Skip to article

Efectele exercitiilor fizice asupra ciclului menstrual

Efectele exercitiilor fizice asupra ciclului menstrual
Esti o femeie activa, iti place sa te misti mult dar atunci cand o faci vrei sa te asiguri ca te simti in largul tau si nu apar mici surprize neplacute.

Pentru ca "zilele acelea" sa fie ca oricare altele si programul la sala sa nu fie intrerupt este important sa folosesti un absorbant in care sa ai incredere. Absorbantele Always sunt recomandate de Societatea de Ginecologie Endocrinologica din Romania, iar acum contin cu 20% mai mult gel absorbant pentru o protectie imediata.

Si pentru ca esti constiincioasa si mergi la sala chiar si cand ai avea o scuza sa nu mergi, te invitam in Ibiza!


Sportul este bun, chiar si in perioada menstruatiei!

Este stiut ca sportul asigura dezvoltarea armonioasa a corpului, scade riscul de boli cardiovasculare, are efect benefic pe sistemul osteomuscular, creste densitatea osoasa si scade riscul de fracturi osoase, creste performantele intelectuale, amelioreaza starile depresive, anxietatea.

Senzatia de bine de dupa efectuarea exercitiilor fizice este data de producerea de catre organism a unor substante numite endorfine - compusi opioizi endogeni (un fel de droguri secretate de propriul organism) care provoaca euforie. Perceptia despre sine este ameliorate, persoanele ce practica cu regularitate un sport avand mai mult succes atat in viata personala si profesionala.

Practicarea exercitiilor fizice usoare duce la ameliorarea simptomatologiei asociata cu sindromul premenstrual si a discomfortului din perioada menstruatiei.

Exercitiile fizice practicate cu regularitate asociate cu dieta, la femeile obeze infertile care nu ovuleaza sau nu au menstruatie pot, prin reducerea greutatii corporale, restaura ovulatiile si ritmicitatea menstruatiilor.

Efectele exercitiilor fizice asupra ciclului menstrual

Nimic nu este bun in exces!

Specialistele Always, Ruxandra Albu si Mirela Grigoras, medici obstetrica-ginecologie, ne avertizeaza ca lucrurile se complica atunci cand sportul devine adictie si se asociaza uneori cu anorexia nervosa sau cand exercitiile fizice intense reprezinta meseria unei femei.

Se pare ca responsabile pentru aceste probleme sunt stresul la care este supus organismul, scaderea considerabila masei de tesut adipos corporal si scaderea rezervelor energetice ale organismului datorita exercitiilor fizice intense.

S-a constatat ca in urmatoarele 6 luni dupa oprirea efortului dansatoarele amenoreice incep sa aiba menstruatii.

Femeile care fac sport in exces au grasimea corporala cu 50% mai scazuta decat cele care au o activitate fizica moderata. Acesta scadere excesiva nu este intotdeauna perceputa intrucat masa musculara se dezvolta iar greutatea poate sa nu fie afectata. Scaderea extrema a cantitatii de grasime este un marker al starii energetice a organismului.

Balanta energetica negativa (aport energetic redus si consum crescut) duce la inhibarea ovulatiei si la disparitia menstruatiei.

O explicatie logica a acestor manifestari care duc la suprimarea ovulatiei si/sau a menstruatiei este ca atunci cand energia disponibila organismului este sever scazuta ca de exemplu in timpul exercitiilor fizice intense sau dezechilibrelor comportamentului alimentar functia reproductiva este suprimata in vederea sustinerii necesitatilor metabolice de baza pentru supravietuire.

Gata antrenamentul ? Hai in Ibiza!

Acum, feminitatea ta este in siguranta in fiecare zi a lunii. Si poti sa mergi in continuare la sala, cand vrei tu. Uita de surprizele neplacute si bucura-te impreuna cu Always de 28 de zile de vacanta in Ibiza alaturi de prietena ta cea mai buna. Mai multe detalii, inclusiv regulamentul concursului http://28zile.noifetele.ro/public/pdf/regulament.pdf, aici: www.noifetele.ro.

Articole recomandate

Cum iti intaresti si protejezi plamanii de infectia cu coronavirus Cum iti intaresti si protejezi plamanii de infectia cu coronavirus
Cea mai buna modalitate de a te proteja de coronavirus, pe langa respectarea masurilor recomandate de Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS), este sa ai grija de sanatatea ta generala, astfel incat sistemul tau imunitar sa fie in cele mai bune conditii. COVID-19 afecteaza in principal plamanii si
Simptomele coronavirusului incep lent si se agraveaza rapid, spun medicii Simptomele coronavirusului incep lent si se agraveaza rapid, spun medicii
Pe masura ce noul coronavirus se raspandeste, medicii pot vedea mult mai clar cum se manifesta aceasta boala si cum reactioneaza organismul dupa infectarea cu SARS CoV-2. Cercetarile medicilor au aratat ca pacientii infectati cu coronavirus prezinta mai intai simptome usoare, cum ar fi o tuse
VIDEO Manusile chirurgicale: Cum le scoti de pe maini in siguranta VIDEO Manusile chirurgicale: Cum le scoti de pe maini in siguranta
Medicii si specialistii in epidemiologie atrag atentia asupra folosirii gresite a manusilor chirurgicale in contextul epidemiei de coronavirus. Foarte multe persoane utilizeaza gresit aceste manusi de protectie si se pot infecta usor cu noul coronavirus. Specialistii atrag atentia asupra momentului
Simptomele coronavirusului pe zile. Cum se manifesta boala zi de zi Simptomele coronavirusului pe zile. Cum se manifesta boala zi de zi
Simptomele coronavirusului apar in medie la 5 zile de la contractarea virusului.  Principalele simptome sunt febra, tuse seaca, probleme de respiratie. Potrivit studiilor realizate, persoanele care au contractat virusul dar nu asimptomatice timp 12 zile este putin probabil sa mai prezinte
Cum se pot degrada in trei zile plamanii in infectia cu coronavirus Cum se pot degrada in trei zile plamanii in infectia cu coronavirus
Un medic pneumolog din Spania a postat pe pagina sa de Twitter cum se degradeaza plamanii pacientilor cu coronavirus in numai trei zile.  Plamanii din imagini sunt ai unui tanar in varsta de 28 de ani cu o forma grava de Covid-19.  "Pentru cei care cred că sunt nemuritori și