Skip to article

Fructe si legume colorate pentru sanatatea ta!

Fructele si legumele sunt extrem de importante pentru organismul uman. Contin vitamine, minerale si nutrienti puternici care ne protejeaza de numeroase afectiuni.

Pentru a ne bucura insa de toate beneficiile fructelor si legumelor proaspete este indicat sa consumam cat mai multe sortimente de astfel de alimente , cat mai colorate. In acest fel vom beneficia de proprietatile lor antioxidante, anticancerigene si antiinflamatorii.

Iata ce sa consumi pentru o sanatate de fier si o silueta de invidiat:


Fructele si legumele rosii

Fructele si legumele rosii contin nutrientii precum licopen, acid elagic, quercetina si multe altele. Acesti nutrientii au puternice proprietati antioxidante si reduc riscul de cancer de prostata si hipertensiune. Acesti antioxidanti reduc si dezvoltarea tumorilor canceroase si nivelul de colesterol dn sange.

Elimina efectele nocive ale radicalilor liberi si protejeaza tesuturile in afectiunile reumatice. Alimentele de culoare rosie sunt benefice si pentru sanatatea inimii, imbunatatesc memoria si stimuleaza tractul urinar.

Ce sa consumi: mere rosii portocale rosii cirese rosii rodii capsuni sfecla rosie ardei rosii ceapa rosie ridichii cartofi rosii zmeura pepene rosu.

Fructe si legume galbene si portocalii

Fructe si legume galbene si portocalii au cantitati importante de antioxidanti. Contin vitamina C, caroten, bioflavonoide si potasiu.

Mentin sanatatea inimii, stimuleaza sistemul imunitar si reduc riscul de cancer. Reduc efectele radicalilor liberi, previn imbatranirea prematura, scad nivelul de colesterol din sange si ajuta la formarea de colage.

Aceste fructe si legume sunt benefice si pentru incheieturi si in combinatie cu magneziu si calciu intaresc sistemul osos.

Ce sa consumi: mere caise piersici pepene galben smochine grapefruit lamai nectarine portocale mango papaya pere ananas mandarine morcovi ardei galbeni cartofi dovleac porumb.

Fructe si legume verzi

Fructele si legumele verzi contin clorofila, fibre, luteina, zeaxantina, calciu, acid folic, vitamina C si caroten. Acesti nutrienti reduc riscul de cancer, scad tensiunea arteriala si colesterolul, imbunatatesc digestia si vederea si stimuleaza sistemul imunitar.

Ce sa consumi: avocado struguri kiwi pere verzi anghinare rucola sparanghel varza fasole verde telina castraveti spanac praz ceapa verde mazare.

Fructe si legume mov

Fructele si legumele mov contin luteina, zeaxantina, resveratrol, vitamina c, fibre, flavonoide, acid elagic si quercetina. Acesti nutrienti imbunatatesc vederea, scad nivelul de colesterol, stimuleaza sistemul imunitar, imbunatatesc digestia si absorbita de calciu, lupta impotriva inflamatiilor si reduc dezvoltarea tumorilor canceroase.

Ce sa consumi: afine mure prune smochine struguri stafide vinete.

Fructe si legume albe

Fructele si legumele albe contin nutrienti si antioxidanti puternici cre stimuleaza sistemul imunitar. Acesti nutrienti reduc riscul de cancer de colon, san si prostata si echilibreaza nivelul hormonal. Alicina din ceapa si usturoi combate afectiunile cardiovasculare si mentine un nivel echilibrat al colesterolului.

Ce sa consumi: ceapa usturoi banane conopida ghimbir ciuperci pastarnac cartofi gulie.

Autor: Mihaela Rotaru

Articole recomandate

5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020 5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020
Între deadline-uri strânse la serviciu și ședințe cu părinții, încercarea de a găti sănătos pentru familie și toate celelalte sarcini pe care ni le asumăm ca femei, uităm adesea de noi și de sănătatea noastră.
Cum se transmite, de fapt, coronavirusul Cum se transmite, de fapt, coronavirusul
Presedintele Societatii Romane de Microbiologie, Alexandru Rafila, a facut noi precizari despre modul in care se transmite coronavirusul.  Noul coronavirus nu se transmite prin atingere, ci prin intermediul secreţiilor respiratorii, precizând că nu există niciun fel de
Ce nu stiai despre impantul dentar Ce nu stiai despre impantul dentar
Multi se sperie cand aud ca au nevoie de un implant dentar. Din cauza procedurii, ce pare complicata si dureroasa, dar si a costurilor. Medicii stomatologi spun insa ca este cea mai buna varianta pentru a avea o dantura impecabila, dar mai ales complet functionala. Cateva mituri spulberate vizavi
Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de