativ la mierea de albine si propolis. Stupul de albine are parte de organizare, astfel in cadrul unei colonii de albine mierea reprezinta doar produsul muncii zilnice. Pe langa miere si propolis ce este utilizat cu
12 obiceiuri care DISTRUG creierul uman. Elimina-le IMEDIAT din rutina ta! 12 obiceiuri care DISTRUG creierul uman. Elimina-le IMEDIAT din rutina ta!
Creierul uman este distrus de aceste obiceiuri! Fara sa-ti dai seama, anumite lucruri pe care le faci zilnic iti erodeaza creierul si capacitatea lui de a functiona la cote optime. Astfel, iti reduci capacitatile cognitive si, odata cu avansarea in varsta, pot aparea tulburari degenerative. Iata 12
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda