Skip to article

In forma pentru schi

Muntele se poate arata ostil daca il infruntam nepregatiti. Aminteste-ti care sunt precautiile inainte de a-ti incalta schiurile si de a aluneca pe partiile inzapezite.

Inainte de plecare

Antreneaza-ti corpul inainte sa pleci, bazeaza-te pe sporturile care iti dezvolta musculatura membrelor inferioare: jogging, bicicleta. Urca macar scarile, coboara din autobuz cu doua statii inainte si mergi pe jos pana acasa.

Entorsa, lovire: fii vigilenta

Inainte de a incalta schiurile, fa un minimum de exercitii de incalzire. Intinde-ti muschii inainte si dupa schi. Daca simti oboseala musculara, opreste-te din schiat, caci risti sa cazi.

Entorsa reprezinta primul risc trauamatic la schi alpin . In fiecare an, o treime din schiori o patesc. Dintre ei, multi sunt afectati de forma cea mai grava a entorsei: ruptura de ligament incrucisat anterior. Riscul este de 3 ori mai mare la femei, din cauza mobilitatii mai mari a ligamentelor. Reglarea proasta a elementelor fixatoare si absenta antrenamentului sunt adesea cauzele accidentelor. In caz de ciocnire, ai mare grija in special la traumatismele craniene. Copiilor le este recomandat sa poarte casca.

Atentie la ochi

Zapada, soarele si altitudinea sunt nefaste pentru ochi, ca si pentru piele. Radiatii sunt intense, caci zapada reflecta 85% din razele UV. Cu cat urci mai mult, cu atat atmosfera te va proteja mai putin de soare.

Echipeaza-te cu ochelari de calitate daca nu vrei sa faci oftalmia zapezilor! Aceasta afectiune, foarte dureroasa, debuteaza cu o senzatie de nisip in ochi, apoi determina inrosiri, lacrima si intoleranta la lumina. Ea poate aparea la 6-24 ore de la expunerea neprotejata la soare. Oamenii de stiinta spun ca, pe termen lung, soarele este responsabil de leziuni pe cristalin si pe retina.

Alimentatia la schi

Alimentatia sanatoasa este o prioritate cand faci schi. Frigul si efortul consuma calorii, de aceea este absolut necesar sa nu sari peste micul-dejun. Consuma fructe, paste, orez, paine integrala, fructe uscate. Bea ceaiuri fierbinti si apa din belsug si uita de alcool.

In forma pentru schi

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza